• Anonym

Ingen rättighet att skaffa barn

Anonym (TS) skrev 2024-02-06 08:05:38 följande:
    Nej men det finns möjlighet att ansöka för ensamma kvinnor och homosexuella kvinnor vilket är fel för homosexuella män har inte samma möjlighet att skaffa barn då surrogatmödraskap är olagligt
    Det är inte jämförbart. Kvinnans kropp medger graviditet, mannens gör det inte. Orättvist? Kanske, men det går liksom inte att göra något åt.

Det är orättvist att män har större förutsättning att bli riktigt råstarka också, vad ska vi göra åt det som kvinnor? Gråta på FL?
    Brasse skrev 2024-02-06 09:09:58 följande:

Detta är väldigt enkelt, sluta donera sperma till spermabankerna, dom bara kastar mer bensin på brasan...

Det är sant och kanske skulle behövas faktiskt. Jag är (som kvinna) helt emot att singelkvinnor och lesbiska ska få insemineras va skattesedeln.
  • Anonym
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-06 11:35:25 följande:
    Det finns heller ingen garanti för att kvinnan faktiskt får en fullbordad graviditet. 
    Så fortfarande helt rättvist. Jag kommer inte att sluta donera sperma pga ditt nonsens.
    Varför donerar du?
    Vilken ekonomisk ersättning får man?
    Lever du i en relation, om ja, vet din partner om detta?
  • Anonym
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 11:15:27 följande:
    Men vi ska betala skatt för alla hälsorelaterade sjukdomar för fetma? vi ska betala skatt för att arbetslösa misogyna incels ska kunna få bidrag så de har råd med internet där de kan spy ut sitt kvinnoförakt? :) finns nog fler hål att täppa igen med skattepengarna än att kvinnor väljer ivf före att avla på en säck med gödsel
    Alla som inte har en tilräcklig inkomst och är berättigade till försörjningsstöd har rätt till internet.
    Menar du att en viss grupp av män skulle undantas?
  • Anonym
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-06 11:50:27 följande:
    Jag har mina skäl till varför jag vill hjälpa barnlösa kvinnor att få barn. Utan att outa mig för mycket kan jag säga att det är pga händelser i släkten.
    Ersättning är 1.24% av prisbasbeloppet. 
    Jag är inte i en relation nu men mitt ex visste om det och accepterade det.
    1,24 per gång?
    Hur ofta lämnar man?

Du får ursäkta min nyfikenhet!

Att jag frågar så mycket har nog att göra med att jag själv inte skulle vilja att min partner donerar. Så en sån sak bör man berätta från början tycker jag. Men bra att du sa det.
  • Anonym
    Anonym (Fel) skrev 2024-02-06 13:20:38 följande:
    Det finns krav för att man ska få behandling landstingsfinansierat. Är man en ensam kvinna som vill ha barn får kvinnan betala hela summan själv hos kliniken så det är inte dina pengar eller skattebetalares pengar som går till den här gruppen kvinnor.
    Stämmer inte.
  • Anonym
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 14:43:54 följande:
    Vem är okunnig?

i länken du skicka: Spermiedonation omfattas inte av vårdgarantin

här nedan kan du se priser, tänk att kvinnor betalar det för att slippa avla på vissa män 😂

https://ivf-gruppen.se/priser/ 
    Förstår du inte ens vad du länkar till?
  • Anonym
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 16:24:43 följande:
    Förstår du? priser kvinnor betalar gladeligen för att slippa vissa män :) visst är det sjukt? Solig
    På privat klinik. 
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn