Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Ezmeraldah skrev 2025-03-13 18:44:28 följande:
    Men det där är ju länge sen. Jag menar nu. Vad gör du för att träffa bra män i dagsläget? 
    Just nu dejtat jag inget. Jag ska snart flytta och är inte intresserad av något casual. Jag har ett par kk's som jag träffar med jämna mellanrum och har god kontakt med. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-13 19:53:08 följande:

Vad säger han om det idag? Vad han lovade dig?

Att han kände så då men ändrade sig och inte ville göra den förändringen i sitt liv. Och jag sa att det är okej att ändra sig men säg det då och var ärlig. Då sa han att han kanske skulle blocka mig så att jag fick chans att komma över honom. Och vi hördes inte på två månader till han hörde av sig på nytt och undrade varför jag var så tyst.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 21:44:03 följande:
    Om han har så stora ekonomiska problem hur har han då råd att anställa dig i sitt företag?
    Privat ekonomi och företagets ekonomi? Det hade varit bra betalt, ungefär dubbelt mot vad jag tjänar nu. Men han äger inte företaget, men det hade varit han som anställt mig i så fall. Det är ett ganska stort företag. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-14 19:06:47 följande:

Har han lånat pengar av dig eller har du hjälpt honom ekonomiskt på nåt sätt?

Har han haft nåt misdäsbruk? 

Inte vad jag känner till.
    Jag erbjöd att låna honom pengar men han tackade nej till det. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 06:00:22 följande:
    Varför hade han behov av att låna pengar? 
    En skuld. Men han bad aldrig om det, han berättade för mig och jag erbjöd mig. Men det var rätt mycket pengar och jag hade inte kunnat hjälpa honom med allt. Det löste sig ändå, tack vare tidigare nämnda vän. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-15 07:25:38 följande:
    Och då svarade du väl att du är tyst pga att han skulle blocka dig? Vad sa han då?
    Ja exakt. Jag var inte beredd på att bli så ledsen om jag skulle upptäcka att han gjort det, plus att vi var överens om att det blir inget mer mellan oss. Jag uppfattade det som att jag "gjorde slut" med honom.
    Han svarade att det skulle han aldrig göra. 
    (Fast sen gjorde han ju det en gång i alla fall, men jag vet inte om han vet att jag vet)
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 08:38:17 följande:
    Vadå för skuld? Och hur kom det sig att han hade en stor skuld trots att han tjänar minst 60k? Så nu är han skyldig kompisen flera 100 tusen? 
    Han tjänar betydligt mer än det och skulden var större än så. Och hur de har kommit överens om hur skulden ska betalas vet jag inte, kanske har det tom varit en gåva. Pengar är inte ett problem för hans vän. 
    Utan att berätta mer ingående, för det har du faktiskt inte med att göra, kan jag ge dig ett exempel på varför en skuld kan bli väldigt hög. Tex vissa företagsformer är man själv ekonomiskt ansvarig för om det tex går i konkurs
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 09:19:34 följande:
    Menar du att han har haft ett eget företag som gått i konkurs? 

Så han har lånat eller fått över en miljon av kompisen som är så pådrivande att han drar med honom på trekanter? 

Då har alltså de ekonomiska problemen löst sig då? Så varför säger du att han HAR ekonomiska problem? 
    Jag sa väl HADE fått problem ekonomiskt? "Han hade ekonomiska problem" tror jag till och med var meningen jag använde. Men sluta nu hänga upp dig. Allt det där spelar ju ingen roll för vår relation och jag kommer inte svara mer om detta för det är alldeles för personliga frågor som nästintill kan röja vem tråden handlar om. (Om rätt person läser)
  • Anonym (Deppig)

Nej, jag är väldigt säker på att han inte köper sex.
    Vännen skulle moraliskt kunna det för han har en väldigt respektlös kvinnosyn men jag tror inte det ändå. Eller ja kanske förresten. För att han kan. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-15 11:50:19 följande:
    Har någon i tråden påstått att din älskare är en sexköpare?

Här
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 10:07:07 följande:
    Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De  kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.

Brukar de kanske partyknarka lite? 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 17:27:06 följande:
    Får man fråga hur det gick till när er gemensamma bekant bjöd in just den här mannen till er trekant? Sa han typ "Jag känner en skittrevlig kille som jag tror att du skulle gilla, jag bjuder in honom!"? Eller fanns det nån särskild anledning till att han bjöd in just den här mannen? 
    Det var ungefär ganska exakt som ditt exempel. 
    Jag sa du kanske känner någon - jo, jag kollar med "Jocke", jag tror han är på.
    Och sen hade han visat ett par bilder på mig för "Jocke" och ja, på den vägen är det. Vi träffades, "Jocke" var rätt tillbakadragen och lite blyg men efteråt hör hans vän av sig och frågar om han får dela mitt nummer med honom.

Jag misstror inte den händelsen något alls och den är rimlig utifrån vad jag har pratat med dem båda om.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 17:31:32 följande:
    Jo men OM skulden var påhittad för att väcka sympatier - varför skulle han då säga att han har lånat pengar av kompisen och att problemet är löst? Den enda förklaring jag ser i så fall är att han lånat pengar av en annan kvinna som han har ihop det med och vill dölja det och därför säger att han lånat av kompisen. 
    Att det uppstått ett problem ekonomiskt är inte orimligt och att han fått hjälp av sin vän inte heller konstigt. 
    Däremot har han sålt sin själ till sin vän, men inte säker på att han förstår det själv. 

Jag är 100% säker på att han inte har scammat mig. Jag har inte investerat något och det  har aldrig ens varit en tanke eller förslag från hans sida annat än känslomässigt i den här mannen. Och det var nog så dyrköpt. 

En människa som är bipolär gör impulsartade handlingar när de är i ett maniskt skov och riskerna uppfattas inte. De kan ta över världen. 
    Sen när depressionen slår till är världen nattsvart och inget betyder något längre. 

Jag tror att det enda den här mannen för sig skyldig till är att agera utifrån sin (obehandlade) diagnos som bipolär och jag fick betala ett högt pris känslomässigt för det.

Jag är väldigt säker på att han inte är bedragare ala the tinder swindler. Någon form av spelmissbruk skulle kunna vara troligt iom hans person men jag har inte sett några tecken på det. Inte heller att han skulle dricka mer än normalt. Däremot tar han "risker" som att köra för fort, ha älskarinnor, köper svindyra prylar (skor, bilar, elektronik) osv för att han är "the King of the world" under ett maniskt skov. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2025-03-15 11:55:13 följande:
    Jag håller med i sak.

Men det kan också användas som ett svepskäl till varför man mår dåligt och inte orkar ses? Eller varför man inte orkar bryta upp sin relation? Ungefär som det klassiska frun har psykiska problem och kan ta livet av sig.
    Jag ser det som ganska självklart om man har saker i livet som inte går så bra, kanske en skuld till exempel så har man inte ork att ta tag i något annat. Det här är inga konstiga saker - det är rimliga förklaringar att ens psykiska mående påverkar beslut.

Men det förklarar inte varför han anser det okej att leka av och på med mig för alltid (till jag sätter stopp).
Svar på tråden Han vågar inte