• Rosastjärna

IVF-start februari 2024

Hej!

Är det någon mer som ska påbörja IVF nu i februari? 

Om det inte sker ett mirakel nu efter 2,5 år så påbörjar jag behandling med menopur den 25/2.

Jag har tunn slemhinna (tjockast uppmätta är 6 mm) men vården tror inte det är det som är problemet. Det känns som att vi bara går på någon sorts chansning att deras standard-protokoll ska fungera men jag hoppas att ett större antal ägg ska hjälpa slemhinnan mer än ett ägg.

Jag följs gärna åt! 

• Svar på tråden IVF-start februari 2024
  • Rosastjärna
    helstanonym89 skrev 2024-03-07 18:15:38 följande:

Hej ts!
    Jag började med Menopur den 29.2 :) imorgon ska jag på vul för att se om några ägg är på gång? 
    hur går det för dig?

Hej hundra år senare! Jag måste ha slutat logga in här kort efter min tråd. Hur har det gått för er? 

Vi gjorde ett äggplock i mars, 7 äggblåsor, 7 mogna ägg, 2 befruktade och ett klarade sig till dag 3 och blev återfört. Fäste inte.

Åt Q10 i cirka en månad inför nytt äggplock i maj, 17 äggblåsor, 16 mogna ägg, 15 befruktade (med ICSI), ett återfört på dag 5 och 9 ägg till frysen :) 

Sedan hade kliniken stängt i två månader och sedan renoverade de så vi har fått vänta ihjäl oss mellan maj och september men gjorde äntligen en återföring nu i september. Jag fick precis min mens idag tyvärr.

Vi ska som nästa steg göra ett test vi betalar privat från Aten för att titta efter hur bakteriefloran är då vi inte tror att det är något fel på våra embryon.

Om någon mer läser tråden och vill följas åt så är ni mer är välkomna! 
  • Rosastjärna
    Anonym (Blomman) skrev 2024-09-22 20:07:42 följande:

Hej. Är ny här. Jag vill gärna följas åt. Ska förhoppningsvis börja vår första ivf resa när nästa mens börjar i början av okt. Var på första samtal på kliniken i Örebro den 3/9 och fick inte börja första mensen pga det hade vart semesterstängt och renovering. Så sjukt segt tiden går nu. Är det några fler som ska göra ivf nu hösten 2024? 

Hej! Vi gör ju inte äggplock nu i höst men kommer göra återföring av frysta embryon. 

Hur är er historia? Om du vill dela med dig :)
  • Rosastjärna
    Anonym (Blomman) skrev 2024-09-25 21:55:31 följande:
    Hej, ahh oki. Om jag har läst rätt så är ni inte på andra äggplocket och med nio ägg i frysen? Kommer alla 9 kunna sättas in i omgångar? 
    Jag och min sambo har försökt i ca 1 1/2 år. Har haft ett missfall under tiden. Han har 2 barn sedan innan och jag har ett. Har gjort tester och inget verkar fel. Jag är 37 och han är 35. Ska förhoppningsvis börja med sprutor runt mitten på oktober. Men har så många frågor. 
    Kan man ha sex under tiden? 
    Kan man göra återföring på helgen? 
    Kan man göra 2 st insättningar på rad?  
    Är du på usö? Tänkte på att du beskrev att kliniken hade haft stäng och även renovering. 

Det stämmer, vi har gjort två äggplock och har 8 embryon kvar i frysen. Håller på att testa fram ägglossning inför nästa återföring nu. Alla i frysen kommer kunna användas om de överlever upptiningen :) Men jag försöker vara inställd på att några faller bort. 

Efter cykeln med äggplock och färsk återföring så får man vänta en månad innan man kan göra om eller återföra fryst embryo, annars går det att köra månad efter månad med frysta embryon. Vi satte in ett embryo i början på september och kommer sätta in nästa i början på oktober.

Jag är också i Örebro och de har öppet lördagar och det är 2 dagar man kan återföra så det ska fungera utan problem nu. Men de hade ju strul efter sommaren som gjorde att vi fick vänta en hel månad till pga att de inte hade läkare på lördagar. 

Tror inte någon har sagt något om att undvika sex, förutom precis före äggplock så man inte råkar bli gravid med 10 st om äggen skulle lossa :) 

Du får gärna skicka om om du vill, kul att vi är i samma stad! 

• Rosastjärna
    Anonym (Blomman) skrev 2024-09-30 21:36:49 följande:
    Hej 
    Tack så mycket för alla svar. När startade ni eran ivf resa? Då blir det en hel del försök. Hur många embryon fick ni vid första äggplocket? Hoppas det går bra för er denna gång 🌸 Är inte från Örebro, är du? 
    Är så nervös nu i för första gången och bara hoppas på att vi kan genomföra det nu. Har ca 10 dagar kvar till mens. 

Vi gjorde vårt första äggplock i februari-mars. Då blev det bara 7 ägg, 2 befruktade och en som fortfarande fanns kvar för återföring dag 3. 

Vi gör återföring imorgon faktiskt 😊 

Vi bor utanför Örebro. Men ni gör ivf i Örebro eller?

Jag tror säkert ni kan komma igång 😁 Jag tyckte det var ganska spännande att börja, det kändes som att man äntligen gjorde något konkret efter all väntan.

• Rosastjärna
    Anonym (Blomman) skrev 2024-10-05 07:42:44 följande:
    Åhh hoppas det går bra. När blir test dag? Är det olika för alla? Eller är det ungefär samma antal dagar efter insättning. 
    Ja precis vi gör i Örebro. Men bor 9 mil ifrån. 
    Ja, vi har ju försökt nu  hemma i augusti. Tog en paus under sommaren. Har räknat ut min ägglossning med hjälp av temp.  

Testdag är den 18/10. Det är samma för alla men tror det utgår från vilken dag i cykeln man gör återföringen, dag 3 eller 5 efter ägglossning. Testar nog lite tidigare dock, efter vi började med ivf orkar jag inte vänta hela tiden ut längre 😅 

Jag har också använt tempen tidigare men har tröttnat, de cykler jag tar tempen är det bara vid ägglossning för att se att det ökar typ, min cykel är väldigt regelbunden. Har ni testat något hemma för att öka fertiliteten? 

• Rosastjärna
    Anonym (Pannkakan) skrev 2024-10-04 23:31:43 följande:
    Åh, hoppas inte mens! Har testdag 12/10. Så lång tid kvar.. 🥹

Jag har testdag 18/10. Kommer du vänta tills testdagen med att testa? 

Det var din första återföring va? Om du har progesteron så kan jag tipsa om att mensen kan bli sen. Det tar 3 dagar innan jag får mens efter att jag slutat med progesteron. Fick onödigt hopp första gången trots att testet varit negativt 😬

Svar på tråden IVF-start februari 2024