Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Ezmeraldah skrev 2025-03-09 09:49:58 följande:
    Betalade han hyra och räkningar när han bodde hos dig? 
    Nej, det har jag svarat på förr också. Han stannade hos mig istället för att bo med sitt jobb. Skulle aldrig begära att han skulle betala något för det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 10:00:34 följande:
    När du nu vet allt du vet som har hänt, ponera att du hade vetat det DÅ, hade du ändå upplevt honom som världens finaste?
    Nej knappast. Jag var ju väldigt osäker på oss från början men han övertygade mig att det var säkert. 
    Jag är väldigt rädd att bli sårad så hade jag vetat hur det skulle bli hade jag inte investerat i de här känslorna. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 10:35:41 följande:
    Du tycker alltså inte att han är världens finaste? Då var det ju ett lite märkligt svar på frågan om vad du ser hos honom... 
    Jag blev kär i hur han fick mig att må. Och från att från början inte alls varit attraherad av honom blev han det finaste jag visste. Supervackra ögon, lagom mjuk och lurvig :)
    Hur han kunde säga fina saker och hur mycket han uppskattade mig och vad jag gjorde. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:34:05 följande:
    Och kvinnan han tog med sig till hotellet när han plötsligt försvann med sin resväska och "behövde vara ifred". Och kvinnan han bor hos på orten där han arbetar nu. Och de andra kvinnorna han träffar. 
    Han arbetar i sin hemstad så den enda kvinna han bor med är sin fru.
    Andra kvinnor vet jag inget om, men det kan mycket väl finnas. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 12:28:14 följande:
    1. Allt det där jag förstått för länge sen.

2. Jag har inte frågat nåt om det.

3. Jag har tydligt sagt att det inte är det jag undrar. Varför fortsätter du då tjata om det? 

4. Jag undrar fortfarande vilka egenskaper du ser hos honom idag som du tycker om? Du verkar ha svårt att svara på den frågan, hur kommer det sig?
    4. Att bli kär är inte alltid logiskt. Därför svarar jag på vad det är jag uppskattar/-ade med honom. Jag vet att han inte är optimal.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:02:00 följande:
    Han bad ju dig komma och bo hos honom?

Ja, självklart träffar han andra. Han åker väl på affärsresor ibland? Han var ju nyligen i din stad för att jobba. Han skulle ju stanna flera dagar så han hade nog tid att träffa fler kvinnor. Han var ju inbjuden till trekant med dig och din vän och det var knappast den första eller sista gången. Han roar sig med trekanter och skiter i både dig och sin fru. Han låter inte som en fin människa för mig. 
    Ja. Men sen har han blivit förflyttad från det projektet så han är inte kvar där. Nu jobbar han bara hemma förutom sällsynta tillfällen, som nu, när han var tvungen att vara där. 
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:06:47 följande:
    Men du vill inte svara på vad du ser för fina egenskaper hos honom idag?

Jag har varit tokkär i en massa idioter och läst massor av psykologi så jag vet allt det där. Jag är inte intresserad av varför du blev kär i honom. Jag undrar vad du ser hos honom idag. 

Ingen är optimal och det är heller ingen här som krävt att man måste vara det så det så det hör inte hit. 

Om du vill svara på min fråga eller inte är givetvis upp till dig men du behöver inte behandla mig som en idiot eller tjata sönder mig för det. Jag tycker att vi kan bete oss som vuxna människor. 
    Med all respekt tycker jag nog att det är du som tjatar och jag behandlar inte dig som en idiot, i alla fall inte med mening. Jag svarar så gott jag kan, jag vet ju inte själv. Jag vet bara att han gjorde mig fruktansvärt lycklig och sen har gjort med olycklig. Jag är vilsen och rädd. Jag vill känna det där igen men så länge jag har kontakt med honom kan jag inte släppa in någon annan. Och jag förväntar mig att känna så direkt för någon ny trots att jag vet att det är sällsynt att falla pladask för någon och att framförallt jag inte gör det. Men jag tappar intresset nästan på en gång om jag inte känner samma starka som jag gjorde för honom.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 13:05:45 följande:
    Det var ju din egen bild av honom som du skapade där och då. Du kände honom inte.
    Ja. Jag försökte lära känna honom, men jag tog mig inte in.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 13:31:56 följande:
    Hur fick din vän kontakt med den här mannen när ni skulle ha trekant? Kände de varandra sen skoltiden eller svarade han på annons? 
    De är mycket goda vänner sedan många år, så det är inte min vän utan någon som jag träffade för sex ibland. 
    Vännen är gränslös och behandlar generellt kvinnor respektlöst men trots det ett mycket bra ligg och bra för att förverkliga en fantasi som jag hade. 
    Han blev meddragen så att säga, vännen har en fantastisk förmåga att övertyga människor om saker. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 13:37:28 följande:
    Så du håller med om att det du fastnade för inte var den han verkligen är, för den verkliga personen var inte tillgänglig för dig. Du jagar alltså ett spöke som inte finns
    Ja.
    Men ärligt, jag tror att han mår dåligt och därför gör sånna här saker.
    Nej, jag tror inte att jag kan rädda honom eller att han är bra för mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2025-03-09 14:25:49 följande:
    Då förstår jag att de är vänner - ingen av dem verkar ha särskilt mycket respekt för kvinnor. Härliga typer! Snälla och goa! Fina människor!
    De är dock inte riktigt jämförbara men det spelar ingen roll. Dålig respekt för kvinnor och sina äktenskap. Faktiskt vårt första "bråk" eller vad man ska kalla det kom av att jag råkade jämföra dem båda och detvtogs inte positivt emot. 
    Men det spelar ingen roll, jag förstår vad du menar. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 14:34:11 följande:
    Jag har väl aldrig anklagat dig för att vilja rädda honom?
    Nej, jag svarade på en fiktiv fråga
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-09 15:53:51 följande:
    Fast i det är de ju lika. De var både ute efter trekant och tycker om att ha sex med olika personer. Även TS har ju ett sexliv utanför detta.
    Ja och jag tror att jag är mer utforskande i mitt sexliv så att ha testat olika konstellationer tex som att ha deltagit i trekanter stör mig inte (då skulle ju även jag vara "dålig"). Skillnaden är ju att jag inte haft en partner när jag testat mina saker, jag delar inte med mig när jag är i ett förhållande. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 16:30:46 följande:

Ok, det var nästan som att du tror att det är det som kommer bli nästa fråga mot dig. Som att du försvarar dig på förhand. Men jag kanske missuppfattade.

Poängen var iallafall att du är kär i en person som inte finns.

Ja, jo det har du rätt i men frågan hade ju kommit, eller hur? ;)
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-09 16:17:23 följande:
    Men är det bättre att han skapar en långvarig smärta hos dig än att du orsakar det själv,en enda gång?
    Det är inte logiskt jag vet. Men jag är så förbaskat rädd för hur ont det kommer göra. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-09 19:02:02 följande:

Vet inte.

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 14:16:47 följande:
    Ja.
    Men ärligt, jag tror att han mår dåligt och därför gör sånna här saker.
    Nej, jag tror inte att jag kan rädda honom eller att han är bra för mig. 
    Vad menar du med sådana här saker? Att han behandlar dig som skit? Världens finaste kille gör inte så även om han mår dåligt. Klart man kan göra misstag ibland men inte så här upprepat som han har gjort.
    Och han är inte speciellt intresserad av dig heller för övrigt.

Jag hävdar fortfarande att du blev kär i ett spöke. Den där mannen som du föll för och så mycket längtar efter han finns inte.
    Jag menade otroheten generellt. Inte bara med mig.
Svar på tråden Han vågar inte