HUR FUNGERAR BREDBAND?
Jag har internet, jag har ett modem som det står 56K Robotics på, jättebra men det blir upptaget i telefonen när jag surfar omkring på internet, det är dåligt.
Det kostar 6:-/ timma.
Jag har internet, jag har ett modem som det står 56K Robotics på, jättebra men det blir upptaget i telefonen när jag surfar omkring på internet, det är dåligt.
Det kostar 6:-/ timma.
En router kan du köpa begagnat. Det är bara en signal, som en parabol, och behöver inte vara något speciellt märke :). ett abonnemang med bredband är det enklaste. Det kan du tex hitta på com hem eller tele2. Även utan router! Ett annat alternativt är ett mobilt bredband. Då Har du som en liten dosa som du kopplar in där du befinner dig - hemma, sommarstugan, båten tex. Du sparar pengar ju lägre gb (gigabyte) du väljer, men kom ihåg att inte välja För lågt heller, då trasslar det bara.
Ett mobilabonnemang 5G med fri surf får du för 400:-/månad.
Jo, att dela mobilens internet till daorn är det jag gjort men den har börjat strula. Kan inte dela hotspot längre Funktionen verkar helt ha försvunnit på laptopen att hitta min mobil. :(
Min mobil klarar att dela internet igen! Yay! :) Eller om det är datorn som hittat mobilen igen.. vad nu som var felet. Datorn slutade hitta wifi:et ett tag...
Funderar dock på om det vore bra att skaffa router för att inte vara beroende av mobilens internet hemma, och att det kanske är mer kostnadseffektivt i längden...
Svåra beslut... men ska kolla upp lite alternativ och tänka på det.