• Deeru

Barnvakt vid förlossningen

Min första förlossning var ganska traumatisk. När andra barnet skulle komma så valde jag därför att bli igångsatt för att ha bättre kontroll på hela förloppet. Så vi lämnade barnet på fsk på morgonen, åkte in och blev igångsatt, sedan hämtade min mamma barnet på fsk. 
    (Den andra förlossningen gick hur elegant som helst)

Om du ber om att bli igångsatt har du ju ändå ett planerat datum, slipper bli snittad. Och det kanske kan vara lättare att hitta någon som kan passa dottern?

Hade jag varit i din sits hade jag nog nästan svalt det sura äpplet och frågat personalen på fsk om de kan vara barnvakt. Det är ju ändå personer hon känner. Eller fråga någon av hennes kompisars föräldrar?

Hoppas i alla fall att du kan hitta en lösning. Lycka till!

• Deeru
    Cathariiina skrev 2024-02-07 17:24:30 följande:
    Nja, igångsatta förlossningar blir vanligen mer utdragna än förlossningar som kommit igång av sig själva. Detta är inte en metod som ska användas om det inte är nödvändigt av medicinska skäl - alltså t.ex. om fostret är överburet. Nu säger du att det gick bra, men det hade nog gått ännu bättre om förlossningen fått komma igång på naturligt sätt. 

Det utdragna bestod i att få igång värkarna, vilket tog typ ett dygn. Sen tog det bara 6 timmar. Hade inte kunnat gå smidigare. Barnmorskan sa tillochmed "Du är ju som gjord för det här". 

Väljer ju hellre en igångsättning än ett snitt.

• Deeru
    Krocko skrev 2024-02-08 11:25:03 följande:

Denna TS har/vill ju inte ta till sig ett enda tips eller råd så det är ju helt meningslöst att kommentera här, det bästa vore ju en doula i hennes fall men det tipset har hon överhuvudtaget inte kommentera?

Min tanke också. Så tråkigt att svara i trådar när alla svar är fel ändå enligt TS. Varför fråga om hjälp om inga svar duger?
Svar på tråden Barnvakt vid förlossningen