Ezmeraldah skrev 2025-03-15 17:31:32 följande:
Jo men OM skulden var påhittad för att väcka sympatier - varför skulle han då säga att han har lånat pengar av kompisen och att problemet är löst? Den enda förklaring jag ser i så fall är att han lånat pengar av en annan kvinna som han har ihop det med och vill dölja det och därför säger att han lånat av kompisen.
Att det uppstått ett problem ekonomiskt är inte orimligt och att han fått hjälp av sin vän inte heller konstigt.
Däremot har han sålt sin själ till sin vän, men inte säker på att han förstår det själv.
Jag är 100% säker på att han inte har scammat mig. Jag har inte investerat något och det har aldrig ens varit en tanke eller förslag från hans sida annat än känslomässigt i den här mannen. Och det var nog så dyrköpt.
En människa som är bipolär gör impulsartade handlingar när de är i ett maniskt skov och riskerna uppfattas inte. De kan ta över världen.
Sen när depressionen slår till är världen nattsvart och inget betyder något längre.
Jag tror att det enda den här mannen för sig skyldig till är att agera utifrån sin (obehandlade) diagnos som bipolär och jag fick betala ett högt pris känslomässigt för det.
Jag är väldigt säker på att han inte är bedragare ala the tinder swindler. Någon form av spelmissbruk skulle kunna vara troligt iom hans person men jag har inte sett några tecken på det. Inte heller att han skulle dricka mer än normalt. Däremot tar han "risker" som att köra för fort, ha älskarinnor, köper svindyra prylar (skor, bilar, elektronik) osv för att han är "the King of the world" under ett maniskt skov.