pandarinen skrev 2024-02-03 22:18:17 följande:
En man som älskade mig, han säger det oftare nu att han älskafe mig men inte längre. Jag har förstört allt, vi hade det så bra men jag såg inte hur han mådde.å bara matade vidare. Han ville länge han med att ha ett barn till, två till och med men nu vimm han inte mer, jag kan inte prata med honom om det hela, han vill inte å det känns oclsä jobbigt. Han har länge inte varit med på noterna men acceoterar 1-2 ligg vid äl. Men oddsen ödet har inte varit på vår sida. Jag har inte glömt bort min son. Jag lever för honom, är hemmaförälder för att vara heltid med honom.
Men runt äl blir jag knäpp, stressad nästan att få glad gubbe, för jag vet motståndet drån min man men ändå har jag velat berätta för honom att jag har äl.
Nu tror jag min äl är över, glömde bort att testa denna månad, testade dag 11 svagt streck. I dag inget streck å ikväll så blev testet ogiltigt, för mycket kiss kanska öä der.
Vadå? Säger han att han inte älskar dig längre?
Jag tror som någon sade att det kan vara bra att tala med en psykolog eller kurator. Tycker du gör det enkelt för dig när du säger att du förstört allt. Din man sade ifrån ordentligt först nu. Han har därmed tagit sitt ansvar, men i alla andra år kunde han ha sagt från om han inte ville.
Ditt fokus just nu tycker jag ska vara på att reparera din sorg (tex genom att tala med en utomstående) och att du och din man försöker reparera er relation.
Sedan tänker jag att du kanske kan försöka börja deltidsjobba en period, så du har annat att tänka på också. Jag kan vara fel ute nu och menar detta väl:
Jag tror att man behöver känna ett värde i samhället och som hemmaförälder blir det värdet knutet starkt till moderskapet, därför tänker jag att det känns extra jobbigt för dig att det inte blev fler barn. Men om du hittar en annan plats att "göra nytta" (jag är helt övertygad om att du redan gör nytta, men menar som det känns) så kanske inte all vikt ligger på detta med att producera barn. Hoppas du förstår hur jag menar.
Jag tycker det låter som du knutit ditt egenvärde till att producera barn.
PS. Jag har ett barn bara :)