• Lynx123

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 07:59:53 följande:

Jag är otroligt tacksam till alla som engagerar sig i den här tråden. Jag tror inte ni förstår hur mycket hjälp jag har fått. Det jag blir ledsen över är att många verkar tro jag är dum i huvudet, men någon som inte varit i samma sits förstår nog inte. Några gör det, några har liknande erfarenheter.

Ja, det är lite drygt ett år sedan han försvann första gången. Sen fick vi kontakt igen och hade det där bra avslutet jag ville ha. Ville bara att han skulle säga att det inte var mitt fel, för jag förstod inte vad jag hade gjort. Det var så jag kände då. 
    Sen har han hållit kontakten med mig. Och avslutat och tagit upp på nytt. Jag betonar igen att jag aldrig kontaktar honom. Jag tänker inte jaga någon som inte vill, ett nej är ett nej och det förstår och respekterar jag. Men så hör han av sig igen. Och igen. Det är DET som gör det så svårt, annars hade det här ju varit avslutat för länge sen. 

Det kommer inte bli han som gör det, det måste bli jag. Men som någon här tidigare skrev, det är svårt för mig för jag vill känna att jag gjort vad jag kunnat. 
    Om det är omedvetet, eller medvetet kanske, men jag klarar det inte. 

Jag är inte korkad, men han får mig att känna att det är jag som är felet.

Nej, det är DU som får dig att känna så. Genom att tillåta honom att hålla på så här, trots "avslutet du ville ha", så plågar du bara dig själv.

Jag tror absolut inte att du är dum i huvudet men däremot så verkar du sakna självbevarelsedrift och det är både ledsamt och frustrerande att se.
  • Lynx123

Om du går fram till en hund och den biter dig så kommer det ta ett tag att läka. Om du sedan går fram till samma hund och blir biten igen - vem är det då.som har skadat dig?

• Lynx123
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 16:39:13 följande:
    Fast så funkar det inte i en destruktiv relation. Det finns massor av forskning på området för den som är intresserad. Det hjälper inte att skuldbelägga TS. 
    Handlar inte om skuldbeläggande utan om att förstå att det här är ett självskadebeteende. Det behöver TS hjälp för. Alla dessa ursäkter leder absolut ingen vart. 
  • Lynx123
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 17:07:11 följande:
    Jag tror tyvärr inte att TS blir hjälpt av ditt hundexempel. Hon vet nog att hon skadar sig själv. Hon behöver nog snarare verktyg för att lyckas förändra sitt beteende..
    Det är din åsikt och jag respekterar den.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 06:14:33 följande:

Han hade tänkt stanna ett par dagar pga jobbet men åkte som sagt på morgonen dagen efter. Och nu tänker mitt huvud att han bara var kåt och använde mig i det ändamålet och när han fått vad han ville kunde han åka sen. Och sen har jag inte hört något från honom. Så ja...

Hur vet du vad han hade tänkt? För att han sade så?

Ja, det var nog som du nu påstår att du tänker. Vad skulle det annars vara? 

Och vad tänker du göra nu? Min gissning är att fortsätta med cirkusen men min förhoppning, om än extremt låg vid det här laget, är att du gör  något åt saken. 
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 12:04:33 följande:
    Jag blev kär i hur han fick mig att må. Och från att från början inte alls varit attraherad av honom blev han det finaste jag visste. Supervackra ögon, lagom mjuk och lurvig :)
    Hur han kunde säga fina saker och hur mycket han uppskattade mig och vad jag gjorde. 
    Men nu då? Nu när du vet hur han behandlar sin fru och även dig? När du fått uppleva hur han ljuger och inte går att lita på? Tycker du att han är så himla fin?

Som någon annan skrev så kan man inte hänga upp sin lycka på andra. Det kan man bara göra på sig själv och sin självmedkänsla.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:15:08 följande:
    De är mycket goda vänner sedan många år, så det är inte min vän utan någon som jag träffade för sex ibland. 
    Vännen är gränslös och behandlar generellt kvinnor respektlöst men trots det ett mycket bra ligg och bra för att förverkliga en fantasi som jag hade. 
    Han blev meddragen så att säga, vännen har en fantastisk förmåga att övertyga människor om saker. 
    Då förstår jag att de är vänner - ingen av dem verkar ha särskilt mycket respekt för kvinnor. Härliga typer! Snälla och goa! Fina människor!
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:30:36 följande:
    Han vet. Han sa att då är det ju inte så långt men jag tvivlar starkt på att han kommer lämna sin familj där att ses, det är inte som att vi kommer bo i samma stad.
    För allt handlar ju om vad HAN vill, eller hur?

För många år sedan blev en vän till mig involverad i en lilknande situation. Efter ca 6mån kom han till henne med sitt pick och pack och berättade att han lämnat sin fru. Min vän blev överlycklig.

Bara några månader senare fick hon veta att det i själva verket var frun som kastat ut honom när otroheten uppdagats. Självfallet slängde min vän också ut hon honom då - och förbannade sig själv för att över huvud taget trott på en bevisad lögnhals.

Tyvärr visade det sig att hon blivit med barn och nu är hon förevigt hoplänkad med aset. Man skulle kunna kalla det bad karma men i själva verket var det ju hennes eget val att få ihop det med en svikare.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:39:43 följande:

Alltså det är okej att han valde att stanna med sin familj. Det är inte därför jag är ledsen. Eller jo först att det inte blev vi. Men nu är jag ledsen att han inte kan låta mig få ro. Han velar fram och tillbaka utan att förstå att det skadar mig. Säger ena dagen att vi inte kan ha mer kontakt, att han inte vill det här längre men sen tar upp kontakten på nytt och låtsas som ingenting. Det är det som gör ont. 
    Att han stannar med sin fru är självklart! De har ett helt liv tillsammans, barn, hus, älskar eller har älskat varandra. Oavsett vad anledning är så är det okej. Men inte att leka med mina känslor och låta mig hoppas, eftersom han vet vad jag känner för honom, och sen dra sig undan igen.

Jag respekterar alla gånger att han väljer att stanna med henne och bryta med mig. Jag tar aldrig kontakt, jag har inte försökt övertala honom. Jag har bara varit tacksam för den tid jag har fått spendera med honom. 

Nej, du har bara suttit och trånat med telefonen i handen och hängt upp hela ditt liv på honom.

Har sagt det flera gånger förut. Det är inte han som får dig att må dåligt, det är du. Lägg inte skulden på honom. Ett otroget svin är ett otroget  svin. Det är ditt val att låta det otrogna svinet fortsätta som han gör...varför skulle han inte göra det? Han har det väl förspänt nu.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 07:58:45 följande:
    Det är inte riktigt sant. Livet har rullat på mellan och jag har accepterat det och försökt gå vidare, men varje gång han hör av sig är cirkusen igång igen. Ja, jag kan sätta stopp för det genom att vara tydligare och förstår han inte så får jag blocka. Men innerst inne VILL jag ju inte det, jag ville att vi skulle kunna respektera varandra. Allra helst ville jag ju att det skulle bli vi, men eftersom det inte går eller blir, pga vad han känner/inte känner, så hade vi väl kunnat göra slut som vuxna människor och inte leka med varandras känslor. 
    Hur länge ska du fortsätta med den ursäkten? Om du hade gått vidare hade du inte svarat när han hörde av sig. Inte låta honom komma hem till dig. Inte ge honom sex när han känner för det.

Respekt? Vilken respekt? Var finns respekten? Är det respektfullt det han gör tycker du? Är det så man behandlar människor man respekterar? Han har väl inte ett uns av respekt inom sig? Respekterar du dig själv?

Det är upp till dig att avsluta det här, inte honom. Göra slut finns inte ens med i beräkningen eftersom ni inte är ett par, men du kan sluta låta honom styra ditt liv så här. Han manipulerar dig ända ut i fingerspetsarna och du sitter och bara tar det och dillar om respekt.

Ett otroget svin är ett otroget svin.
  • Lynx123
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 14:08:04 följande:
    Har han glömt det så är han ett svin mot dig.

Har han inte glömt det så är han ett svin mot dig.
    Ett svin är ett svin. Bara att han ligger runt trots att han redan är i en seriös relation gör honom till ett svin.
  • Lynx123
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 16:31:11 följande:
    Ja det också. Hur seriöst det nu är. Gifta på papperet åtminstone. Men de verkar ju inte umgås så mycket med varandra.
    Det vet bara de två. Gifta män är ju inte direkt kända för att berätta om sitt mysiga familjeliv för sina älskarinnor...
Svar på tråden Han vågar inte