Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:10:02 följande:
    Om kompisen övertalade honom och han inte kunde säga nej så är det brottsligt. Då tycker jag att det var fel av dig att ha sex med nån som kände sig tvingad. Det låter väldigt allvarligt och då bör du berätta för hans fru så hon kan stötta honom samt kontakta polisen. Om han är så manipulerad och utsatt att han går med på trekanter mot sin vilja så behöver han hjälp. 
    Lugn nu. Ingen blev tvingad. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:21:57 följande:
    Det är alltså okej att det händer att han bara hakar på trekanter med andra när han är ihop med dig. Det är bättre att göra slut först men det kan hända att man har trekant med andra utan att göra slut först och det är okej. Då vet vi din åsikt. Det står klart och tydligt ovan.
    Fast nej, så klart inte. Du vet vad jag menade.
    Att hänga på en trekant när man är i ett förhållande är inte okej om inte den andre partnern gett medgivande. 
    Men man KAN få känslor för någon ny fast man är i ett förhållande. Men det är så klart bättre göra slut innan man hoppar i säng, men ibland blir det vad det blir. 
    Jag var inte ute efter ett förhållande när vi träffades första gången, det kom efter att vi började umgås. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:31:31 följande:

Att råka flytta ihop med en ny kvinna och bo med henne i flera månader utan att göra slut eller ens berätta att man träffat nån ny - är det också okej och sånt som kan hända? Eller han kanske ville testa först om gräset var grönare på den andra sidan? Och det var det uppenbarligen inte. 

Nej, det är inte okej. Han sa att han skulle ta tag i det vid rätt tillfälle. Men det kom ju såklart inte och sen blev han förflyttad. 
  • Anonym (Deppig)

Alltså det är okej att han valde att stanna med sin familj. Det är inte därför jag är ledsen. Eller jo först att det inte blev vi. Men nu är jag ledsen att han inte kan låta mig få ro. Han velar fram och tillbaka utan att förstå att det skadar mig. Säger ena dagen att vi inte kan ha mer kontakt, att han inte vill det här längre men sen tar upp kontakten på nytt och låtsas som ingenting. Det är det som gör ont. 
    Att han stannar med sin fru är självklart! De har ett helt liv tillsammans, barn, hus, älskar eller har älskat varandra. Oavsett vad anledning är så är det okej. Men inte att leka med mina känslor och låta mig hoppas, eftersom han vet vad jag känner för honom, och sen dra sig undan igen.

Jag respekterar alla gånger att han väljer att stanna med henne och bryta med mig. Jag tar aldrig kontakt, jag har inte försökt övertala honom. Jag har bara varit tacksam för den tid jag har fått spendera med honom. 

• Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:36:48 följande:
    Eller så sa han så för att få bo hos dig och ha sex med dig men egentligen fade han inga känslor för dig utan älskar sin fru och har aldrig tänkt lämna henne. Sånt KAN också hända. 
    Ja, det kan hända. Men jag trodde på honom när han sa de sakerna. Men det kan också vara som du säger. 

• Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-11 00:19:17 följande:
    Vad skulle han ha sagt liksom... Jag vill bara knulla efter jobbet, kan jag flytta in hos dig? 
    Men det hade varit okej för det var premisserna från början. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-11 06:09:19 följande:
    Så du är ledsen pga något du skulle kunna åtgärda själv?

Du väljer att vara ledsen och må dåligt! Vill du att vi ska tycka synd om dig för det? 
    Ni behöver inte tycka nånting. Jag berättar vad som händer och hur jag känner. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-11 00:36:31 följande:

Tycker inte att det är okej att du skyller hans otrohet på hans kompis. Som om det var kompisens fel. Nu kommer du förneka att du nånsin sagt så och komma med en helt annan förklaring som passar dig bättre i  just detta ögonblick. För så funkar du. Du står inte för nånting du säger. 

"Med såna vänner kan det nog hända". Läs det. Det är ord som du och ingen annan har skrivit. Det handlar om vad du är för person och vad du har för värderingar och hur du uttrycker dig. Du får ta ansvar för vad du skriver. Alla är inte så lättmanipulerade som du kanske är van vid. Alla går inte på den bortförklaring du drar till med nu. 

Det är klart att otroheten inte beror på hans vän! Men han är fantastisk på att få andra med på sitt tåg. Jag tror inte han hade följt med på en trekant med någon annan, men andra kvinnor har han haft alldeles själv. Men det här hör inte diskussionen till.
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2025-03-11 07:37:24 följande:
    Nej, du har bara suttit och trånat med telefonen i handen och hängt upp hela ditt liv på honom.

Har sagt det flera gånger förut. Det är inte han som får dig att må dåligt, det är du. Lägg inte skulden på honom. Ett otroget svin är ett otroget  svin. Det är ditt val att låta det otrogna svinet fortsätta som han gör...varför skulle han inte göra det? Han har det väl förspänt nu.
    Det är inte riktigt sant. Livet har rullat på mellan och jag har accepterat det och försökt gå vidare, men varje gång han hör av sig är cirkusen igång igen. Ja, jag kan sätta stopp för det genom att vara tydligare och förstår han inte så får jag blocka. Men innerst inne VILL jag ju inte det, jag ville att vi skulle kunna respektera varandra. Allra helst ville jag ju att det skulle bli vi, men eftersom det inte går eller blir, pga vad han känner/inte känner, så hade vi väl kunnat göra slut som vuxna människor och inte leka med varandras känslor. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:52:17 följande:
    Eller så tröttnade han på dig. Du verkar vara en slirig person. Hal som en ål. Säger vad som passar dig bäst i sammanhanget.  För att hålla ryggen fri. Står inte för nånting du säge utan ändrar på allt fram och tillbaka så att det passar din egen agenda. Kappvändare är en underdrift. Skulle aldrig orka leva med en sån person.
    Vilken tur då att du och jag inte kommer ha ett förhållande:) 
    Den här tråden handlar om hur jag känner inför den här mannen, det är inte svårare än så. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-11 08:28:17 följande:
    Vad känner du för honom? 
    Nu känner jag sorg. Jag tyckte verkligen om honom. Jag var jättekär. 
    Jag tycker fortfarande om honom och ett visst uns av kärlek är kvar, men jag är ganska neutralt inställd till honom som person. Men när vi hörs eller ses får han mina känslor att åka berg- och dalbana. Jag längtar efter den han var, eller den jag trodde han var. 
    Det är klart det kommer gå över, det förstår ju jag med. Men det där lilla lilla hoppet som tänds varje gång han kontaktar mig är svårt att hantera. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 08:59:34 följande:
    Vad har att avsluta en kontakt och inte träffa personen mer, med att vara respektlös? Du kan avsluta på ett respektfullt sätt om det är det du önskar. Vill du ha tips på hur du på ett respektfullt sätt kan uttrycka dig och bemöta honom när du avslutar?
    Nej så klart, det var inte så jag menade. Jag menade att det är respektlöst av honom att ghosta mig och sen låtsas som ingenting. 
    Jag vet hur man avslutar. Men det är svårt för det är ju egentligen inte vad jag vill. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-11 09:35:43 följande:
    Det var du som drog upp att du tycker att det är okej att vara otrogen och att kompisens beteende är en förmildrande omständighet. Jag har all rätt att uttrycka min åsikt om detta så väl som att kritisera dina uttalanden. Du kan inte styra alla andra här och du får stå för vad du själv skriver. Du är en vuxen människa och ingen jättebebis. Du citerar mig och gör dessa uttalanden och jag svarar på det du skriver. Det är inte svårare än så. Och du kan gnälla bäst du vill. 
    Nej jag tycker inte otrohet är okej. Jag sa att det KAN hända att man träffar någon ny. Man KAN bli kär i sin älskarinna och väja henne. Man kan också TRO att man blir kär men känslorna kan svalna. 
    Kanske kände han aldrig något, kanske ville han bara ligga. Kanske blev han kär men insåg sen att det inte var värt det. Ni känner honom inte, jag känner honom lite mer men absolut inte fullt ut.
    Hans väns beteende är inte en förmildrande omständighet, men det var så det gick till. 

Vi lever i ett modernt samhälle, det är många familjer som splittras och det bildas nya hela tiden. Det är få förunnat att hålla ihop med samma partner hela livet. 
    Många är otrogna, nej det är inte okej. Jag hade kunnat välja att inte delta i det när jag visste att han var gift men jag valde att göra det. Och sen blev jag kär i honom och trodde det skulle bli vi. 

Nu släpper vi den här diskussionen. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 10:07:44 följande:

Det är ett stort kaos av sårade människor, du är sårad, mannen är sårad och framförallt hans respektive. Det kommer inte komma något gott ur att fortsätta. Jag tror att du, för din egen sinnesfrids skull, kanske ska söka professionell hjälp och få någon att prata med som kan hjälpa dig att acceptera situationen och gå vidare. 

Släpp taget om gammalt och skapa utrymme för nya känslor och upplevelser.

Ja, jag ska göra det så fort jag har kommit till rätta i min nya stad. Tack. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-11 12:22:54 följande:

Jag tror verkligen inte att han har den minsta aning om att du är sårad och ledsen. Du varken säger eller visar det, av rädsla att han försvinner helt. Istället är du alltid redo närhelst han vill komma (!) och även hans bästa kompis har alltid ett säkert kort hos dig. Tror han ser dig som ett enkelt billigt ligg som alltid finns kvar och han tänker nog att han bara är det för dig också. 

Hade ni betytt nåt för varandra så hade ni antingen varit ett par eller brutit helt. Detta är bara lite skoj ibland tror jag han tänker om "er". Det är bara i dina tramsiga fantasier det varit något annat. 

Han vet mycket väl vad jag känner och det var också han som började blanda in känslor. Han sa att han älskade mig, jag har inte sagt det till honom. HAN sa att han ville tillbringa resten av livet med mig och jag var jättelycklig. Det är inget jag har fantiserat ihop.
    Jag var jättetydlig med att han så klart får ändra sig men att han då måste vara ärlig med mig. Och han svarade att han kände så då men att han insett att han inte ville göra den förändringen i sitt liv. Sen pratade vi inte alls på ett par månader innan han tog upp kontakten på nytt och undrade varför jag inte hörde av mig. Ja, han sa ju att han inte ville - jag respekterade det. 
    Sen när han fick reda på att jag hade kontakt med hans vän så upprepade jag igen hur mycket han betyder för mig men att jag trodde att det var över. Så nog vet han. 
  • Anonym (Deppig)

NU visar jag det inte längre, nu håller jag mina känslor för mig själv. Så kanske han tror att det har gått över för mig med, vad vet jag. 
    Han vet hur ledsen jag var, han sa att det kommer gå över. Att jag borde träffa någon "riktig". Och jag svarade att det är inte så lätt så länge jag var kär i honom. 
    Men det här är länge sedan nu, så kanske har han glömt det. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 16:31:11 följande:
    Ja det också. Hur seriöst det nu är. Gifta på papperet åtminstone. Men de verkar ju inte umgås så mycket med varandra.
    Nej.. sover i olika rum, han jobbar (jobbade) borta veckor i sträck, äter inte tillsammans... Vad jag vet, att han har nämnt i alla fall. Men som sagt, han har inte pratat så mycket om henne och det är jag tacksam för. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-11 12:04:44 följande:
    Men han respekterar ju uppenbarligen inte dig. Bara det du har mellan benen.
    Så valet ligger ju hos dig. Avsluta själv och blocka eller låta det fortsätta som nu.
    Du kanske kan avblockera och ni kan fortsätta som vänner längre fram.
    Men just nu så tror jag inte att det är aktuellt. Inte så länge du fortfarande har så starka känslor för honom att du inte ens kan be honom sluta leka med dig.
    Just det har jag faktiskt sagt till honom. Jag förstår inte varför du leker med mig, sist han sa att han inte ville fortsätta ha kontakt. Han svarade att han inte leker.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-11 20:29:16 följande:
    Det är klart att han svarar så. Skulle han erkänna att han bara leker med dig så skulle han ju inte få ligga mer.
    Han tar dig uppenbarligen inte på allvar om du inte sätter ner foten och säger ifrån på skarpen.
    Fast när vi började ses sa jag att jag var okej med något casual, men han drog det längre. 
    Jaja, det låter som att jag bara kommer med bortförklaringar och hur som helst spelar det ingen roll 
Svar på tråden Han vågar inte