• Anonym (Hmm)

Självskadebeteende

Har alla som skurit sig i denna tråden klarat sig bra och är medelklass samt tjänar bra idag Eller ?

Bara för att det löste sig för er så betyder det itne att det löser sig för alla.

Alla skär sig inte enbart för uppmärksamhet,.

Många skär sig för att de mår dåligt. O oftast när man inte vill visa det så är det mer underliggande än endast uppmärksamhet. 

Skar mig med som liten. När pérsonen jag inte ville skulle se det såg det blev man ju rädd. Och sa ja till allt som den faktiskt krävde.

Men visst, många skär som som yngre. Och det går bra för de flesta. Men det baseras ju på en slg på en oförståddhet, eller trauman, eller stark stress.

Som tjej så är det mera allvarligt om det är på ställen som inte syns i "sexig utstyrsel" likt topp. Då dom skär sig högre upp på armarna eller på benen. (vet detta p ga min första flickvän) som kille så skär man sig t om ner till skelettet på händerna, Men vill inte gärna visa händerna.

Jag tror ts ska lugna ner sig, inte sätta press på sin dotter utan låta skolan göra vad dom kan o kan dom inte hjälpa till den grad att de faktiskt säger det så är det dags att ta riktig hjälp. Något verkar störa ts dotter på riktigt. Då denna vet om detta och det ändå fortsätter. 

Svar på tråden Självskadebeteende