Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Ezmeraldah skrev 2025-03-12 10:13:20 följande:
    Hahahaha sover i olika rum? Allvarligt? Den gamla klassikern? Wow alltså. Vilken jävla pajas. Nästan lite komiskt. 

Om jag var du skulle jag ta reda på hur det ligger till. 
    Sluta nu. Jag utgår från att du inte känner honom och att då komma med faktiska påståenden är bara dumt. Alla vi (även jag) här i tråden spekularer ju bara. Jag kanske säga vad jag har sett, upplevt och hört. Ni har bara mina ord att gå på.

Jag tänker inte ta reda på hur det ligger till, vad tjänar jag på det? Just nu går det ut ut på att jag ska orka säga stick och brinn till honom.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 10:03:37 följande:
    Fast om ni hade träffats "casual" så hade han ju inte kunnat bo hos dig (nu vet jag inte hur mycket du servade honom med lagad mat och tvättade kläder men han hoppades nog på såna fördelar). Och så hade ju du kunnat ligga med andra, till exempel ha trekant med hans kompis eller rent av träffa nån att bli seriös med, och han vill ju ha kvinnan för sig själv.  Han gillar  nog makt och att kontrollera kvinnor. Han ju inte dummare än att han förstår att han får fördelar av att kvinnan tror att det är seriöst och finns en framtid osv. 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 08:31:12 följande:
    Men sen igen frågat om jag ville flytta in hos honom, jobba i hans företag osv. Och jag igen sa att fråga inte om du inte menar allvar för jag gör det om du ber mig. 
    Han vill kolla att han fortfarande har kontroll över dig. Du är ju beredd att säga upp både jobb och bostad och flytta för hans skull. 

Har han eget företag? Då kan han väl bestämma själv var han ska bo och jobba? 
    Lagat mat har jag gjort. För att jag tycker om det. Jag servar gärna och även om det hade varit casual hade jag bjudit på middag. Ibland gjorde han det. Det var inget konstigt med det. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 11:18:44 följande:

Om hans barn är vuxna och han är så olycklig med sin fru - varför skiljer han sig inte? Om han ändå mest jobbar och varken sover eller äter ihop med frun och knappt träffar henne alls, bor borta halvårsvis, har förhållanden vid sidan av osv. så är det väl ingen stor sak att skilja sig? Om de bara är gifta på pappret så är ju allt som krävs en liten påskrift? 

För att han inte vill. Det spelar ingen roll vad andra tycker. 
    Det finns ju annat som också spelar in. Huset, lånet, sommarstugan - vad vet jag. 
    Jag tänker inte, och har aldrig haft för avsikt att, övertala honom. Jag ville att han skulle VILJA vara med med och han har deklarerat att så inte längre är fallet. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 13:57:44 följande:
    Jo, det hade du i början. 
    Anonym (Deppig) skrev 2024-02-02 18:58:31 följande:
    Han vågar inte 

Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 

Du ändrar historien hela tiden. Det är exakt det här jag menar

Men ge dig. Du har hängt upp dig på ett ord som jag skrev för ett år sedan som dessutom var klumpigt uttryckt. Jag har aldrig haft för avsikt att övertala någon, kanske att övertyga om att det här gräset är grönare hade varit något annat men inte övertala. Man ska vara tillsammans för att man VILL inte för att någon tvingar en till det. Om så varit skulle jag väl för länge sedan ha berättat för hans fru så att han "inte hade något val" (ni vet vad jag menar- han hade också kunnat välja nån annan eller de fortsatt vara tillsammans). 

Jag trodde jag varit tydlig tråden igenom med att jag är ledsen för hur han behandlar mig och att jag hade hoppats på något annat, inte en lång klagan på hur jag ska kunna omvända honom. Det är ju jag som måste jobba på mig själv, att säga ifrån eller acceptera vad som är. 
    Han ändrar sig ju stup i kvarten mot mig, det är det jag är ledsen över. Att han leker med mina känslor. Han försvann utan att jag förstod nånting, jag var helt förkrossad. Jag skuldbelade mig själv något så fruktansvärt.
    Vi har ju pratat sen så jag känner inte likadant längre. Visst att jag önskar att jag hade varit bättre, att han skulle vilja ha mig för att jag är fantastisk. Jag hade verkligen gjort allt för det. Men det som river upp såret på nytt är att han låter mig hoppas. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-12 15:20:36 följande:
    Jo,men han borde ju ändå fatta att du ville ha nå´t mer när du berättade att du var kär och frågade varför han leker med dina känslor.
    Om han mot förmodan inte skulle ha förstått det så är det dags att du sätter ner foten och talar om det så han förstår att du menar allvar.
    Det vet han. Jag har sagt att jag ville vara med bara honom och att jag ville att han skulle vilja vara bara med mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 15:59:42 följande:
    Vad var hans förklaring på att han bara försvann? 
    Jag har svarat på det flera gånger nu. Livet var skit, han hade problem ekonomiskt, projektet blev avslutat, han var inte beredd att göra den förändringen i sitt liv. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Klara) skrev 2025-03-12 16:02:56 följande:
    Lite rolig rubrik, TS. Det är ju inte han som inte vågar, han har ju aldrig velat avsluta sitt äktenskap. Det är du som inte vågar att stå upp för dig själv. Skyller på honom för att han kontaktar dig osv. Du vågar ju inte säga nej, "sluta behandla mig som skit". 
    Rubriken kom av att när vi fick kontakt igen sa han att han inte vågar träffa mig för att då skulle hans känslor för mig komma tillbaka.
    Men det har hänt mycket sedan dess, samtidigt som det i det stora hela inte har rört sig framåt alls. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-12 17:22:19 följande:
    Jag har också hela tiden sagt att jag tycker att hon ska sätta ner foten och tala om att han sårar henne när han leker med hennes känslor och att de inte kan träffas mer.
    Sen kan hon blocka.
    Då förstår han kanske att han inte kan fortsätta som han gör.
    När jag har sagt att jag är sårad och ledsen säger han att jag är svår. Så ja... Han bryr sig inte. Jag vet ju det. 
    Men det känns ganska lugnt nu, är lite frustrerad men det är vad det är. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-12 18:47:19 följande:
    Ja,men har han ens tänkt på att det är han som gör dig svår? Har du sagt det till honom?
    Visst är det ironiskt med tanke på att han alltid sa att jag var så lätt att ha att göra med, okomplicerad. Så han borde ju göra kopplingen 😇
    Jag svarade alltid att jag är inte svår - jag är ledsen. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 23:12:55 följande:
    Vågade han inte säga det eller hur kom det sig att han bara var borta från en dag till en annan? Man brukar säga att man vill avsluta innan man drar... Sa han varför han gjorde så? 
    Det var ju därför jag var så förtvivlad. För jag förstod inte vad jag gjort för fel. 
    När vi sen pratade sa han att det skulle ändå inte gå att fortsätta för han skulle inte vara kvar här. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 23:16:54 följande:
    Det var väl bara nån vecka sen han kom över till dig helt apropå och hade sex med dig och drog? Så "framåt" verkar det inte ha gått på på ett och ett halvt år... 
    Det var ju det jag sa. Det har inte rört sig framåt.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 00:55:30 följande:
    Ja jag förstår den biten. Men att han fortfarande inte kunnat förklara varför han bara plötsligt försvann och inte kom hem efter jobbet utan att höra av sig tyder på att han träffade nån annan. Nåt är det ju han döljer. Hur många dagar tog det innan du fick tag i honom på telefon? 
    Jag tror att han helt enkelt är deprimerad. Allt är ändå skit så vad spelar det för roll. Han hade skickat ett meddelande att vad spelar det för roll om han lever eller dör, får se om vi ses något mer, tidigare under dagen. Jag har berättat om det i tråden tidigare men kom inte ihåg det nu. 
    Jag är 99% säker på att han är bipolär, men han erkänner det inte själv. Vi träffades under ett maniskt skov och han försvann under en depression. Han bockar av alla tecken på listan för bipolaritet.
    Med det inte sagt att han inte kan ha träffat andra kvinnor under tiden vi inte haft kontakt, det är mycket möjligt. Men just då tror jag inte det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 06:34:30 följande:
    Och du hoppas nu att han ska lösa dina problem? 
    Känns ju inte realistiskt. Han får ju mig att också må dåligt, även om jag mådde jättebra när vi först träffades. 
    Jag har ju också problem med psykisk ohälsa och en blind som leder en blind.... Jag erkänner ju i alla fall att jag har problem med mitt huvud.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 08:10:14 följande:
    OK, om nu han inte kommer lösa din problem. Vem ska göra det då?
    Jag
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 08:56:53 följande:
    När? 
    Jag prokrastinerar
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Miam) skrev 2025-03-13 09:24:53 följande:
    Jag har varit inne o skrivit förut. Står i samma. jag skjuter också upp. Vi träffas dock. I sommar är det två år. Jag vet vem hans fru är. De har det inte bra. Men han skulle lämna nu till våren. Nu har frugan varit sjuk. Nu är det hans tur. Massa undersökningar. Det kan vara allvarligt. Men samtidigt en del av livet. Jag ser hur dåligt han mår. Hans familj är otroligt oroliga för honom. Han söker läkarvård så nu har de hittat diverse fysiska saker de ska undersöka vidare. Men inget av hans symptom kommer därifrån, De kommer nog mest troligt av hans dåliga psykiska hälsa. Han är trött mår illa och kräks. Rasat i vikt. Precis som jag när jag skilde mig. Men jag framstår som o empatisk som inte tar oro för cancer på allvar. Jag försöker bryta var o varannan dag. Har också en annan man jag träffat för promenader o fika men sitter liksom i klister med den här mannen. Som bara skapar drama o tårar. Ändå sugs jag till honom som en drog. Så sjukt. Funderar på att berätta för den otrogne att jag träffat en annan för en fika för då kommer han inte vilja se mig igen. O då river han plåstret. Men jag går sönder. Men kanske ändå det bästa som kan hända. samtidigt får jag ångest. Tänk om han är sjuk på riktigt o jag inte tog det på allvar. 
    Ni är ju ännu mer involverade i varandra än vad vi är och jag kan till och med tycka att det din älskare gör är värre än min. Sen kommer inte. Det är alltid något som kommer emellan. 
    Och även om han är sjuk har du inte den skyldigheten mot honom, han har en familj som kan stötta honom. Hade han stöttat dig i en liknande situation?
    Tänk så här. Om han faktiskt är sjuk på riktigt så borde han ta tag i sånt som han verkligen bryr sig om, livet är kort. Väntar han för länge så hinner han aldrig komma fram till "sen". 
    "Min" vet om att jag dejtar, men han blir snarare hånfull och frågar hur mycket kuk jag fått på sistone. Det är inte hans ensak kan jag tycka så jag svarar så klart inte på det. 
    Kram till dig!
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Miam) skrev 2025-03-13 12:07:52 följande:
    Han har försökt stötta men han stöttar ju 8-17 typ sen åker han hem till familjen. Flertalet gånger har jag blivit ledsen och situationen har tärt enormt på mig även fast jag har mig själv att skylla. Då säger han bara det kommer inte va såhär sen men vi är inte där en. Han säger att han kommer lämna. en del av mig tror honom inte n del av mig tror att så fort det blir skarpt läge så hittar han skäl. En sån kommentar du får om att du dejtar skulle min också kunna säga typ. Blir mycket förakt från hans sida o lite hånfullt om att jag är så rädd för ensamhet. Ja jag vill inte leva ensam men tror att han är mer rädd för han tänker att han snart har förlorat både mig o frun. 
    Det är ju lätt att ge råd åt andra så jag säger inte vad jag tycker du ska göra, du vet ju vad som är det bästa.
    I alla andra fall har jag alltid agerat som att jag ska låta det göra lika ont på dem som det gör på mig, har alltid gett kalla handen om jag inte fått gehör. Det här är första gången jag har gått utanför min komfortzon och faktiskt talat om vad jag känner, gjort mig sårbar, för att ibland måste man våga. Synd bara att jag valde fel man och fel tillfälle att kasta mig ut på djupt vatten. 
Svar på tråden Han vågar inte