Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 15:42:38 följande:
    Kanske, men sen när vi fick kontakt igen (när den här tråden startade) så har jag ju hälsat på honom flera ggr där, han har frågat om jag vill flytta in med honom, jobba i deras projekt. Antingen på den orten eller i hans hemort.
    Projektet avslutades i förtid, det är helt sant. 
    Han gick tom så långt att han pratade med sin chef och presenterade mig för sina kollegor. Kom med löneförslag osv. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-10 16:33:55 följande:
    Så du vill att någon annan ska agera så att du slipper?

Sånt brukar kallas fegt!
    Jo, jag är feg i det här. Det är ingen hemlighet. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 20:58:48 följande:
    Har jag sagt att hon inte får det?
    Ja, jag tycker ju uppenbarligen att det spelar roll. Om man lever ett liv med trekanter och ligger med flera olika, så är det lätt att man hamnar i destruktiva mönster, vilket jag helt klart tycker att TS har gjort. Nä, hon har inte varit otrogen, men i övrigt har hon ju precis samma sexliv som mannen. Varför ens hålla på så då man är så trasig.
    Jag håller verkligen inte med dig. Mitt sexliv som singel betyder inget för hur jag är i ett förhållande och borde inte spela någon roll. Det har inget att göra med någon trasighet, jag har inte mått dåligt av något jag gjort och borde inte dömas för det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 21:16:00 följande:
    Att skriva hur ditt sexliv ser ut, som du själv har berättat, kan knappast vara att döma dig.
    Fast det vet du ju faktiskt inte hur det ser ut, du mest antar. Vi har inte diskuterat det speciellt ingående eftersom det inte hör hit. Lust och känslor är olika saker. 
    Oavsett om jag legat med halva stan så blev jag ändå sårad av den här mannen för jag ville något annat. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-10 21:18:59 följande:
    Aha, så om hon träffat honom på en svampkurs så hade det destruktiva mönstret varit att TS gillar att plocka svamp?
    Jag är övertygad om att det förekommer otrogna män även på svampkurser. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 21:32:17 följande:
    Fast nu träffade hon inte honom på en svampkurs. Hon träffade honom på en trekant med någon hon visste var en gift man. Kanske inte jättekonstigt att man sedan sitter där sårad.
    Jag visste ju inte att han var gift innan han stod där och jag såg ringen. Men då spelade det ingen roll (som jag tänkte) jag trodde att det var en engångsgrej men sedan började vi umgås. 
    Hade jag vetat innan att han var gift hade jag inte träffat honom. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-10 21:50:40 följande:
    Det har du kanske inte. Men jag förstår inte varför det ens måste dras upp då det inte är trådens ämne.

Det kanske är just för att hon är trasig som hon gör så.
    Det kanske är någon slags tröst för henne,hur konstigt det än kan låta.
    Eller så kanske det helt enkelt är ett intresse hon har att få leva ut sexuellt.

Det jag reagerar mest på är att hennes älskare blev arg på henne när han fick veta att hon hade legat med någon annan.
    Själv är han gift,men det verkar vara en annan sak,enligt honom.
    De hade dessutom en överenskommelse om att vara exklusiva.
    Vilket jag också tycker är märkligt när man är gift.
    Men när TS låg med den andra så hade han ju dessutom gjort slut med henne.
    Så han har ju faktiskt ingenting att göra med vem eller vilka TS ligger med.
    Speciellt inte när han själv är gift.
    Ja, sex är ett intresse hos mig. Men helst vill jag ju ha det med någon som jag håller kär. Det har inget med att jag är trasig att göra, snarare att jag har svårt att knyta an och låta någon komma nära. 
    Nej, jag tycker inte heller att han har rätt att fundera på vem jag ligger med om vi inte är ett par. Han frågar ibland hur dejtandet går, fortfarande. Jag får känslan av att han kollar om jag sitter och rullar tummarna och väntar på honom.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 21:54:01 följande:
    Men oftast har han ställt in med kort varsel?
    Ja. Kanske inte när jag har hälsat på hos honom, men många gånger har planen ändrats medan jag varit där. Jag ser tydligt när humöret förändras och han blir tyst och butter, ofta något som har med jobbet att göra. Jag vet att han har ett tufft jobb och vantrivs nör han jobbar på annan ort så att säga och att det kan hända oförutsedda saker under helgerna också som gör att han måste iväg. 
    Den senaste tiden har han tex sagt att vi ses den eller den dagen och sen när dagen närmar sig har jag inte hört något. Då brukar han skicka ett meddelande några dagar senare och fråga hur helgen var tex. Inget om att det inte blev som det var tänkt.
    Men vi har haft många fina stunder också,  men mest saknar jag hur han var när vi träffades från början och kunde sitta uppe hela natten och prata med varandra och han planerade vad vi skulle göra tillsammans. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 22:08:17 följande:
    Fast det är väl just det som är att vara trasig. Att ha problem med anknytningen.
    Ja, men det har ju inte med mitt sexliv att göra. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:15:49 följande:
    Då har han antagligen nån annan kvinna som han träffar och ställer in på grund av det. 

Träffade han din familj och dina vänner? Umgicks ni som par ihop med andra människor? Bjöd hem gäster? Vad tyckte dina kompisar om honom? Var han uppvaktande och bjöd ut dig på restaurang och bio/teater/utställning? Tog han stort ansvar för att städa, tvätta, handla, laga mat? 
    Vi har båda tunga och tidskrävande jobb så mest träffades vi sent på kvällen, åt middag tillsammans och såg kanske en film eller så. Jag har ingen familj här, och inte mycket vänner. Mest kollegor (som också är vänner så klart) och några av dem har han träffat. De undrade mest vad jag ser hos honom, men det sa de inte förrän han försvann och jag grät floder. De undrade varför jag (som är hyfsat attraktiv och ganska många år yngre än honom) hade ihop det med en lurvig tjockis som dessutom är gammal 😅 men han är rätt blyg, och introvert, så jag försökte bjuda med honom några gånger men han ville nästan aldrig. 
Svar på tråden Han vågar inte