• Kanskeanonym

Vi med BIM februari/mars

Blir många svar från mig nu men måste fråga, är det samma kille du försöker bli gravid med nu? 

Min övertänkande hjärnan fick en till teori nu precis. 

Mina 2 tidigare barn har jag tillsammans med mitt ex, denna eventuella graviditet är med en annan kille så Min teori var att man kanske får embryon som producerar mer hormon med ena partnern medan med den nya partnern blir det mindre hormon eller tvärtom liksom 🤔 
    I mitt huvud låter det ändå som det skulle kunna vara logiskt 🤣 

• Kanskeanonym

Nej det jag menar är att beroende på vem man får barn med kanske man plussar senare än med andra just för att man tillsammans med den nya partnern producerar embryon som ger mindre hormoner och det är ju hormoner som mäts på graviditetstest och kanske därför vi inte får våra plus för vi är gravida fast med embryon som producerar mindre hcg än vad embryon med tidigare partner gjort 🙈
    fasen vad svårt att förklara över text märker jag! 

• Kanskeanonym

Idag är en sån där dag där jag kännt att det rinner till och tror det är mensen som kommit men nej bara vattniga flytningar 😅 
    Sådär typiskt som folk skriver när dom är gravida, eller så är jag bara en övertänkare och mensen är på g men aldrig varit med om såhär vattniga flytningar innan mens

• Kanskeanonym

Alltså fortfarande ingen mens? Där emot molvärk och ännu mer ömma bröst, framförallt bröstvårtorna 🤔 

Tänker testa varje morgon nu fram tills att mensen kommer, har aldrig varit med om det här tidigare. Har aldrig haft sen mens utom de gånger jag varit gravid. 

Blir galen på det här ärligt talat! 

• Kanskeanonym

Testade imorse, såklart negativt 😅 
    Mensen 3 dagar sen, stickningar i brösten, ömmande och känsliga bröstvårtor, illamående... 
    Jag är ALLTID, utan undantag sugen på choklad innan mens, finns inte en ända månad jag inte har gråtit efter choklad men alltså jag tycker inte ens choklad är gott nu?! Har testat äta choklad men alltså nej mår bara illa... 

Men ja har också accepterat att jag inte är gravid, testen borde visa vid det här laget isåfall men vet inte var fasen mensen har tagit vägen den här månaden? 
    Har aldrig hoppat över en mens annars så jag är så förvirrad. 

• Kanskeanonym

Ja alltså jag blir så förvirrad! 
    Testat varje dag och bara negativt, brösten sticker, molvärk emellanåt, illamående o hela köret och tänker nu fasen kommer mensen 🙈 
    Men bara vänta in tant röd för bebis är det ju tydligt inte 🤣

"Kul" att vi båda har konstiga cyklar denna månaden och möttes här, har varit skönt ändå att kunna diskutera den här mystiska cykeln 🤣 

• Kanskeanonym

Ja men det tycker jag verkligen vi ska! Ändå spännande trots att det inte tyder på någon graviditet för någon av oss 🙈 

Nu är väntan på mensen lika lång som väntan på plusset typ känns det som 🤣

• Kanskeanonym

Alltså fasen vad förvirrande!! 🙈 

Mina bröst ha ilat/stuckit massor idag, känns typ som när mjölken rinner till när man ammar? Om du har gjort det 😅 
    Humörsvängningar sen några dagar tillbaka också som jag glömt tillägga, otroligt lätt irriterad emellanåt alltså! 

Kommer inte mensen inom 2 veckor måste jag ringa gyn eller något 

• Kanskeanonym

Men vad jobbig att du har liknande symtom varje månad! Jag hade ju inbillat mig varje månad 🙈 
    Ända symtomet jag brukar ha innan mens är extremt sötsug! Alltså extremt, kan trycka hur många 200g chokladkakor som helst under en dag om jag fick chansen 🤣

Ja känns ju mer troligt att mensen hoppat över den här månaden för oss båda men hur vanligt är egentligen det att det händer?! Jag har aldrig varit med om det innan faktiskt. Tog inte heller äl tester så jag har egentligen ingen aning heller när äl ägde rum. 

Den där flytningen låter ju onekligen som början till mens! Hört många som får färgade flytningar straxt innan mens så låter ju som ett tecken på att den borde hoppat igång nu 😅 

Jag fick en liten blödning på dag 11 i cykeln, alltså ganska rimligt när äl hade kunnat vara så jag trodde det var en äl-blödning, sen efter den blödningen komvattniga flytningar så rätt säker på när äl ägde rum OM det ens var någon äl denna månad. 

Hahah finnarna tog över mensen! Högst irriterande kan jag tänka mig, varken snyggt, skönt eller kul med påhälsning av massa finnar i ansiktet 🙄 

• Kanskeanonym

SALLYALICENANCY nej alltså det här är så konstigt 🤣 jag är på bim+4 idag (dag 32 i cykeln), ingen mens I sikte men fortfarande negativa tester... 

Och massa symtom som skulle kunna vara graviditet men nej! Jag börjar tro att äl aldrig ägde rum faktiskt och att mensen uteblivit.

Spännande, när ska du testa? 🙈

• Kanskeanonym

Tror typ min mens kanske kom nu? 🤣 

Var dock konstig färg på det, mer rosa än rött men ändå färgat så tror det är mensen som håller på att komma 🙈 

• Kanskeanonym

Tillbaka här efter mensen, enligt appen hade jag äl den 4/3 men igår 4/4 hade jag äggvite flytningar och så vattniga flytningar att det bara rann ur mig...och öm känsla från höger äggstock, så äl igår kanske? 🤔 

Träffade inte min partner igår men vi har träffats idag för att "göra barn" så att säga då vi inte kommer kunna ses mer den här veckan pga jobb. 
    Om jag hade äggviteflytningar igår, hur stor är chansen att vi prickat nu tro? Och när sker självaste ägglossningen efter äggviteflytningar, någon som vet? 

Bim 16/17 mars. 

• Kanskeanonym

Det vore ju helt sjukt om det blir något denna gång när vi fått till det endast en gång 🤪 

Men den här cykeln har varit annorlunda också, mycket tydligare ägglossning med äl flytningar som jag inte märkt av innan, samt dagen efter jag träffade min sambo så hade jag sån extrem smärta från höger äggstock!  

Sen är den annorlunda från förra månaden så jag inte blivit torr utan har fortsatt rikliga flytningar så känna ju lovande när det går emot förra månaden iallafall 🤣 

• Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-08 13:10:27 följande:

Kanskeanonym jag och min partner fick också otroligt nog till det en gång denna ÄL (han skulle vara bortrest med jobb under hela äl veckan men vi fick till det innan han åkte vilket va två dagar innan äl). Vad jag läst under utbildning faktiskt så är det innan äl man har större chans att bli gravid än efter då spermier överlever i slida/livmodern och kan vara redo att möta ägget snarare än att ägget lossnar och spermier kommer EFTER, då är chansen liten att ägg och spermie möts. Jag har en känsla av att det vore helt otroligt att jag blev befruktad nu men ändå lite kul o följa varandra såhär! Jag har BIM 20e mars! 😍

Sallynancy hur svarar på ett specifikt meddelande? 🙈

Nej men vad kul! Vi är i typ samma sits och bim ungefär samtidigt 🤩 jag har bim den 17:e enligt appen men enligt mina symtom och vad jag tror var älnså borde det bli 20:e för mig också! 
    Vi får uppdatera varandra här. 

Ja men precis, ägget kan ju bara befruktat under ca 24 timmar medan spermierna kan överleva upp till 5 dagar där inne så att få till det innan äl ökar ju definitivt chanserna! 
    Vore ju otroligt kul om vi båda kunde få plus denna månad när man bara lyckats 1 gång 🤣 

För att svara på ett specifikt meddelande så trycker du på kugghjulet och sen på "citera", funkar dock inte för mig varje gång utan funkar typ 1/10 gånger 🤣
  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-09 19:07:20 följande:
    Jaa så sjukt att vi är i samma sits! Haha! Vi får verkligen uppdatera varandra, idag är jag på ÄL+4 enligt flo appen och BIM-11 ☺️

Vore verkligen otroligt roligt om det vart så att det blev något av bara en gång, om inte för båda kanske för någon av oss, spännande är det iallafall😍

Tack! Det fungerade o citera nu (tror jag) 🤣
    Alltså ja men eller hur!! Jag tänker typ börja testa på tisdag morgon 🙈 kan inte hålla mig alltså. 
    Bim-5 enligt min app men tror ju som sagt jag hade äl senare, så enligt det kan jag ju börja testa redan nu. 

Ja men eller hur! Håller tummarna för oss båda, blir riktigt spännande om någon av oss får plus iallafall, vore ju helt galet vilken tur man har då! 

Det fungerade fint 🤣
  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-12 12:13:13 följande:
    vad spännande! Testade du nått imorse då? 😍

Själv är jag på ÄL+7 och BIM-8 idag så lite väl tidigt att testa för min del 🙈
    Jag har testat massor men negativt så nu ska jag hålla mig till efter bim om inte mensen kommer, blir bara besviken 😅 

Annorlunda symtom från förra månaden, förra månaden var jag snus torr och 0 sexlust, denna månaden är mina flytningar typ lena?! Får man ens säga så, är typ som en halkbana där nere om man ska vara ärlig 🤣 och krämiga så spännande när det skiljer sig från förra månaden. Sen väldigt hög sexlust 

När tänker du testa? 
  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-15 10:16:25 följande:
    Jag förstår det! Mina symtom är likvärdiga med förra månaden enda skillnaden är att mina bröst är enorma och spänner men det gör dom ibland innan mens ändå 🙈

Jag ska inte testa förens det gått några dagar efter BIM, men tror faktiskt att jag får min mens 😅 är på ÄL+10 idag och BIM-5!
    Ja men precis, det kan ju skilja sig rätt mycket varje cykel trots att man inte är gravid. 
    Har börjat få lite spänningar jag med men det hade jag förra månaden också så känns inte som ett tecken. 

Ja alltså vi båda har ju haft enormt dåliga odds den här månaden då både din och min partner var iväg runt äl 🙄 
  • Kanskeanonym
    Anonym (Aliciaa) skrev 2024-03-17 00:46:30 följande:
    Grattis!!!!!! Hur många dagar efter äl? Symptom?🥰
    Äl+11 tror jag det blir 🙈 
    Ökad aptit, illamående, fick världens kramp längst ner I ryggen idag, vet inte om det kan ha varit ett symtom samt vita, krämiga flytningar. 

Inga direkta symtom, hade lika hjärna kunnat vara mensen på g så trodde inte jag var gravid men så tänkte jag festa idag men bestämde mig att ta test innan för säkerhetsskull och fick en chock för det trodde jag verkligen inte 
  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-17 07:43:23 följande:
    Wooow! Grattis!! Vad sjukt😍 tydligt plus! Så glad för din skull🤩 jag har rätt tydliga tecken på att mensen ska komma förutom att jag har vattniga flytningar, dom brukar vara torra men annars har jag som vanligt ömma spänsta bröst, huvudvärk, illamående och molande värk i magen ❤️
    Ja känns så sjukt, testar helatiden för kan inte fatta 🤣🙈 speciellt inte när man fått till det så många gånger tidigare månader men månaden man lyckas EN gång! Ja då blir det bebis 😍 

Jag håller tummarna för dig! 🥰
Svar på tråden Vi med BIM februari/mars