Ezmeraldah skrev 2025-03-11 09:35:43 följande:
Det var du som drog upp att du tycker att det är okej att vara otrogen och att kompisens beteende är en förmildrande omständighet. Jag har all rätt att uttrycka min åsikt om detta så väl som att kritisera dina uttalanden. Du kan inte styra alla andra här och du får stå för vad du själv skriver. Du är en vuxen människa och ingen jättebebis. Du citerar mig och gör dessa uttalanden och jag svarar på det du skriver. Det är inte svårare än så. Och du kan gnälla bäst du vill.
Nej jag tycker inte otrohet är okej. Jag sa att det KAN hända att man träffar någon ny. Man KAN bli kär i sin älskarinna och väja henne. Man kan också TRO att man blir kär men känslorna kan svalna.
Kanske kände han aldrig något, kanske ville han bara ligga. Kanske blev han kär men insåg sen att det inte var värt det. Ni känner honom inte, jag känner honom lite mer men absolut inte fullt ut.
Hans väns beteende är inte en förmildrande omständighet, men det var så det gick till.
Vi lever i ett modernt samhälle, det är många familjer som splittras och det bildas nya hela tiden. Det är få förunnat att hålla ihop med samma partner hela livet.
Många är otrogna, nej det är inte okej. Jag hade kunnat välja att inte delta i det när jag visste att han var gift men jag valde att göra det. Och sen blev jag kär i honom och trodde det skulle bli vi.
Nu släpper vi den här diskussionen.