Ezmeraldah skrev 2025-03-10 14:07:58 följande:
Det är ju självklart jättebra att ni inte kommer att ses. Då har du möjlighet att gå vidare med ditt liv och så småningom träffa nån annan. Jag är bara orolig att han kommer att fortsätta försöka utnyttja och kontrollera dig även om du flyttar. Han kanske vill att ni ska ta in på hotell eller ses i bilen eller vadsomhelst. Man vet aldrig. Men det låter bra det du säger.
Får jag fråga om den gången han drog sig undan första gången, alltså när ni bodde ihop, och han försvann med sin resväska och bodde på hotellrum som hans arbetsgivare betalade - var det i samband med det som han började jobba på en annan ort? Eller skedde bytet av arbetsort långt efteråt? Finns det nån koppling mellan att han avslutade er relation och att han inte längre skulle jobba i din stad? (Du har antagligen skrivit om det. Jag har följt tråden i ca ett år och nu har jag börjat gå tillbaka och läsa från början men det är mycket att läsa och många turer fram och tillbaka och han har bytt ort flera gånger under resans gång... Så jag ber om ursäkt för att jag har missat detta.)
Ja, det var i samband med att hans projekt blev avslutat i förtid. Så han skulle inte vara kvar här - vad spelar det för roll sa han sen när vi väl pratade, vi skulle ju inte kunna ses mer. Från att tidigare sagt att om han byter projekt så kan ju jag följa med.
Nej, jag håller med om att tråden är vansinnigt lång. Förlåt för det! Inte lätt att hänga med, och framför allt är jag tacksam för allt engagemang ni alla lägger ner ❤️
Han är inte typen för att ses snabbt, vi har aldrig setts som hastigast. Så bilen är inte troligt. Men jag förstår vad du menar.