Inlägg från: Anonym (Hmmm ...., ,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 21:49:38 följande:
    Absolut inget att satsa på. Och förmodligen kommer jag inte ha någon kontakt med honom heller framöver, han har bara underhållit mig för att han gillar att tänja på gränserna.
    Jag hoppas bara att deras vänskap inte har fått sig en törn, även om jag inte ger mycket för hans väns avsikter. 
    Tror inte att deras vänskap har fått sig en törn. Igen - du överdriver din betydelse i hans liv nåt enormt. Han förstår nog att vännen och du bara fjantar med varandra och det betyder ingenting för någon av er, precis som det var när han och du "höll på".

Försök lägga ner allt drama och fjortisfasoner och skaffa en seriös relation som är "på riktigt " istället. Tror du skulle må bättre då.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (LOB) skrev 2024-11-21 13:25:48 följande:
    Men är du dum på riktigt????

Du drömmer om något som inte fans och aldrig kommer finnas.. Jag du var kär och hade det jättebra med honom men det var en fantasivärd utan grund.

Ta hand om dig sjäv nu och din framtid
    Håller med, nu kommer jag skrika på dig ts. DU HAR INTE SÅRAT NÅGON - du behöver hjälp, vård, terapi. Ditt självskadebeteende blir bara värre och nu verkar du även fått vanföreställningar.  

Ring psyk, inget nätet terapi utan riktig vård. Glöm dessa människor.  Har du vänner i ditt liv? Familj? Även om ingen bor nära kan du ta kontakt via telefon.  Du går ju under av detta. 

När jag började läsa detta blev jag så arg på dig, din arrogans mor hans fru och barn (känner inte dem och bryr mig inte skrev du) , senare blev jag arg (inte arg på riktigt såklart, men det förstår du nog) för att han inte vill ha dig utan alla hans ord var lögn och du blir "förkrossad". Det har ju varit en lek redan från start, redan hur ni träffades satte prägel på hur oäkta och oseriös er s.k "relation" alltid varit.

Snälla ts, inse att ditt liv går utför.... Du paddlar för livet men båten fortsätter sjunka.....

Önskar dig allt gått, ta hand om dig..... {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 17:21:23 följande:
    Jag vill bara korrigera en sak, i övrigt håller jag med dig. Jag har aldrig sagt att jag inte bryr mig om hans familj. Tvärtemot är jag helt säker på att hans fru är en fantastisk kvinna som bara råkade gifta sig med fel man.
    Jag vet inget om henne, bara hennes namn. I övrigt är hon ett blint kort för mig och så vill jag att det ska förbli. 
    Du har skrivit rätt illa om henne ibland. Skitsamma,  hoppas du mår bättre snart.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 18:35:22 följande:
    Har jag? Det hoppas jag verkligen inte, för jag tycker inte illa om henne. Vet verkligen ingenting om hur hon är eller knappt ser ut. Jag vet hennes hårfärg typ men skulle aldrig känna igen henne. 
    Tack, försöker. 
    Kommer inte ihåg exakt och orkar självklart inte leta. Du har skrivit att du hoppas på skilsmässa för att Hon inte behandlar honom bra, att han pratat illa om frun och du håller med för att du hoppades på att det han sa var sant.
    Men väldigt många gånger har du skrivit som du gör nu, att du inte alls har nåt emot henne och om han är lyckligare med henne så önskar du dem lycka till.
    Tror att du är förvirrad och har tappat greppet lite?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    felicityporter skrev 2024-11-22 17:51:21 följande:
    Förstår du inte att detta är ett guldläge för honom? Han kommer spela på att du ?sårat? honom så länge han kan, sedan kommer han kontakta dig igen, kanske få en ursäkt av dig till och med(!), då kommer han veta helt 100% att du kommer fortsätta ställa upp som som ett sidoknull när han har tråkigt och behöver spänning och bekräftelse. Det är ju precis hit han vill få dig! Han manipulerar dig. Det är inte kärlek.
    Nej självklart är det inte kärlek,  det har det aldrig varit

Jag kan nästintill garantera att han inte är det minsta sårad och/eller ledsen över detta. Däremot är det nog som du säger, han kommer utnyttja detta tillfälle till att ha ts kvar som det sidokn*ll hon är och invänta att ts ber om ursäkt och är (om möjligt?) ännu mer medgörlig till hans minsta vink.

Irriterad kan han möjligen vara, kanske även lite "äcklad", men knappast sårad - han bryr sig inte om ts på det sättet alls.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 21:17:04 följande:

Det har aldrig varit tal om att vi varit tillsammans för enbart sex, även om vi så klart haft det med. Men bekräftelse, absolut, och samma kärleksspråk. Och vi har båda bekräftat varandra innan det blev en smutsig soppa av allt. 

Ni har aldrig varit tillsammans. Du har enbart varit hans älskarinna, aldrig någon "äkta" kärlek från hans sida. Förstår om han lurade dig att tro det vid tillfället men du vet väl bättre idag hoppas jag?

Dessutom startade det med enbart en sexfantasi ni uppfyllde tillsammans, inte som ett vanligt "lära känna varandra" dejtande.

Du verkar i alla fall inte ha några större problem att hitta andra sexpartners och det är ju bra. Gör det, försök med nån annan.  Någon som INTE är gift nästa gång. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-22 21:53:37 följande:

Oj oj! Förresten du säger innan det blev en smutsig soppa. Smutsigt har det varit från första minut och du har varit medveten om det. Kärleksspråket bah. Ni njöt av sexet båda två. När ska du inse att ni aldrig haft en riktig relation. Från hans håll har det varit fejk hela tiden. Han har gullat med dig, sagt vad du vill göra för att du ska släppa till. Han har utnyttjat dig för sex. Inget mer. Sedan blåser du upp det hela till episka mått. Lägg av! Du behöver lägga dig på terapisoffan och det inom snar framtid. Du måste ta tag i ditt självskadebeteende. Du rättfärdigar ditt mående med en massa dravel som att du sårar honom, svikit osv. Den enda du svikit är dig själv. Snudd på vanföreställningar när du går upp i svängning. Släpp det. Gå vidare. Lev ditt liv till fullo. Det är du värd. 

Klockrent skrivet och helt sant.

Ts har aldrig betytt någon kärlek för honom, bara en lättraggad och lättlurad älskarinna att fjanta med ibland när andan faller på.och han var lite sugen och  behov av bekräftelse ett tag.

Några fagra ord och diffusa framtidsplaner var allt som behövdes.. 

Så igen....Du hat INTE Varken svikit eller sårat honom ens ett dugg..Så mycket betyder inte du i hans liv och värld

Sök terapi privat, dyr. Duktig och professionell. Lycka till.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 14:27:12 följande:
    Jag tror att hans vän försagt sig eller att han på något vis har råkat se att vi skickat meddelanden till varandra och sen frågade han mig och jag bekräftade. Jag visste ju inte vad de sagt till varandra och hur som helst ville jag inte ljuga. Från min sida var det aldrig hemligt även om jag förstod att han inte skulle uppskatta det. Det hela är smutsigt från början till slut och jag är så ledsen hur det har blivit, hela historien. 
    Är vännen singel? För om han är det så är er s.k "relation" det enda i denna historia som inte är smutsig.

Men om även han är gift/upptagen så är det (om möjligt???!!!) ännu mer sjukt!

I så fall tycker jag att du seriöst ska hålla dig undan män tills du gått i seriös terapi under lång tid. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    molly50 skrev 2024-11-23 19:33:10 följande:
    Jo,men det jag menar är att hon inte behöver be om ursäkt för att ha sårat honom.
    För jag tror inte på att han är speciellt sårad.
    Möjligen ett sårat ego.
    Tror att ingen annan än ts tror (eller hoppas kanske är ett bättre ord?) att han är sårad och känner sig bedragen. Sårat ego har han säkert, men bortsett från det bryr han sig troligen inte alls.

Möjligen även lite irriterad på sin s.k vän. Hur nära vänner är dem egentligen? Gamla kollegor (ej så nära) eller träffas ofta på egen hand? Firar nyår och midsommar ihop? Träffas med partners/fruar?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 20:30:05 följande:
    Så varför låg du med hans bästa vän om du verkligen inte vill såra honom. Det är obegripligt.
    Förmodligen för att ts innerst inne vet att han inte blir sårad och att båda kompisarna bara driver med ts. Allt verkar vara lekstuga för alla inblandade. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    felicityporter skrev 2024-11-23 22:26:38 följande:
    Ett tips från coachen: bägge vännerna är med på detta. De bara spelar med dig.
    Japp, glasklart. Båda leker med ts och det är rätt tragiskt om inte ts förstår det?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 13:02:25 följande:
    Hur diagnostiserar du ett självskadebeteende? Såg inte TS den där kompisen bara som en kuk då eftersom hon enbart är sexuellt intresserad av honom? Kanske han också självskadar enligt den logiken?
    Att fortsätta låta sig utnyttjas gång på gång av den gifta mannen som har visat att han är totalt ointresserad av ts och helt och fullt sk*ter i hennes känslor när hon "bönar och ber" tyder väl på självskadebeteende? Det finns troligen ingen riktig kärlek från ts sida heller, hon är däremot helt besatt av mannen som sårar och skadar henne (psykiskt). 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Han skulle faktiskt inte "ha rätt" att bli arg, ledsen,  besviken eller ens förvånad över att du haft sex med hans bästa vän om ni hade blivit ett par på riktigt.  Det är ju precis så han lever sitt liv.

Och nej, du är med största sannolikhet varken hans första, enda eller sista älskarinna. Förmodligen inte den enda under den perioden han hade dig heller. 

Han verkar rätt känslokall. Men för familjen och fruns skull får man väl hoppas att de har löst sina eventuella problem (om de nån gång haft det?) och lever lyckligt (igen?), helst utan otrohet såklart. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-24 18:02:51 följande:

Hans vän har aldrig varit en idé för en relation, och jag är säker på att man, i ett modernt samhälle, får ha sexpartners även som kvinna utan att vara i en relation. Vi hade ju faktiskt ett förflutet innan jag blev presenterad för den här mannen. 

Är den mannen singel?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 20:03:36 följande:
    Du verkar ju påstå att de har ett faktiskt förhållande. Det vet du ingenting om.
    Ts har skrivit att mannen själv berättat att relationen med frun är bra (igen?) och att han nu inte jobbar borta längre utan bor på heltid hemma med familjen. 
    Så jo, den enda relation han har är med frun. Ts var ett snedsteg som han troligen aldrig menat allvar med utan bara lurat i henne det så som otrogna män oftast (så gott som alltid?) gör för att få ligga lite.

Tyvärr trodde ts på lögnerna och började drömma om ett liv tillsammans. Men med den vetskap som ts vet idag om hans beteende efter han "ångrat sig" borde även ts insett att allt bara var lögner. Men tyvärr har ts blivit som besatt av mannen och kämpar med näbbar och klor för att få ha honom kvar i sitt liv, helt oavsett att han är en riktig sk*tstövel mot henne gång på gång.

När man medvetet utsätter sig för det är man förmodligen i behov av hjälp, terapi för att avbryta detta för gott.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 21:33:50 följande:
    Jag tycker ändå inte att de har en relation värt namnet så som han betett sig.
    Möjligt,  men de är i alla fall gifta och har gemensamt boende samt barn tillsammans.  Ts har inte- och har aldrig haft nån relation med honom. Hon har varit en av hans älskarinnor.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-25 20:45:26 följande:
    Vi har pratat idag, och han har offerkoftan på. Jag har understrykit att jag på inget vis har gjort något för att såra honom men HAN dumpade mig och att jag tog för givet att vi inte skulle ha mer kontakt och att på så vis  skulle det inte spela någon roll vad eller med vem jag gjorde något. 
    Jag står för vad jag gjort, jag har inte bedragit honom. Men jag är ledsen att han fick reda på det/det faktiskt spelade roll. 
    Du tror fortfarande att han känner sig bedragen eller? Han har troligen precis som flera redan sagt ett sårat ego för att du kunde lika gärna ligga med hans bästa vän som med honom och det stör jonlm. Absolut inte samma sak som sårad, ledsen för att han har känslor för dig.

Men nu har han dig precis där han vill. DU ber om ursäkt och kryper om möjligt mer än nånsin för allt sk*t han sysslar med. 

Har du kontaktat psyk?
Svar på tråden Han vågar inte