Tink skrev 2024-02-15 16:38:24 följande:
En sak till om jag kan få flika emellan. Jag har noterat att män som säger sig ofta hamna i "friend-zone" tenderar att le alldeles för mycket. Jag är nästan 100% säker på att du gör detsamma.
Leende är ett sätt att markera vänskap och avspändhet. Det skapar en nästan feminin aura - du är inte farlig. Det är naturligtvis inget fel i det, men om du vill visa ett sexuellt intresse (dvs att du vill ha mer än vänskap), så måste du tvärtom visa att du faktiskt kan vara lite farlig.
Avstå från att le och skoja hela tiden och istället emellanåt koncentrera dig på att se personen i ögonen med en rovdjursblick medan du pratar. Alltså inte så att du blir stirrig och skitläskig, men med en välavvägd balans mellan ljus och mörker. Tro mig, det är ruggigt sexigt.
Vanligt att kvinnor uppmanar män att våga ta för sig mer. För det tycker många kvinnor är läskigt att själva göra. Bättre att försöka få männen att göra det, att männen tar de riskerna. En man ska vara lite farligt, visa vad han vill, inte vara för tam... bla bla bla...
Minns en artikel jag läste om Harrison Ford och karaktärer han ofta spelat på film. Där han är just farlig, lite som ett rovdjur som lystet kastar sig över yngre kvinnor. Artikeln var kritisk och inte så jättepositiv till den typen av män.