Han vågar inte
Men vad betyder det i det stora hela? Vad spelar det för roll om jag gör det för risken att vara ensam resten av livet är övervägande ändå, kanske är det bättre att ha kvar den här lilla lilla kontakten att åtminstone någon tänker på mig ibland. Även om det är av fel orsaker.
Det om att vara ensam hela livet är bara ett egetskapat tankespöke. Risken är större att du blir ensam hela livet om du klänger dig fast vid en person som knappt ger dig lillfingret och tar hela handen!
Han kommer för den delen inte ha dig kvar hela livet, han ser din osäkerhet och att du klänger dig fast i honom. Risken är stor att han (redan?)ledsnar på någon utan egen vilja och som inte känner sig värd något.
Jag säger det inte för att vara elak, utan för att det är svårt för en person att vara intresserad av någon som inte anser sig vara värd något. Det är därför han kan behandla dig illa utan att du säger ifrån. De flesta människor har mer respekt för någon som inte tillåter sig bli trampad på, det väcker respekt och attraktion.
Därför är det så viktigt att börja från den änden och bygga upp ditt självförtroende, självkänsla och få dig inse ditt värde!
När du inser ditt värde kommer andra också göra detta, det är så det oftast fungerar.Om de ändå inte gör det så är det bara att kasta ut dessa personer ur ditt liv. Då är det de det är fel på, inte dig.
Så länge du är frisk har du hela ditt liv på dig att hitta någon. Folk gör det dagligen trots att de är nära pensionsåldern och över. Det är aldrig försent!
Men om du vill ha barn är det ännu viktigare att bryta med den mannen. Han påverkar dig bara negativt och får dig förlora mer självkänsla och självförtroende. Det är knappast vad du behöver i ditt liv!
Det är inte så att du kanske har någon bakomliggande depression som får dig att känna så trista saker om dig själv? I så fall är det viktigast att börja där, du kanske behöver behandling i form av medicin och samtal. i nuvarande fall försöker du bygga pussel som redan saknar bitar. Du behöver bitarna för att du ska kunna komma vidare. Börja där, med att försöka identifiera hur du ska komma vidare och bort från personer som skadar mer än de ger.
Jag är säker på att du kan det. Du måste bara vilja tillräckligt mycket, inse hur dåligt det är att hålla fast vid något som skadar dig.