Kan jag va gravid 3 mån efter förlossning?
Vi har 10 månader mellan våra. Sen en tredje med 12 månader mellan. Tredje blev till när EN kondom sprack. Ammat alla barn till 6 månader.
Med tredje hade jag negativa graviditetstest och "mens" till v32, först i 7e månaden jag förstod att jag var gravid. Man förnekar det ju själv då graviditetstest ska vara så säkra, sen hade jag blödning med 29 dagars mellanrum (några droppar men klarrött blod). Min man misstänkte det hela tiden dock men vad gör det med mens och negativa test, blev mest utskrattad av vården som de kallade "hormonåterställning" efter graviditet. Det kunde ta ett år för kroppen att bli som vanligt. Kom ut ett barn efter ett år istället. Nu ville vi ju ha en tredje (men då bli gravid 6 månader efter förlossning) så gjorde ingenting men trist bli nekad rul och hånad på samma gång. Nu föddes barnet friskt o välmående.
Så lita inte blint på gravtest. Vet inte om det kan bli felaktiga utslag efter förlossning. Med andra gjorde jag ett test som visade svagt positivt, fick nån tid bokad för ul och då var jag redan i 5e månaden. Gjorde fler än 20 test (olika märken) med 3e som visade neg och dgital som visade "inte gravid". Jätteskumt. Ingen "hook effekt" heller, provadeblanda ut med vatten men gjorde ingen skillnad.