• nihka

Kontaktmöjligheter i fängelse

När en person som stalkat på nätet och i riktiga livet blir dömd för sitt stalkande och frihetsberövas vad gäller angående internettillgång, möjlighet att skicka brev, ringa telefonsamtal och annan kontakt under fängelsetiden?

Vad gäller efter frigivning om detsamma samt spanande på plats och fysisk kontakt?

Någon som vet?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Svar på tråden Kontaktmöjligheter i fängelse
  • nihka

Tack för dina svar. Det verkar som att det inte bara är graden av kränkningar som avgör straffet utan även mer ringa kränkningar som är systematiskt utförda över längre tid ökar straffskalan.

Om man får kommunicera från fängelse vad hindrar personen från att fortsätta stalkningen under den tid hen är frihetsberövad? Vet du om det är nån som kollar kommunikationen eller hur går det till?

• nihka
    Eskilsson931 skrev 2024-02-03 19:02:59 följande:

Det blir nog svårt för den att fortsätta sin stalkning. Förhoppningsvis döms personen till rättspsykiatrisk vård istället. 
    Men har stalkern med kompanjoner kan jag tänka mig det blir såhär:
    När du äntligen lyckats med flykten och förhoppningsvis har möjligheten att ha brutit all kontakt med psykopaten. (Har du barn ihop så tvingas du eventuellt att ha minimal kontakt. Läs på om grå sten metoden)

Psykopaten kommer då att rekrytera andra personer som likt hans marionettdockor kommer att kunna fortsätta den psykiska tortyren och kontrollen av dig. Fenomenet med dessa felinformerade individer kallas flygande apor efter filmen Trollkarlen från Oz där den elaka häxan använder sina flygande apor för att jaga och attackera hennes offer åt henne.
    Genom smutskastningskampanjen har han redan övertygat hans allierade om att det är du som är den felande länken och att det är han som är offret. Han manipulerar dem nu till att hjälpa honom fortsätta kontrollen och misshandeln av dig och får dem att tro att de gör något bra.
    Det är väldigt viktigt när du lämnar att du endast omger dig av en liten grupp vänner/familj som du verkligen litar på. Det kommer att dyka upp ?vänner? som vill ?hjälpa? men många vill bara ha smaskigt skvaller att sprida vidare eller är psykopatens utsända
    Den här individen har inte haft en relation med någon av personerna hen har stalkat, kanske aldrig haft en relation överhuvudtaget.
Svar på tråden Kontaktmöjligheter i fängelse