• Core

Förväntning på hämtning/lämning av bonusförälder

Du själv väljer att bilda en ny familjekonstellation, och tror att du kan plocka russin ur kakan? Visst kan ni hanka er fram på något vis några år, men går du inte in fullhjärtat skiter det sig efter ett tag.

I och med ert gemensamma barn bildat du en familj, kan du inte se det? Varför i hela helvete väljer du att skaffa barn med någon som har TRE sedan innan, med den inställningen? Du skulle inte tagit det så här långt.

Jag dömer dig inte egentligen, jag hade inte klarat av att skaffa barn med någon som har fler än ett tidigare. Men nu är det bara att suck it up, ta till dig de tidigare barnen om du ska få det här att fungera

• Core
    OlManH skrev 2024-02-16 09:00:19 följande:
    Nu verkar ju TS faktiskt ställa upp massor men önskar bara inte skjutsa någon annans ungar 4 timmar om dagen.
    Hade jag haft 3 ungar och träffat någon ny som villigt ställer upp på att va hemma med mina barn när jag jobbar sent, lagar mat till dem och tar hand om dem så hade jag varit oerhört tacksam.
    Men att kräva att en höggravid kvinna, som dessutom är hemma från jobbet pga sin graviditet, ska lägga en halv arbetsdag på att köra någon annans ungar, skojar du??!
    Jo frågan om skjutsa eller inte skjutsa är inte det jag hakar upp mig på, utan just inställningen ?nån annans barn?

Klart det inte är hennes barn, men tar man steget att skaffa unge med en som redan har ett gäng, så blir ju det en paket-deal, då ser man ju familjen som en enhet, inte ?mitt barn? och ?hans barn?. Visst, jag hade själv sett det så, därför aldrig försatt mig i den situationen.
  • Core
    OlManH skrev 2024-02-16 13:50:35 följande:
    Du ser det så, jag ser det så & jag är övertygad om att de allra flesta ser det så.
    Det är någon annans barn. Man kan ställa upp för dem men "paket-dealen" innebär inte att man ska se dem som sina egna. Hade jag haft en unge med ett ex hade jag inte velat att hennes nya såg på mitt barn som sitt. Jag hade däremot uppskattat om han va en stabil punkt för barnen när de va där.
    Jag har säkert fel inställning, därför skulle jag inte kunna vara tillsammans med någon som har barn tidigare. Så jag säger inte att du har fel i sak, bara att jag inte kunnat leva så som nån av parterna i en sån här uppställning 
Svar på tråden Förväntning på hämtning/lämning av bonusförälder