• Anonym (snäll)

vänner efter separation

Efter 13 år tillsammans har vi många gemensamma vänner. Alltså många av de vänner han hade sedan innan vi träffades har även hunnit bli mina vänner. Även hans syster ser jag som en av mina närmsta vänner. Och framför allt två  familjer med barn i samma ålder som våra barn. Det har gått ett år sedan vi separerade, och än så länge har jag fortsatt umgås med dessa vänner. Alltså när jag bjuder hit dom bjuder jag även mitt ex och när vi har varit ditbjudna har vi varit bjudna båda två.

Mitt ex har aldrig visat nåt större intresse att lära känna min familj eller mina vänner så dom har inte alls någon kontakt längre. 

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden vänner efter separation
  • Anonym (snäll)
    Anonym (Frida) skrev 2024-02-11 23:36:23 följande:

Det var lite frostigt efter vår separation eftersom han kände sig sviken osv. Vi har bara talats vid när det gällt något viktigt om barnen. Inte osams alls nu, men inte kompisar som umgås. Vi har inte heller hållit kontakten med varandras släktingar eller vänner. (ev. god jul/grattis på FB, hälsa och byta några ord om man råkar ses) De flesta vännerna var mina sedan tidigare, så dem umgås jag fortfarande med, men umgänget har blivit annorlunda som singel, utan barn (de har blivit för stora), utan den gemensamma båten, osv.

Känns det inte sorgligt att förlora nära vänner bara sådär? Och hur känns det att veta att exet och barnen sitter och äter middag med vännerna och kanske åker på semester eller firar högtider tillsammans och inte längre vara välkommen?
  • Anonym (snäll)
    Plupp73 skrev 2024-02-12 20:04:03 följande:

Vi har behållit en riktigt fin vänskap med varandra, och följaktligen har varken vänner eller familj behövt välja. Så ingen av oss miste någon relation pga skilsmässan. Nu vad det tio år sedan ungefär....

Åh vad kul att höra. Hoppas vi kan ha det så med. Misstänker att det kommer funka tills han träffar nån ny. 
Svar på tråden vänner efter separation