• Emmylou91

FET återföring chans

Hej!
    jag är precis fyllda 32, har ett barn som är 3 år (naturlig befruktning). Amh på 0,7 och varit sen jag var 28 År. Har gjort två IVF. Första fick jag ett 2-dagars embryo pga för Låga doser hormoner som resulterade i få ägg- inget plus 

Andra ivf 7 ägg, 6 befruktades, och alla 6 embryon levde dag 4. Dag 4 satt dom in ett embryo- inget plus. 3st blastisar frystes. Nu ska jag göra embryoåterföring av en blastis nästa vecka. är så trött på denna process. Enligt statistik så BORDE jag bli gravid denna gång eftersom det är 3e försöker och en blastis men jag är så trött på hopp och förtvivlan. det blir liksom aldrig min tur. hormonerna får mig att känna mig deppig. vet inte vad jag vill med inlägget kanske få höra lite hoppfulla berättelser? Enligt statistik så har man ca 50% chans att bli gravid med en blastis. Men är det verkligen bra odds? jaja tack för du läste.
  • Svar på tråden FET återföring chans
  • Emmylou91

Tack för svar, nej jag försöker att inte få upp förhoppningarna samtidigt som man ändå får det oavsett om man vill eller inte. Hoppet finns ju där i bakgrunden hela tiden, Hur många försök har du gjort?

• Emmylou91

Citronsmör- vad tråkigt att höra, hur ser det ut nu för dig? Pausar du med allt eller är du i någon process?

vito87- alltså ja tycker det känns väldigt mkt slump om det blir eller inte. Jag försöker Hålla mig lugn ska göra insättning nu på torsdag oftast är det efter insättningen Som ja börjar må dåligt psykiskt. Det är för mkt hopp liksom som sen bara trassas sönder.

• Emmylou91

Ja min läkare säger samma. Och fick av 7 ägg 3 blastocyster. tack För peppande ord! Jag gör FET nu på torsdag håll tummarna för mig!

• Emmylou91

Ja tack håll tummarna, ska du göra embryoåtersättning du med? - zaro 

citronsmör- låter oerhört kämpigt. samma här jag tycker hormonerna är FINE. Men mentalt har jag haft det riktigt kämpigt speciellt senaste gången vi gjorde embryotransfer. Sen hatar jag progesteronet tycker nog den är värst av alla, först inbillar den kroppen att man är gravid sen Är den vidrig att ta. jag tror att om jag inte lyckas denna gång då kommer jag nog ramla ner i en grop igen för på något sätt har jag ändå hoppet högt denna gång kanske högre än innan, min man sa ?ja men vi ska väl vara glada att vi ska göra insättning det är ju en glad händelse? och han har rätt även om det är kopplat till ångest, jag har bestämt att denna gång ska jag FÖRSÖKA vara glad och positiv för det skadar ändå inte.

• Emmylou91

Citronsmör- ja det har du nog säkert rätt i. Jag hoppas verkligen man får nytta av detta helvete.

• Emmylou91

-zaro, missade att du skrivit, grattis till graviditet men sen om jag tolkade dig rätt så har det uppstått komplikationer efter RUL? va Tråkigt att höra, livet är märkligt och orättvist, jag hoppas verkligen att det blir bra utan att veta någon information. En stor kram

• Emmylou91

Uppdatering- Ruvardag 4, fick tillbaka en jättefin blasto, har 2st 6-dgr embryon kvar i frysen. 

ville Skriva något om symptomen men tar även Cyclogest så svårt att veta vad som är vad. Det enda är att jag tagit Cyclogest i 9 dagar och det senaste två dagarna har min mage börjat svullna och har mkt magkatarr , vill så gärna att det är graviditet och inte cyclogesten. Har även molvärk lite av och till. idag är första dagen jag mår lätt illa. 

snälla Låt det vara embryot som lever på det inne.

• Emmylou91

Jag tog ett clearblue och det visade också!  Är så tacksam. nu håller jag alla tummar att den vill stanna hos mig, och tummarna att alla här inne får ett plus snart Också. 

Svar på tråden FET återföring chans