Barnvakt vid förlossningen
Hej någon!
Jag har ett dilemma. Jag väntar mitt andra barn. Jag har en dotter på 2,5 år. Nu är jag jätterädd för hur det ska bli vid förlossningen då jag inte har någon som kan passa min dotter. Jag är ensamstående och har bara min mamma i livet. Vill så gärna ha med min
mamma på förlossningen som stöd då min första förlossning var hemsk. Jag hade jätteont och varken morfin eller sömntabletter tog. Dessutom tog det 33h? Är såklart väldigt själviskt för någon måste ju ta min dotter och finns ingen annan så får mamma ta henne och jag åka in själv. Känns väldigt olustigt bara.
Nu tänker säkert många att jag kan fråga vänner - jag har bara tre vänner. En ung kille som inte skulle känna sig bekväm ensam med min dotter. En tjej som har fobi för att vara ensam med barn och dessutom bor långt bort. En tjej som också bor långt bort och jobbar.
Ok så fråga en granne - Bor på landet och grannen är en man på 86 år som har diverse krämpor i kroppen och inte skulle orka med en liten aktiv tjej.
Ok kollega - är ensamföretagare. Inga kollegor.
Ok barnvakt det finns ju flera förmedlare och jag har gott om tid på mig - jag har kontaktat flera företag men ingen kan hitta en barnvakt i närheten. Fan att man ska bo på landet.
så vad ska jag göra. Är redan stressad fast barnet kommer i september. Vill gärna ha konkreta råd och helst inte förslaget att min mamma ska ta henne och jag ska åka in själv för ja, det fattar jag själv om ingen annan lösning finns.
tack till alla!