Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:02:00 följande:
Han bad ju dig komma och bo hos honom?
Ja, självklart träffar han andra. Han åker väl på affärsresor ibland? Han var ju nyligen i din stad för att jobba. Han skulle ju stanna flera dagar så han hade nog tid att träffa fler kvinnor. Han var ju inbjuden till trekant med dig och din vän och det var knappast den första eller sista gången. Han roar sig med trekanter och skiter i både dig och sin fru. Han låter inte som en fin människa för mig.
Ja. Men sen har han blivit förflyttad från det projektet så han är inte kvar där. Nu jobbar han bara hemma förutom sällsynta tillfällen, som nu, när han var tvungen att vara där.
Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:06:47 följande:
Men du vill inte svara på vad du ser för fina egenskaper hos honom idag?
Jag har varit tokkär i en massa idioter och läst massor av psykologi så jag vet allt det där. Jag är inte intresserad av varför du blev kär i honom. Jag undrar vad du ser hos honom idag.
Ingen är optimal och det är heller ingen här som krävt att man måste vara det så det så det hör inte hit.
Om du vill svara på min fråga eller inte är givetvis upp till dig men du behöver inte behandla mig som en idiot eller tjata sönder mig för det. Jag tycker att vi kan bete oss som vuxna människor.
Med all respekt tycker jag nog att det är du som tjatar och jag behandlar inte dig som en idiot, i alla fall inte med mening. Jag svarar så gott jag kan, jag vet ju inte själv. Jag vet bara att han gjorde mig fruktansvärt lycklig och sen har gjort med olycklig. Jag är vilsen och rädd. Jag vill känna det där igen men så länge jag har kontakt med honom kan jag inte släppa in någon annan. Och jag förväntar mig att känna så direkt för någon ny trots att jag vet att det är sällsynt att falla pladask för någon och att framförallt jag inte gör det. Men jag tappar intresset nästan på en gång om jag inte känner samma starka som jag gjorde för honom.