Denna relation gör mig galen
Jag är en kvinna på 34 år. Jag har sådan svår ångest kring en man som spökat i mitt huvud hela mitt vuxna liv hittills. Vi dejtade som yngre men inledde aldrig en relation. Anledningarna till detta var flera. Dels var vi båda omogna där jag var väldigt vilsen i mitt liv och hade svårt att kommunicera mina behov och hade ännu svårare med detta. Han strulade runt och träffade olika tjejer istället och sådär. Vi träffades trots detta när han hörde av sig och vi hade sex när han var full, pratade och sa hej då på morgonen. Detta pågick några år.
Jag gick vidare med mitt liv men hade svårt att släppa honom helt från tankarna eftersom han utgjort en stor del av mitt känsloliv. Var övertygad om att jag och han hade något speciellt. Vi har setts en gång per år efter detta ibland har det gått längre tid utan kontakt. Nån gång dejtade vi och han inledde sin första seriösa relation med en annan kvinna som tog slut nyligen. Nu har han och jag hörts under en längre tid dagligen och gått på två dejter. Jag bor utomlands ska tilläggas. helt plötsligt tar det stopp för mig och jag vågar inte prata med honom. Jag upplever att han inte kan prata alls om känslor och jag är nu så förvirrad av allt detta att jag inte kan få fram ett ord till honom och inte vågar prata med honom alls. tror alla hjärnspöken från förr sitter i. någon som varit med om samma sak? som låser sig när det kommer alltför nära? tacksam för era tankar