Inlägg från: Idoolboi24 |Visa alla inlägg
  • Idoolboi24

Idol 2024

Hallå allihopa, härligt att vara här. Här är årets tråd inför Idol 2024, jag vet att det är ett tag kvar till nya säsongen, men det stoppar inte någon från att etablera tråden.
    Nu har slutdatumet för din audition sats (då produktionen verkligen ser den) senast 10 mars. Idol Sverige firar 20 år och trots inga detaljer om just det kan nog överraskningar ske.
    En förändring på Filmtopp.se har avslöjats om detta år och det är att det inte bli någon turné, allting spelas in I Stockholm, detta antagligen p.g.a. Tv4s sparpaket. Allting filmas den 29-30 mars och 18-19-20 april, därefter slutaudition som spelas in 14-18 maj. Ha det gött.
    Mvh Daniel.

• Svar på tråden Idol 2024
  • Idoolboi24

Nyheter på riktigt, Idol ska tydligen ta en kreativ ändring till nästa säsong och just i detta läge har Kishti petats från juryn. Vi väntar på besked från Alexander och Katia.

• Idoolboi24

Breaking news!!! Alexander Kronlund är inte med Idoljuryn längre. Detta innebär att Katia och Anders stannar kvar till Idol 2024, det kommer antagligen inte bli en duo utan en trio. Min tanke lutar sig mot Mattias Andreasson, Christoffer Hilding eller Chris Kläfford.

• Idoolboi24
    Breaking news ännu en gång, den sista juryn i Idol har avslöjats inför 2024. Det blir inte en Idolprofil som jag trodde, det blir istället Arash "Ash" Pournouri som då upptäckte och varit manager åt Avicii när han var här. Så klart Parnevik som jury som vi vet. Han har även skrivit låtar åt Madonna, Coldplay och David Guetta. Ett intressant val måste jag skriva.
  • Idoolboi24

Ännu mer Idolnytt, nu går Mustige Mauri med Idolgruppen och följer med Pär på auditions, dessutom byter Idols höstkvällar dag från fredag till lördag.

• Idoolboi24

Bättre start än förra, jag tycker att den extra tiden gör att det inte känns att set måste för snabbt, jag gillar Nils och Gabriella t.e.x. Just det att det är för snällt är förståeligt, detta program riktar in sig på alla nu, istället för tonåringar och unga vuxna, hur många skulle egentligen flockas till det i så fall? Säkert ett par stycken. Jag tror tyvärr inte att folk som gör bort sig framför juryn skulle accepteras idag.  

• Idoolboi24

Jag håller på Alexander Fritjofsson, jag tror att fler kommer kunna relatera till honom och kommer kunna växa till senare.
    Så även Jonna när hon synts till mer.
    Jag tycker att detta 90 minuters format fungerar bättre då jag faktiskt får en bild av hur deltagarna är, dessutom var det 10 auditions detta avsnitt.

• Idoolboi24
    USA111 skrev 2024-09-04 14:28:22 följande:

Hur kommer kvalet gå till i år då om  det är 6 avsnitt som redan är inspelade eller kommer sista lördags programmet 5 ottober vara kval så kval är 1 program och inte 5. Börjar ju veckofinalerna 12 okt!

Som jag uppfattade är detta avsnitt det sista med auditions då Mauri sade att det är dag 4 när det var program 3. Om det blir 2 program med slutaudition blir det 1 kval med lördagsfinalerna som kick igång den 12e oktober på just denna plats.
  • Idoolboi24

Jag uppskattar att slutaudition fick ett två-timmars program. Jag uppskattar även att juryn inte skickade vidare Carl, Cleo, Zamira och Ella, dom blev inte särbehandlade. Dom var inte så bra. Jag hade dock skickat vidare Zamira för att jag gillar combackare.  

• Idoolboi24
    Nandez skrev 2024-10-05 21:16:37 följande:
    Det går inte, tråkigt att dom gjort programmet sämre. Nu har dom kortat av det rejält
    Vad är det du menar? Programmet är längre, nu har dom senaste 2 avsnitten varit 2 timmar.
  • Idoolboi24
    molly50 skrev 2024-10-05 21:24:45 följande:
    De hinner kanske inte med att visa allas uppträdanden fullt ut under programtiden.
    Men jag håller med om att man hade kunnat visa lite mer. 
    Dom har visat flera av dom andra på andra moment.
  • Idoolboi24
    Nandez skrev 2024-10-05 21:28:01 följande:
    Det jag menar att dom har förkortat programmet mot tidigare säsonger, en klar försämring
    Har du ens kollat på klockan? Det är 2 timmar nu, dom senaste 2 avsnitten var det, alltså inte kortare. Tvärtom.
  • Idoolboi24

Nu är låtlistan för lördagsfinal 1 ute:
    Benjamin Löfquist sjunger Bohemian Rhapsody
    Minou Nilsson sjunger Alone in the dark
    Leon Cotter sjunger When I was your man
    Victoria Grace Larsson sjunger Utan dina andetag (Eah Jes Version)
    Paulina Velasquez Gallegos sjunger Rumor has it
    Lukas Söderholm sjunger Iris
    Olivia Oyemade Merenius sjunger Signed sealed, delievered
    Robin Hörnquist sjunger Rosanna
    Robin Sohlberg sjunger White horse
    Margaux Falvet sjunger Who's loving you
    Lucas Schönefelt sjunger Rebel yell
    Leo Tekiel sjunger Creep
    Ella Ekholm sjunger Fortuane son
    Joel Nordenbrg sjunger Die in your arms
    Jag tror att det är antingen Leo eller Lucas om vem som åker.

Svar på tråden Idol 2024