• Anonym (Pokerface)

Singel på Alla hjärtans dag

Vore kul att få igång en singeltråd. Var i Sverige befinner ni er och vilka appar/kontaktvägar använder ni för att få igång ert dejtingliv? Kanske vi hittar några matchningar bland alla svar? Prövar detta

• Svar på tråden Singel på Alla hjärtans dag
  • Anonym (Laban)

De är synnerligen värdelöst å jaga tjejer online 

• Anonym (Skånekvinna)

Jag använder inga appar längre då jag inte känner att det fungerar, har bara dålig erfarenhet av nätdejting.
    så är singel och ensam och försöker att inte vara ledsen över det.

• Brasse

Att försöka träffa någon på nätet är lika illa som att försöka träffas på krogen...

• Auditanne

Man måste inte spendera dagen med en partner annars. Själv var jag med familjen. Lite fika för att ära dagen med rosglass och macaronghjärtan.

Ska träffa modern imorgon igen och dra ut på Valentinandet med tulpaner, hemgjorda praliner och en fika inne på torget. 

Trevligt med lite enklare högtider som piggar upp en lite i kyla och vinterslask. 

• Anonym (A)

Handlar om pengar denna dag

• Auditanne
    Anonym (A) skrev 2024-02-14 21:24:28 följande:

Handlar om pengar denna dag

Eller en ljusglimt i den grådaskiga vardagslunken.
  • Anonym (Pelle Positiv)
    Auditanne skrev 2024-02-14 21:30:00 följande:
    Eller en ljusglimt i den grådaskiga vardagslunken.
    som de flesta inläggen i tråden Solig
  • Auditanne
    Anonym (Pelle Positiv) skrev 2024-02-14 21:32:44 följande:
    som de flesta inläggen i tråden  // Solig
    Jo, för Valentin handlar ju bara om att pippa. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Skånekvinna) skrev 2024-02-14 16:46:13 följande:

Jag använder inga appar längre då jag inte känner att det fungerar, har bara dålig erfarenhet av nätdejting.
    så är singel och ensam och försöker att inte vara ledsen över det.

En nyfiken fråga, vad är det du och andra inte tycker fungerar? Jag nätdejtade till och från i närmare fyra år innan jag träffade rätt. Blev många dejter som var trevliga men inte mer och några där jag inte ens kände igen personen från bilderna. Känns också som många blir fartblinda av det stora utbudet och gärna söker dig vidare så blivit dumpad plötsligt efter ett par månader. Men till slut träffade jag en kvinna dom matchar på alla plan och det är ömsesidigt.
  • Anonym (ÖLAND)

Varför har alla singlar panik denna dag?

När jag var singel så var detta en vanlig dag och ett jippo för par. Brydde mig noll 

Nu har jag varit gift i 9 år och denna dag ha under vår tid varit vanlig vardag, inget vi firar och lägger energi på. 
    Visst vi gav barnen nåt litet, 

Middag korv med bröd 😊

Vi visar uppskattning kärlek på många andra dagar på åter

• Anonym (Wtf)
    Auditanne skrev 2024-02-14 21:39:57 följande:
    Jo, för Valentin handlar ju bara om att pippa. 
    Säger vem?
  • Anonym (Singel)

Vad är skillnaden med att vara singel denna dag jämfört med alla övriga dagar på året? 

• Anonym (Erika)

Haha man kan hitta match på Blocket också
    Prova! 😄
    Annars så tycker jag om att fira lite xtra nu i vintermörkret men kan lika gärna vara tillsammans med mina barn,min allra största kärlekar❤️☺️

• Auditanne
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-14 21:41:16 följande:
    Säger vem?
    Män som startar trådar likt denna. Personer som automatiskt antar att kärlekens dag handlar om singlar som ska söka efter en sexuell relation och inte har en aning om att man lika gärna kan fira dagen med sin familj eller en nära vän.
  • Anonym (Skånekvinna)
    Anonym (ÖLAND) skrev 2024-02-14 21:40:49 följande:

Varför har alla singlar panik denna dag?

När jag var singel så var detta en vanlig dag och ett jippo för par. Brydde mig noll 

Nu har jag varit gift i 9 år och denna dag ha under vår tid varit vanlig vardag, inget vi firar och lägger energi på. 
    Visst vi gav barnen nåt litet, 

Middag korv med bröd 😊

Vi visar uppskattning kärlek på många andra dagar på åter

Det är en stor påminnelse (och sorg) för många att man saknar kärlek i sitt liv.
    Anonym (Man) skrev 2024-02-14 21:40:46 följande:
    En nyfiken fråga, vad är det du och andra inte tycker fungerar? Jag nätdejtade till och från i närmare fyra år innan jag träffade rätt. Blev många dejter som var trevliga men inte mer och några där jag inte ens kände igen personen från bilderna. Känns också som många blir fartblinda av det stora utbudet och gärna söker dig vidare så blivit dumpad plötsligt efter ett par månader. Men till slut träffade jag en kvinna dom matchar på alla plan och det är ömsesidigt.

Håller med om att många verkar bli fartblinda och har svårt att stanna upp. Vissa verkar få storhetsvansinne och kan inte släppa möjligheten att det finns någon bättre bakom nästa swipe.

Jag gillar inte nätdejting då det sänkte min självkänsla rejält. Blivit förolämpad, ghostad, utnyttjad, multidejtad, dumpad osv. Hur många försök ska man ge det? Jag gick i sönder tillslut, bara en massa manipulation, fejk och oärlighet. Jag matchar inte den världen, jag chattar med en i taget och dejtar en i taget men då är man tydligen konstig och för seriös.
  • Anonym (Man)

Svar till Skånekvinna. Tråkiga upplevelser och jag förstår dig. Tycker själv det är svinigt att multidejta och gjorde det aldrig själv. Och ghosta någon som man träffat är väldigt fegt, bättre att säga att man inte vill träffas tyvärr sårade jag ett par kvinnor ändå så det visade sig att vi hade olika förväntningar. Även om personerna på dejtingsidor är samma folk man möter på Ica är det många som inte kan bete sig på nätet.

• Anonym (Skånekvinna)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-14 22:49:41 följande:

Svar till Skånekvinna. Tråkiga upplevelser och jag förstår dig. Tycker själv det är svinigt att multidejta och gjorde det aldrig själv. Och ghosta någon som man träffat är väldigt fegt, bättre att säga att man inte vill träffas tyvärr sårade jag ett par kvinnor ändå så det visade sig att vi hade olika förväntningar. Även om personerna på dejtingsidor är samma folk man möter på Ica är det många som inte kan bete sig på nätet.

Det är ok att förväntningar inte alltid stämmer överens och då är det klart svårt att gå vidare tillsammans. Men många drar tyvärr sina egna slutsatser om den andras förväntningar utan att faktiskt veta vad den andra egentligen förväntar sig eller hoppas på. Finns det något som helst intresse så är det inte så svårt att faktiskt försöka kommunicera för att förstå.

Som kvinna så vågar jag inte längre utrycka mina behov (och varför) för varje gång jag gjort det så blir jag klassad som för seriös, krävande och/eller jobbig. Jag känner inte att jag kan vara mig själv helt enkelt utan att jag måste anpassa mig och det är bara så fel.

• Anonym (Jakob)

Jag försöker inte bry mig, men det är omöjligt med tanke på att man ständigt blir påmind om dagen på det ena eller andra sättet. Hade jag kunnat det hade jag låst in mig ett skyddsrum under veckan fram till dagen. Helt klart min jobbigaste period under året.

Svar på tråden Singel på Alla hjärtans dag