Inlägg från: Anonym (Ursäkter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ursäkter)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-11-07 20:11:02 följande:
    Försöker inte stödja mig på någon annan, men komma out and about lite. 
    Jag förstår vad du menar, men jag vill inte ligga på soffan för evigt. (Ja, hobbys osv men du förstår vad jag menar)
    Köper inte det där. Du skriver att du dejtar massor men lyckas inte ta till dig någon (för att du inte är redo att dejta). Du behöver inte ligga på soffan, men att dejta massor innan du är redo kommer bara att leda dig åt fel håll.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-07 20:50:49 följande:
    Jag tog inte till mig någon innan heller, det var första gången jag erkände känslor för någon. Nånsin. 
    Ja ja, dessa ständiga ursäkter. Ge dig själv de bästa förutsättningarna istället för att leva som du gör. Det är som att du inte vill må bra.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-10 20:54:48 följande:

Jag vet att det inte är vad ni vill höra men han har fortsatt skriva till mig nästan varje dag. Eller jo, det är varje dag faktiskt. En kväll hade jag inte telefonen med mig och när jag upptäckte det hade jag en mängd obesvarade meddelanden. På ett sätt kändes det lite bra. Att jag inte bara var tillgänglig. 

Förut, i den perioden när han drog sig undan kunde han ibland skicka något och om jag inte svarade direkt så raderade han det. Nu fortsatte han att skicka nya meddelanden till han fick ett svar. Jag förstår honom inte. Vad är det med uppmärksamheten från mig han behöver?
    Jag känner mig helt lugn dock, hade lite emotionell dipp den här helgen där han var en del av alla tankar men jag är inte så djupt nere som jag har varit. 

Och nu tolkar du, medvetet eller omedvetet, förändringen som något positivt. Som att han tagit ett steg närmare dig eftersom han inte tagit bort meddelanden.

Och jo, jag tror att du vet vad vi vill höra. Att du blockat honom.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 11:01:17 följande:

Nu har jag förstört allt och vi kommer inte ha kontakt igen. Jag går sönder av alla känslor. Har sårat honom trots att jag visste att jag var ute på tunn is och nu har allt brakat ihop. 
    Jag är så förkrossad så det finns inte och jag känner mig så oerhört skyldig trots att jag egentligen inte har gått bakom ryggen på honom. Det här går aldrig att laga igen och fast jag har kunnat förlåta allt som han gjort mot mig kommer han aldrig göra det för mig. 

Va bra! Då kanske det får ett slut tillsist.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 15:08:27 följande:
    Och jag har inte berättat nånting. Han har fått reda på det. Och det är inte vad jag gjort, det vet han nog mycket väl att jag inte bara suttit hemma och väntat, utan det är med VEM som är problemet. 
    Jaha så du har legat med en gemensam bekant. Inte förvånad. Det borde inte han vara heller. Han kommer nog över det ska du se. Knappast så att han varit dig "trogen" heller.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 17:48:39 följande:
    Jag har inte varit otrogen eftersom vi uttalat inte haft ett förhållande det senaste året. Jag tog upp kontakten med denna gemensamma bekant efter att jag blivit dumpad, och att vi två sen har spelat något sexuellt spel mellan varandra det senaste året vilket nu denna man fått reda på. Men jag har på inget vis varit med någon annan medan vi uttryckte att vi hade ett förhållande med varandra.
    Det hela har inte varit någon hemlighet från min sida, hans vän har förmodligen mer att förlora eftersom de är nära varandra men bryr sig nog föga om vem han sårar efter vägen. Men jag har tyckt att det vore onödigt om han visste eftersom han med all säkerhet inte skulle uppskatta det. Men nu har han alltså fått reda på det, och bröt kontakten med mig på fläcken. Ja först sa han att han inte brydde sig i vem jag träffar och sen att nu hörs vi inte mer. 
    Har inte kallat dig otrogen, inte heller har jag frågat om detaljer.
  • Anonym (Ursäkter)
    molly50 skrev 2024-11-20 21:11:36 följande:
    Men vad är det du har gjort då,som är så omoraliskt?
    Har han fått veta att du har dejtat andra?
    I så fall har han ju inget att vara sårad över med tanke på att han själv är gift.
    Se inlägg 1232.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-21 09:04:06 följande:
    Tror inte att deras vänskap har fått sig en törn. Igen - du överdriver din betydelse i hans liv nåt enormt. Han förstår nog att vännen och du bara fjantar med varandra och det betyder ingenting för någon av er, precis som det var när han och du "höll på".

Försök lägga ner allt drama och fjortisfasoner och skaffa en seriös relation som är "på riktigt " istället. Tror du skulle må bättre då.
    Håller verkligen med. Att ha sex och "tänja på gränserna" med olika personer är inget som TS kommer att må det minsta bättre av. Snarare tvärtom.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 19:51:50 följande:
    Därför att jag inte ville göra något för att såra honom. Verkligen inte. 
    Och även om han som ni säger inte är det, så känner jag ändå att jag har gjort det. 
    Så varför låg du med hans bästa vän om du verkligen inte vill såra honom. Det är obegripligt.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 20:53:33 följande:
    Därför att jag är vansinnigt attraherad av honom som sexpartner men inte mer. Och jag hade ju haft ihop det med honom innan, men jag hade inga planer på att ta upp det igen. Men jag tror att hans vän älskar att spela ett spel bakom så många ryggar han bara kan. 
    Det var dumt av mig, verkligen. 
    Så attraktionen till kompisen var starkare alltså. Så intressant.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 21:36:43 följande:
    Nej. Men han är en bra sexpartner. 
    Och jag ångrar all kontakt med honom något så vansinnigt. 
    Fast jo, uppenbarligen var den det. Annars hade du inte legat med honom. För nog fan visste du att risken var ENORM att dessa bästa kompisar skulle berätta det för varandra. Du verkar handla utan att tänka och sedan "ångra" dig. Livet funkar inte riktigt så när man är vuxen. Som andra sagt, sök riktig terapi. Tror inte att ett par samtal då och då med en nätterapeut är nog.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:47:20 följande:
    Äsch då, fortsätt du och njut av killkompisens sällskap. Det kommer ge dig mycket mer positivt än vad du kommer få av den gifte mannen.
    Tror det är betydligt bättre att TS tar hand om sig själv istället för att "tänja på gränserna" med män i hans bekantskapskrets. Hon verkar ju använda sex på ett väldigt destruktivt sätt.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 23:44:32 följande:
    Vet inte om det finns något som tyder på att TS mår dåligt av härligt sex. Däremot den gifte mannens idiotbeteende efteråt, det är en helt annan sak.
    Då har vi inte läst samma tråd. Har läst från början och TS alla sexäventyr bara skriker självskadebeteende för mig.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 18:02:51 följande:

Hans vän har aldrig varit en idé för en relation, och jag är säker på att man, i ett modernt samhälle, får ha sexpartners även som kvinna utan att vara i en relation. Vi hade ju faktiskt ett förflutet innan jag blev presenterad för den här mannen. 

Vad menar du med att man får ha sexpartners? Det är väl ingen som försöker förbjuda dig eller? Om du tror att det liv du lever nu är bra för din psykiska hälsa, så är det väl bara att fortsätta ligga på.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 19:42:15 följande:
    Det är väl kanske just det som TS syftar på, man får inte ha sexpartners utan relation som kvinna utan att samtidigt bli kallad psykiskt sjuk.
    Så länge man mår bra, så är det ju bara att fortsätta. Jag skrev exakt det. Men nu mår TS enligt egen utsago väldigt dåligt psykiskt, så då får man kanske ta en titt på hur man lever och se om man kan göra några justeringar. Men det verkar väldigt viktigt för dig att TS ska ha sex.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 20:07:24 följande:
    Jag mår inte dåligt av mina sexuella relationer, jag gillar sex och har genom åren som singel haft ett rikt sexliv (det var värre när jag levde i en relation, då var det botten).

Däremot mår jag dåligt psykiskt av andra relationer, och kanske jag har dövat bristen på närhet med sex men jag mår inte dåligt av just det. Tvärtom tror jag att leva ut olika fantasier har hjälpt mig att hitta mig själv och våga mer. 
    Fast det är ju precis det som är problemet. Du använder sex för att döva annat. Hela du verkar helt uppfylld av att få uppleva den där känslan som mannen gav dig och nu är du på desperat jakt efter det. Det är inte ett sunt beteende. Finns inte en psykolog i världen som skulle rekommendera det som ett sätt att läka. Sedan är ju sexet och vad det medför totalt sammankopplat med varandra, så blir lite fånigt att säga att det inte är sexet. Hade det inte varit för sexet så hade du ju inte haft de här andra relationerna.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 20:33:44 följande:
    Nej han bor inte hemma, han är bort inte riktigt lika mycket som förut, men inte längre kvar i min stad.
    Var bor han då om han inte bor hemma och inte är borta lika mycket?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 20:39:28 följande:
    Han jobbar på ett annat projekt i en annan stad, men det är lite mer tid på hemmakontoret och lite mindre tid borta. Han är dock fortfarande borta mer än han är hemma. 
    Men då bor väl han ändå med sin fru? För hemmakontoret är väl där frun är? Eller menar du att han aldrig bor med henne längre?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 21:33:50 följande:
    Jag tycker ändå inte att de har en relation värt namnet så som han betett sig.
    Uppenbarligen har de en relation som han vill stanna i.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 14:02:13 följande:

Vet ni vad som hjälper lite? Att han nu spelar förådd och bedragen. Jag står fortfarande fast vidatt han har rätt till alla känslor,  men att han kastar sten i glashus gör det lite lättare för mig. 

Spela roll. Du kommer ju ändå aldrig att blocka honom. Alltid samma snack. "Jag känner mig lugnare/bättre". Ändå gör du inget åt saken.
Svar på tråden Han vågar inte