mammaatillen skrev 2024-03-08 13:10:27 följande:
Kanskeanonym jag och min partner fick också otroligt nog till det en gång denna ÄL (han skulle vara bortrest med jobb under hela äl veckan men vi fick till det innan han åkte vilket va två dagar innan äl). Vad jag läst under utbildning faktiskt så är det innan äl man har större chans att bli gravid än efter då spermier överlever i slida/livmodern och kan vara redo att möta ägget snarare än att ägget lossnar och spermier kommer EFTER, då är chansen liten att ägg och spermie möts. Jag har en känsla av att det vore helt otroligt att jag blev befruktad nu men ändå lite kul o följa varandra såhär! Jag har BIM 20e mars! 😍
Sallynancy hur svarar på ett specifikt meddelande? 🙈
Nej men vad kul! Vi är i typ samma sits och bim ungefär samtidigt 🤩 jag har bim den 17:e enligt appen men enligt mina symtom och vad jag tror var älnså borde det bli 20:e för mig också!
Vi får uppdatera varandra här.
Ja men precis, ägget kan ju bara befruktat under ca 24 timmar medan spermierna kan överleva upp till 5 dagar där inne så att få till det innan äl ökar ju definitivt chanserna!
Vore ju otroligt kul om vi båda kunde få plus denna månad när man bara lyckats 1 gång 🤣
För att svara på ett specifikt meddelande så trycker du på kugghjulet och sen på "citera", funkar dock inte för mig varje gång utan funkar typ 1/10 gånger 🤣