Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Anonym (Incel kvinna) skrev 2024-02-06 18:58:33 följande:

vad borde skattepengarna gå till då? Krig (som bedrivs av män), våld och förstörelse (som utförs av män), mordutredningar (som toppas av män), miljöutsläpp (som främst orsakas av män)?

ah just ja.. det gör det ju redan!

men låt oss snåla in på kvinnor lite till så vi kan fortsätta finansiera all jävla skit som orsakas av män. 

Och ja det stämmer. Jag ogillar män. Gillar dem inte alls. Därför vill jag inte ha en relation med män. Väljer bort mäns sällskap. Därför fattar jag inte varför du inte är nöjd med din situation TS. Du verkar ju inte gilla kvinnor- så varför i helvete vill du då leva med en?

Så du kör inte bil, använder plastprodukter eller andra saker som tillverkas av industrin? Det var nog det dummaste jag hört att du skyller miljöutsläppen på män
  • Anonym (TS)
    Anonym (Isa) skrev 2024-02-06 19:56:19 följande:
    Jag håller med dig!..Bra skrivet!
    Även fast jag kanske inte ogillar män-borde väl inte göra det åtm som gift 😂.men jag förstår vad du menar.

De mesta skattepengarna går ju redan till män..orsakat av männen själva..
    Medans kvinnor får liiiite grann...OM det blir något över, typ.

Och som du skriver om TS ogillar kvinnor vad vill han ha en kvinna till egentligen?
    Men han verkar vilja få en kvinna på postorder som kan bli gravid med hans barn..
    Men TS om du börjar spara pengar så kan du nog åka till Thailand och hämta hem en tjej som inte vet bättre för att föda fram ditt barn som du av naturliga skäl inte kan föda fram själv..

Det handlar inte om orättvisa utan om ren biologi..En kvinna kan föda ett barn själv, men det kan inte män hur mycket ni än skulle vilja..

Å andra sidan så tycker jag det är jäkligt orättvist att karlar blir starkare än oss kvinnor, även utan styrketräning..
    Det är ju orättvist att en man kan våldta en kvinna BARA för att han är starkare..
    Vad kan jag få för kompensation för att jag tycker det är orättvist..🤔
    Vad får ni det ifrån att skattepengar bara går till män? Utnyttjar inte kvinnor sjukvården, går inte era barn i skolan om ni har några annars så har ni nog gått i skola själv, blir aldrig kvinnor arbetslösa? Listan kan göras mycket längre
  • Anonym (TS)
    Anonym (Fel) skrev 2024-02-06 20:06:24 följande:
    Du har fel. Tycker du borde läsa på mer innan du startar gnäll trådar. 
    Fakta på det tack, att jag har fel
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 20:08:26 följande:
    Män mår sämre än kvinnor, fler olyckor, behöver mer hjälp i skolan, fler män är arbetslösa, fler män har beroendeproblems, fler män är kriminella, fler män vandaliserar osv. Tror du det är gratis?
    Att män mår sämre har jag tagit en anledning till redan i tråden, vart har du källor på att killar behöver mer hjälp i skolan, att fler män är arbetslösa har delvis att göra med utseende, en kvinna som ser ok ut kan lätta få jobb inom service yrke medans en man skulle bli ratad trots att dom har liknande bakgrund
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 20:36:53 följande:
    Killar klarar skolan sämre, så de får mer hjälp. Fler killar har diagnoser och behöver extra stöd, fler killar vandaliserar på skolan osv. 
    Att killar vandaliserar mer tror jag på men det övriga skulle jag vilja ha källa på
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 20:49:48 följande:

Kan inte länka med paddan. Men googla. Flickor presterar bättre än pojkar i alla ämnen.
    Fler pojkar har diagnoser än flickor. 

Varför skulle jag ljuga om något som är så enkelt att kolla upp? 

Fler män har i århundranden jobbat i gruva och skog, det som till stor del har byggt upp våran välfärd historiskt sett
  • Anonym (TS)
    Anonym (ABC) skrev 2024-02-07 19:01:17 följande:
    Det är inte någon rättighet för någon att ha/få en relation
    Så du är överens om att det inte är någon rättighet att skaffa barn?
  • Anonym (TS)
    Gurksoppa skrev 2024-02-07 20:24:43 följande:
    Jag tror vi är överens om att kvinnor ha fri vilja, kvinnans kropp kvinnans val. och just nu finns möjlighet att köpa IVF :) vilket är fantastiskt!
    Det finns möjlighet att få ivf finansierad via staten, ska jag behöva länka fakta igen?
  • Anonym (TS)
    Överste Senap skrev 2024-02-07 20:05:52 följande:

Ingen har påstått att barn är en rättighet. Men du tolkar det som att därför ska det inte få finnas hjälp att tillgå. Det finns hjälp att söka för den kvinna som är barnlös och det finns hjälp att få för den man som har svårt att träffa någon. Båda måste dock aktivt söka den hjälpen för att få någon. Ingen hjälp innebär att framgång garanteras.

Vilken hjälp menar du att det finns för män som är ofrvilligt ensamma mer än att gå till psykolog som ändå bara skriver ut piller?
  • Anonym (TS)
    Gurksoppa skrev 2024-02-07 21:28:24 följande:
    Läste du vad som stod om spermier? Hur ska en ensamstående kvinna få tag på det? Och finns en länk från världsherravälde som också säger emot dig. Har du läst den? eller missade du det finstilta? 
    Nu är det din tur att länka till fakta som motbevisar mig
  • Anonym (TS)
    Anonym (Bebismaskiner) skrev 2024-02-07 22:52:42 följande:
    Du får det nästan att låta som om du inte kan läsa. Jag ställde en fråga. Jag förklarade att det är lättare att utstå detta om man vill ha barn. Inte lika lätt om man inte ska behålla barnet. Om vi ska prata om offer här, så är det du som framställer män som offer. Den dagen mannen kan skaffa barn utan kvinnor, så är det fritt fram. Fram till den dagen, får män acceptera att det är kvinnan som bestämmer över sin kropp. Men du, som man, är ett offer för orättvisan att en kvinna inte vill ge bort sitt barn. Min fråga är fortfarande. Hur mycket ska en man betala, för att få ett barn? Är DU villig att hosta upp 1 miljon? Om inte, lär dig att livet är orättvist och lossa lite på offerkoftan.
    Visst är livet orättvist men det betyder inte att man behöver acceptera alla orättvisor för det, hade vi historiskt gjort det så hade alla som arbetar inte haft varken 8 timmars arbetsdag eller 5 veckors semester
  • Anonym (TS)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-07 23:13:07 följande:

Vad står det i din egen länk som du själv länkat till?

Spermiedonation omfattas inte av vårdgarantin

hur kan en kvinna bli gravid utan spermier? Så visa gärna var det står att ensamma kvinnor får detta gratis som du påstår :) ge mig ett l, l, ge mig ett ö, ö, ge mig ett g, g, ge mig ett n, n, ge mig ett a, a, ge mig ett r, r, ge mig ett e, e vad blir det? l-ö-g-n-a-r-e 

Vad pratar du om? Vad jag vet så får spermiedonatorer pengar
  • Anonym (TS)
    Anonym (Baronen) skrev 2024-02-07 23:22:01 följande:
    Jämför du verkligenn 5 veckors semest med kvinnors självbestämmande över sin egen kropp?
    Dra åt helvete vilket incelträsk familjeliv har blivit.
    Det var orättvisor vi diskuterade men vi kan ta exemplet att vissa föds rika och andra föds urfattiga
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn