• Tink

När låg du senast?

Men den intressanta frågan här är kanske inte när man senast låg med någon. Säger jag "igår" så har det en helt annan innebörd om gången dessförinnan var "i förrgår" eller "för fem år sedan".

• Tink
    Anonym (Man) skrev 2024-02-15 16:03:25 följande:
    Försök använda din humor och var lite mer flörtig och involvera några genuint menade komplimanger så hon känner att du ser henne för den hon är. Snäll är motsats till tråkig. Tycker dom om dig som person är det nog bara att väcka upp den sista biten så ska det nog gå bra👍
    En sak till om jag kan få flika emellan. Jag har noterat att män som säger sig ofta hamna i "friend-zone" tenderar att le alldeles för mycket. Jag är nästan 100% säker på att du gör detsamma.

Leende är ett sätt att markera vänskap och avspändhet. Det skapar en nästan feminin aura - du är inte farlig. Det är naturligtvis inget fel i det, men om du vill visa ett sexuellt intresse (dvs att du vill ha mer än vänskap), så måste du tvärtom visa att du faktiskt kan vara lite farlig.

Avstå från att le och skoja hela tiden och istället emellanåt koncentrera dig på att se personen i ögonen med en rovdjursblick medan du pratar. Alltså inte så att du blir stirrig och skitläskig, men med en välavvägd balans mellan ljus och mörker. Tro mig, det är ruggigt sexigt.
  • Tink
    Tink skrev 2024-02-15 16:38:24 följande:
    En sak till om jag kan få flika emellan. Jag har noterat att män som säger sig ofta hamna i "friend-zone" tenderar att le alldeles för mycket. Jag är nästan 100% säker på att du gör detsamma.

Leende är ett sätt att markera vänskap och avspändhet. Det skapar en nästan feminin aura - du är inte farlig. Det är naturligtvis inget fel i det, men om du vill visa ett sexuellt intresse (dvs att du vill ha mer än vänskap), så måste du tvärtom visa att du faktiskt kan vara lite farlig.

Avstå från att le och skoja hela tiden och istället emellanåt koncentrera dig på att se personen i ögonen med en rovdjursblick medan du pratar. Alltså inte så att du blir stirrig och skitläskig, men med en välavvägd balans mellan ljus och mörker. Tro mig, det är ruggigt sexigt.
    (Sorry, detta var menat till Freddie K)
  • Tink
    Anonym (H) skrev 2024-02-15 20:00:15 följande:
    Är i samma sits som Freddie K, hamnar bara i friendzone och har aldrig fått någon att vilja ligga med mig. Vad menar du med att man ska verka farlig? Kan du förklara lite utförligare?
    Jag inser att mitt svar var lite hafsigt skrivet och lätt kan misstolkas men jag kan tyvärr inte editera det.

Jeg menar inte att en man ska verka farlig på riktigt - jag för min del exempelvis fasar för kriminella män med sina döda ögon. Vad jag snarare menade var att han ska kunna vara exekutiv.

Att kunna visa en självsäkerhet i ditt kroppsspråk skapar en aura av manlighet som jag personligen finner helt oemotståndligt. Klart att du ska kunna vara lättsam, snäll och vänlig, men du måste också kunna vara allvarlig och beslutsam, vilket ger en tyngd för dina ord och handlingar. Om du däremot konstant skojar och ler, får jag känslan att du förringar dig själv och jag blir då osäker på vad du egentligen vill med mig. Det får mig själv att bli oklar över mina känslor för dig, och då kan det vara tryggast för mig att se dig som en kompis.

Om du exempelvis skulle bjuda ut mig på en dejt, så skulle jag istället tycka om att du efter dejten ser mig i ögonen, säger med en seriös röst att du tyckte att det var underbart att ha fått tillbringa kvällen med mig och sedan med en enda smidig, men långsam rörelse lutar dig fram och kysser mig mjukt på läpparna. Inte som en kobra och inte heller sådär slabbigt, men utan att fråga om lov eller be om ursäkt efteråt. Jag pratar såklart inte om någon slags 50 shades dominansgrej, men en mjuk, varm och trygg kyss. Att våga chansa och ta en risk på det sättet tycker jag är otroligt modigt och sexigt. Det är detta som jag menade med "farligt". Du skulle högst definitivt inte hamna i min friend-zone.

Jag vet inte om jag kan förklara det på ett bättre sätt.
  • Tink
    Freddie K skrev 2024-02-16 10:00:46 följande:
    Men tänk om hon inte tycker om det eller att jag skrämmer henne. Hon kanske rent av blir förbannad eller avskräckt? Jag ska försöka i alla fall. Ska träffa henne snart. Vi ska på bio. 
    Känner du att du vill ha henne som mer än en vän, så tycker jag att du i alla fall ska försöka visa det. När någon har tidigare uppvaktat mig, tyckte jag att det var så skönt när han kunde säga något i stil med "vet du, jag tycker om dig, och mer än bara en tjejkompis". Det är klart att det är en risktagning och att jag då kanske säger "tyvärr inte från min sida". Men allt blir så mycket enklare om man vet var man har varandra.

Men du ska lyssna mer på ditt hjärta och inte på mig - jag är bara en kvinna av miljoner andra. Om du är lika sympatisk och trevlig som du verkar här, så kommer det att gå hur bra som helst.  Kyss
  • Tink
    Anonym (Trocadero) skrev 2024-02-16 16:16:37 följande:
    Jag har gett upp ja. Jag ansträngde mig fram tills för några år sedan men sedan orkade jag inte längre. Att fortsätta misslyckas gjorde mig ännu mer deppig. Jag har träffat en hel del folk igenom mitt liv. Jag tar alltid hand om mig. Duschar varje dag och har aldrig hål i tänderna. Byter kläder varje dag. Jag är snart 40.
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-02-15 23:20:10 följande:
    För vissa är det förstås svårare än för andra, men- alla kan göra någonting för att förbättra sina chanser.  
    Få män når framgång på köttmarknaden men är det skulle vara omöjligt för någon att hitta en relation tror jag inte på..

Med det sagt, jag har nästan gett upp själv så jag förstår hur man kan hamna i det tänket. Men det gäller att påminna sig att man själv är den enda som kan förändra sin situation.
    Såklart man kan förbättra sina chanser, jag har redan gjort vad jag kan för att förbättra dom men det har inte gett resultat. Det är säkert inte omöjligt för mig heller, men efter snart ett halvt liv av misslyckande orkar jag inte längre.

Önskar jag var kvinna faktiskt, då hade jag iallafall haft det lätt i mina unga år. (Ja jag vet att kvinnor får det svårt efter 40).
    Om jag ska vara lite yrkesmässig här... vad är det som är själv rotproblemet? Är det att du inte träffar kvinnor i din vardag som skulle vara intressanta, eller är det att du inte törs ta kontakt av rädsla att bli avfärdad (igen) och istället avstår?
  • Tink
    Anonym (Trocadero) skrev 2024-02-16 16:41:45 följande:
    Mitt tidigare problem i livet var att jag såg ut som 15 tills jag var typ 30. Ärligt talat. Så det satte käppar i hjulen för mig som gjorde att jag alltid blev nobbad. Var på sjukt mycket krogbesök och fester upp till 25 och träffade massor med folk, och även några år efter det.

Nu efter 30 ser jag förvisso relativt 'normal' ut men yngre såklart. Nu träffar jag däremot för få kvinnor som är singlar (nästan aldrig ärligt talat) och gånger jag gör det och visar intresse blir jag nobbad direkt. Jag ser att dom känner ett obehag av att jag visar minsta intresse för mer än en vän.

Men ja jag är lite rädd att bli nobbad också. Den senaste tiden så tänker jag tillbaka på alla gånger jag blivit nobbad och det spelas upp i huvudet hela tiden. Jag kan inte glömma det.
    Är du helt säker på att de "känner ett obehag"? Jag är rätt övertygad om att du inte är ett dugg avskräckande på något sätt, det är faktiskt inte många som är det. Det låter mer som att det är dina egna demoner som spökar och som håller dig tillbaks.

Singelkvinnor i din ålder som aktivt söker har ett enormt utbud med tänkbara måltavlor på Tinder och liknande, och kan ägna sig åt cherry-picking så mycket det vill. Är du inte Mr. Perfect Guy, så kommer de att bara såga dig längs med fotknölarna. Och det är kanske inte just dem du vill träffa.

Du vill hitta någon snäll kvinna som lever sitt liv i lugn och ro och hoppas att någon trevlig man dyker upp. Jag har själv singelväninnor som är sådana - de skulle hellre välja att leva ensamma resten av livet än dejta runt på Tinder. De går inte heller ut på krogar särskilt mycket. Så hur träffar man dem? Ja, det är det som är problemet. Du behöver träffa dem i verkligheten. Dvs via jobb, studier, hobbies, fritidsaktiviteter eller ännu bättre via kompisars kompisars kompisar. Typ "jag har en väninna, jag skulle kunna kolla om ni kunde träffas". 
  • Tink
    nordas skrev 2024-02-17 09:50:58 följande:

Tragiskt. Tror faktiskt att om jag mot alla odds skulle få ligga skulle det bli bara en gång eftersom jag skulle prestera så dåligt (oskuld och 52). Jag vore värre än en tonåring i fumlighet och inkompetens. Ena sidan av mig sörjer att det är så här, andra sidan är tacksam för att det aldrig blivit något eftersom det blir en sådan psykisk press på mig. 

Där jag arbetstränar finns en tjej som är väldigt snygg. Hon är av annan härkomst, pratar både svenska och annat språk. I fredags (16 februari 2024) skulle vi åka från ett städjobb. Det var nio personer i Toyota-bussen och chauffören, tjejen och jag trängdes i framsätet. Det var så trångt att tjejen fick sätta fast mitt säkerhetsbälte eftersom jag inte såg eller ens kom åt hållaren. Jag blev så stressad, blyg och generad att jag drog upp kragen på jackan i högsta läge. Då avtog nervositeten, när jag inte kunde se henne och tvärtom. Det var chauffören som "beordrade" att hon skulle sitta i mitten, troligen så att han själv skulle kunna munhuggas med henne, vilket pågick hela färden mot centrum. När vi kommit fram började han att kasta snö på henne, vilket kan tyckas lite märkligt, men hon verkade gilla det av skrattet att döma. Det kanske är något på gång där? Vi får se hur det utvecklas. Jag hjälpte henne in med en vagn med två lådor smutstvätt till tvätteriet och hon tackade mig för det. 

Nu är det mindre än två veckor kvar av min tid vid företaget. Jag lämnar den 1 mars. Jag ligger fortsatt mycket lågt kommande dagar. Det, om något, är min stil.
    Det är inte mycket jag kan säga annat än att det känns vemodigt att läsa att du har gått i 52 år med denna extrema och obehandlade sociala fobi vilket har gjort att du har valt att avstå från alla former av kontakter med kvinnor.
Svar på tråden När låg du senast?