Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (LOB) skrev 2025-03-11 08:28:17 följande:
    Vad känner du för honom? 
    Nu känner jag sorg. Jag tyckte verkligen om honom. Jag var jättekär. 
    Jag tycker fortfarande om honom och ett visst uns av kärlek är kvar, men jag är ganska neutralt inställd till honom som person. Men när vi hörs eller ses får han mina känslor att åka berg- och dalbana. Jag längtar efter den han var, eller den jag trodde han var. 
    Det är klart det kommer gå över, det förstår ju jag med. Men det där lilla lilla hoppet som tänds varje gång han kontaktar mig är svårt att hantera. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 08:59:34 följande:
    Vad har att avsluta en kontakt och inte träffa personen mer, med att vara respektlös? Du kan avsluta på ett respektfullt sätt om det är det du önskar. Vill du ha tips på hur du på ett respektfullt sätt kan uttrycka dig och bemöta honom när du avslutar?
    Nej så klart, det var inte så jag menade. Jag menade att det är respektlöst av honom att ghosta mig och sen låtsas som ingenting. 
    Jag vet hur man avslutar. Men det är svårt för det är ju egentligen inte vad jag vill. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-11 09:35:43 följande:
    Det var du som drog upp att du tycker att det är okej att vara otrogen och att kompisens beteende är en förmildrande omständighet. Jag har all rätt att uttrycka min åsikt om detta så väl som att kritisera dina uttalanden. Du kan inte styra alla andra här och du får stå för vad du själv skriver. Du är en vuxen människa och ingen jättebebis. Du citerar mig och gör dessa uttalanden och jag svarar på det du skriver. Det är inte svårare än så. Och du kan gnälla bäst du vill. 
    Nej jag tycker inte otrohet är okej. Jag sa att det KAN hända att man träffar någon ny. Man KAN bli kär i sin älskarinna och väja henne. Man kan också TRO att man blir kär men känslorna kan svalna. 
    Kanske kände han aldrig något, kanske ville han bara ligga. Kanske blev han kär men insåg sen att det inte var värt det. Ni känner honom inte, jag känner honom lite mer men absolut inte fullt ut.
    Hans väns beteende är inte en förmildrande omständighet, men det var så det gick till. 

Vi lever i ett modernt samhälle, det är många familjer som splittras och det bildas nya hela tiden. Det är få förunnat att hålla ihop med samma partner hela livet. 
    Många är otrogna, nej det är inte okej. Jag hade kunnat välja att inte delta i det när jag visste att han var gift men jag valde att göra det. Och sen blev jag kär i honom och trodde det skulle bli vi. 

Nu släpper vi den här diskussionen. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 10:07:44 följande:

Det är ett stort kaos av sårade människor, du är sårad, mannen är sårad och framförallt hans respektive. Det kommer inte komma något gott ur att fortsätta. Jag tror att du, för din egen sinnesfrids skull, kanske ska söka professionell hjälp och få någon att prata med som kan hjälpa dig att acceptera situationen och gå vidare. 

Släpp taget om gammalt och skapa utrymme för nya känslor och upplevelser.

Ja, jag ska göra det så fort jag har kommit till rätta i min nya stad. Tack. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-11 12:22:54 följande:

Jag tror verkligen inte att han har den minsta aning om att du är sårad och ledsen. Du varken säger eller visar det, av rädsla att han försvinner helt. Istället är du alltid redo närhelst han vill komma (!) och även hans bästa kompis har alltid ett säkert kort hos dig. Tror han ser dig som ett enkelt billigt ligg som alltid finns kvar och han tänker nog att han bara är det för dig också. 

Hade ni betytt nåt för varandra så hade ni antingen varit ett par eller brutit helt. Detta är bara lite skoj ibland tror jag han tänker om "er". Det är bara i dina tramsiga fantasier det varit något annat. 

Han vet mycket väl vad jag känner och det var också han som började blanda in känslor. Han sa att han älskade mig, jag har inte sagt det till honom. HAN sa att han ville tillbringa resten av livet med mig och jag var jättelycklig. Det är inget jag har fantiserat ihop.
    Jag var jättetydlig med att han så klart får ändra sig men att han då måste vara ärlig med mig. Och han svarade att han kände så då men att han insett att han inte ville göra den förändringen i sitt liv. Sen pratade vi inte alls på ett par månader innan han tog upp kontakten på nytt och undrade varför jag inte hörde av mig. Ja, han sa ju att han inte ville - jag respekterade det. 
    Sen när han fick reda på att jag hade kontakt med hans vän så upprepade jag igen hur mycket han betyder för mig men att jag trodde att det var över. Så nog vet han. 
  • Anonym (Deppig)

NU visar jag det inte längre, nu håller jag mina känslor för mig själv. Så kanske han tror att det har gått över för mig med, vad vet jag. 
    Han vet hur ledsen jag var, han sa att det kommer gå över. Att jag borde träffa någon "riktig". Och jag svarade att det är inte så lätt så länge jag var kär i honom. 
    Men det här är länge sedan nu, så kanske har han glömt det. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 16:31:11 följande:
    Ja det också. Hur seriöst det nu är. Gifta på papperet åtminstone. Men de verkar ju inte umgås så mycket med varandra.
    Nej.. sover i olika rum, han jobbar (jobbade) borta veckor i sträck, äter inte tillsammans... Vad jag vet, att han har nämnt i alla fall. Men som sagt, han har inte pratat så mycket om henne och det är jag tacksam för. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-11 12:04:44 följande:
    Men han respekterar ju uppenbarligen inte dig. Bara det du har mellan benen.
    Så valet ligger ju hos dig. Avsluta själv och blocka eller låta det fortsätta som nu.
    Du kanske kan avblockera och ni kan fortsätta som vänner längre fram.
    Men just nu så tror jag inte att det är aktuellt. Inte så länge du fortfarande har så starka känslor för honom att du inte ens kan be honom sluta leka med dig.
    Just det har jag faktiskt sagt till honom. Jag förstår inte varför du leker med mig, sist han sa att han inte ville fortsätta ha kontakt. Han svarade att han inte leker.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-11 20:29:16 följande:
    Det är klart att han svarar så. Skulle han erkänna att han bara leker med dig så skulle han ju inte få ligga mer.
    Han tar dig uppenbarligen inte på allvar om du inte sätter ner foten och säger ifrån på skarpen.
    Fast när vi började ses sa jag att jag var okej med något casual, men han drog det längre. 
    Jaja, det låter som att jag bara kommer med bortförklaringar och hur som helst spelar det ingen roll 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2025-03-12 07:58:04 följande:
    Jo, det och du spelar roll. Har du ändrat dej måste du ju berätta det. Hur ska han annars veta?!
    Han vet det. För att vi pratade om att det, och att det blivit seriöst, jag tyckte om honom mer än vad jag hade tänkt från början. Det var när han sa att han hade bestämt sig, han hade funderat klart. Han ville vara med mig. Och jag bad honom flera gånger att förhasta inget, tänk igenom. Det är ett stort beslut. Men han hade bestämt sig, visste vad han ville. Och då trodde jag på honom.
    Han har ju sen sagt att han kände så då men insett att han inte var beredd att göra de förändringarna i sitt liv. Men sen igen frågat om jag ville flytta in hos honom, jobba i hans företag osv. Och jag igen sa att fråga inte om du inte menar allvar för jag gör det om du ber mig. Men han var säker. 

Så jo han vet att spelplanen ändrades.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 10:13:20 följande:
    Hahahaha sover i olika rum? Allvarligt? Den gamla klassikern? Wow alltså. Vilken jävla pajas. Nästan lite komiskt. 

Om jag var du skulle jag ta reda på hur det ligger till. 
    Sluta nu. Jag utgår från att du inte känner honom och att då komma med faktiska påståenden är bara dumt. Alla vi (även jag) här i tråden spekularer ju bara. Jag kanske säga vad jag har sett, upplevt och hört. Ni har bara mina ord att gå på.

Jag tänker inte ta reda på hur det ligger till, vad tjänar jag på det? Just nu går det ut ut på att jag ska orka säga stick och brinn till honom.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 10:03:37 följande:
    Fast om ni hade träffats "casual" så hade han ju inte kunnat bo hos dig (nu vet jag inte hur mycket du servade honom med lagad mat och tvättade kläder men han hoppades nog på såna fördelar). Och så hade ju du kunnat ligga med andra, till exempel ha trekant med hans kompis eller rent av träffa nån att bli seriös med, och han vill ju ha kvinnan för sig själv.  Han gillar  nog makt och att kontrollera kvinnor. Han ju inte dummare än att han förstår att han får fördelar av att kvinnan tror att det är seriöst och finns en framtid osv. 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 08:31:12 följande:
    Men sen igen frågat om jag ville flytta in hos honom, jobba i hans företag osv. Och jag igen sa att fråga inte om du inte menar allvar för jag gör det om du ber mig. 
    Han vill kolla att han fortfarande har kontroll över dig. Du är ju beredd att säga upp både jobb och bostad och flytta för hans skull. 

Har han eget företag? Då kan han väl bestämma själv var han ska bo och jobba? 
    Lagat mat har jag gjort. För att jag tycker om det. Jag servar gärna och även om det hade varit casual hade jag bjudit på middag. Ibland gjorde han det. Det var inget konstigt med det. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 11:18:44 följande:

Om hans barn är vuxna och han är så olycklig med sin fru - varför skiljer han sig inte? Om han ändå mest jobbar och varken sover eller äter ihop med frun och knappt träffar henne alls, bor borta halvårsvis, har förhållanden vid sidan av osv. så är det väl ingen stor sak att skilja sig? Om de bara är gifta på pappret så är ju allt som krävs en liten påskrift? 

För att han inte vill. Det spelar ingen roll vad andra tycker. 
    Det finns ju annat som också spelar in. Huset, lånet, sommarstugan - vad vet jag. 
    Jag tänker inte, och har aldrig haft för avsikt att, övertala honom. Jag ville att han skulle VILJA vara med med och han har deklarerat att så inte längre är fallet. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 13:57:44 följande:
    Jo, det hade du i början. 
    Anonym (Deppig) skrev 2024-02-02 18:58:31 följande:
    Han vågar inte 

Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 

Du ändrar historien hela tiden. Det är exakt det här jag menar

Men ge dig. Du har hängt upp dig på ett ord som jag skrev för ett år sedan som dessutom var klumpigt uttryckt. Jag har aldrig haft för avsikt att övertala någon, kanske att övertyga om att det här gräset är grönare hade varit något annat men inte övertala. Man ska vara tillsammans för att man VILL inte för att någon tvingar en till det. Om så varit skulle jag väl för länge sedan ha berättat för hans fru så att han "inte hade något val" (ni vet vad jag menar- han hade också kunnat välja nån annan eller de fortsatt vara tillsammans). 

Jag trodde jag varit tydlig tråden igenom med att jag är ledsen för hur han behandlar mig och att jag hade hoppats på något annat, inte en lång klagan på hur jag ska kunna omvända honom. Det är ju jag som måste jobba på mig själv, att säga ifrån eller acceptera vad som är. 
    Han ändrar sig ju stup i kvarten mot mig, det är det jag är ledsen över. Att han leker med mina känslor. Han försvann utan att jag förstod nånting, jag var helt förkrossad. Jag skuldbelade mig själv något så fruktansvärt.
    Vi har ju pratat sen så jag känner inte likadant längre. Visst att jag önskar att jag hade varit bättre, att han skulle vilja ha mig för att jag är fantastisk. Jag hade verkligen gjort allt för det. Men det som river upp såret på nytt är att han låter mig hoppas. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-12 15:20:36 följande:
    Jo,men han borde ju ändå fatta att du ville ha nå´t mer när du berättade att du var kär och frågade varför han leker med dina känslor.
    Om han mot förmodan inte skulle ha förstått det så är det dags att du sätter ner foten och talar om det så han förstår att du menar allvar.
    Det vet han. Jag har sagt att jag ville vara med bara honom och att jag ville att han skulle vilja vara bara med mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-12 15:59:42 följande:
    Vad var hans förklaring på att han bara försvann? 
    Jag har svarat på det flera gånger nu. Livet var skit, han hade problem ekonomiskt, projektet blev avslutat, han var inte beredd att göra den förändringen i sitt liv. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Klara) skrev 2025-03-12 16:02:56 följande:
    Lite rolig rubrik, TS. Det är ju inte han som inte vågar, han har ju aldrig velat avsluta sitt äktenskap. Det är du som inte vågar att stå upp för dig själv. Skyller på honom för att han kontaktar dig osv. Du vågar ju inte säga nej, "sluta behandla mig som skit". 
    Rubriken kom av att när vi fick kontakt igen sa han att han inte vågar träffa mig för att då skulle hans känslor för mig komma tillbaka.
    Men det har hänt mycket sedan dess, samtidigt som det i det stora hela inte har rört sig framåt alls. 
Svar på tråden Han vågar inte