IVF-start februari 2024
Här är en som är på sitt första IVF-försök. 9 ägg, 6 var mogna, 4 blev befrukrade, två till frysen och en återföring av ett fyradagarsembryo i lördags 😁
Här är en som är på sitt första IVF-försök. 9 ägg, 6 var mogna, 4 blev befrukrade, två till frysen och en återföring av ett fyradagarsembryo i lördags 😁
Jag tror jag haft ett ?missed abortion? men försökte tänka att det var positivt för om det var så så visade det att jag ändå kunde bli gravid.
Äggplocket gick jättebra. Var rädd för smärtan men var absolut hanterbar, trots att jag normalt sett tycker allt gör ont.
Igår började jag må illa till och från med mensvärk, samma sak idag. Något ont i ryggslut i morse när jag vaknade men som nu är borta. Haft lite frossakänsla till och från också, att jag fryser. Håller tummarna att det är något, även om det känns lite för bra eftersom det bara är första IVF-försöket. 😊
Jag har testdag 18/10. Kommer du vänta tills testdagen med att testa?
Det var din första återföring va? Om du har progesteron så kan jag tipsa om att mensen kan bli sen. Det tar 3 dagar innan jag får mens efter att jag slutat med progesteron. Fick onödigt hopp första gången trots att testet varit negativt 😬
Men är det inte ganska vanligt att det varierar? Behöver ju inte betyda något negativt menar jag? ❤️
Igår hade jag halsbränna mer eller mindre hela dagen, idag har det varit lugnare förutom att jag hade en attack av illamående i förmiddags från ingenstans men som försvann lika fort. Har gjort en ny koll iom IVF (läste fel förra gången) så räknat ut ett BF till 17/6. Jag laddade ner Liberos app och en jäkla massa andra men tyckte Liberos var roligast/bäst så behöll bara den.