• UhmYolo

Separera/gå isär/skiljas

Jag undrar om jag hade förstått dig bättre om jag hade känt dig, men det tvivlar jag på att jag hade gjort i nuläget!?

Varför känner du att ni bör separera? Din man verkar ju vara en bra och händig karl och en bra pappa till era barn.

Är det något annat som lockar i ditt liv så att det är därför som du vill att ni skiljer er eller har det hänt något mellan dig och din man som inte gör att det känns som förut?

Borde du inte då först försöka ta reda på vad som inte känns bra och försöka lösa det istället för att se en skilsmässa som den absolut "bästa" lösningen för er?

Om du har problem så verkar det i nuläget inte bättre än att det är du som är problemet till dig själv just nu. Du borde kanske söka hjälp hos någon?

Att fråga om "kryphål" när det finns dörrar att öppna för att träffa människor öga-för-öga som du kan prata med och få hjälp av -är bara väldigt fegt!

Du är säkert en fin människa men just nu låter du faktiskt vilsen!

• UhmYolo

Hej igen,

Av ditt svar på mitt tidigare inlägg till dig så fick jag så mycket mer omfattande information av dig. Och jag fick en mycket klarare helhets bild av hur din och din familjs situation ser ut.

Hade jag läst allt det där i din inledande text här så hade jag inte misstolkat dig så grovt som jag gjorde.

Jag är bara hård mot dem som jag tycker förtjänar det för det finns så många konstiga människor som skriver dumma saker.
    I ditt fall så är det verkkigen inte så och det har jag nu insett -jag ber dig så mycket om ursäkt för det, för i det här fallet så var det jag som hade fel och det står jag för!

Jag hoppas att du i framtiden kan komma fram till någon bra lösning som hjälper dig och din familj. Att ni kan känna er lyckliga över att ha varandra även då livet och situationen kan kännas svår.

Ta hand om dig!

Svar på tråden Separera/gå isär/skiljas