Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

molly50 skrev 2025-02-20 14:28:25 följande:
    Varför väljer du att flytta närmare honom?
    Varför inte tillbaka till din gamla hemstad?
    Då är ju risken mindre att ni råkar på varandra också.
    Att jag flyttar har inget som helst med honom att göra, det är en omorganisation på jobbet och jag passade bäst. Jag hade egentligen gärna stannat här men ser också fördelen med att börja om på ett rent blad.
    Hur som helst så kommer möjligheterna att ses minska iom att vi har träffats när han varit borta på jobb. Så att vi nu kommer ha bara en tredjedels avstånd mellan oss kommer inte betyda att vi riskerar att stöta ihop med varandra och han kommer inte prioritera bort sin familj under sin "hemmatid" för att komma till mig. 

Men hur som helst spelar det ingen roll, jag uppdaterade tråden för att ja, ni har ju hängt med på den här resan länge nu. Jag tror att jag har allting under kontroll, jag är varken glad/ledsen att han hörde av sig eller förväntansfull att han ska komma. Det som hände var att jag blev rädd att jag trots allt kommer känna något - om han frågar igen, om han kommer hit, om han ställer in eller struntar i att höra av sig. DET oroar jag mig för, hur jag kommer reagera då. Inte att han har hört av sig. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-02-20 21:27:11 följande:
    Ok. Då förstår jag.

Att du ens funderar över hur du kommer att känna om han hör av sig eller dyka upp visar ju att du fortfarande bryr dig.
    Du måste avsluta det här om du ska slippa ha de här funderingarna.
    Det var en period när han hade blockat mig och jag först var så ledsen för det är ju inte jag som hållit kontakten utan enbart han, men efter ett tag kände jag mig så lugn. Att jag skulle kunna gå vidare. Det var skönt. Och så var jag faktiskt på väg ut på en dejt, så fick jag ett meddelande från honom. Det blev ett sånt stresspåslag. Varför? Vad ville han? Och varför då? 
    Så ja, ett enkelt avslut är ju att jag blockar men det skulle ta så lång tid innan jag skulle komma över det. Det är inte jag.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-21 09:25:16 följande:

Jaha så nu har ni gjort upp om träff? Nästa vecka? För vad? Sex?

Han har frågat men jag tror ju inte jag kommer höra något mer om det, han kanske hör av sig på ett par veckor och låtsas som att det regnar.

Jag träffar honom inte för sex, jag har så jag klarar mig på den fronten ändå. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-21 09:57:08 följande:
    Ok så ni kommer inte ha sex om han dyker upp till träffen nästa vecka ?
    Jag tror inte han kommer. Men det är ingen mening med att vara oärlig, det är inte därför jag har den här tråden. Om han kommer så kommer vi nog ha sex. 
    Jag hoppas att han inte hör av sig mer, utan att det som vanligt rinner ut i sanden. Jag kommer nog inte kunna stå emot.  
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-21 10:18:10 följande:
    Ja det är bra om du kan vara ärlig. Förstår om det kanske är svårt med tanke på reaktioner i tråden.

Men ok då är det väl bara att hålla tummarna för att han ställer in eller bara inte dyker upp nu då.

Hur många gånger får han göra så här utan att du avslutar en gång för alla? Kan det potentiellt fortgå resten av ditt liv, om vi nu ponerar att han för alltid kommer fortsätta samma mönster?
    Jo faktiskt är det svårare att uppdatera tråden nu. Jag har använt den som min terapi för att jag har behövt berätta vad som händer och hur jag mår. Det är ju inte direkt som att jag går runt och basunerar ut på stan att jag haft en affär med en gift man och att mitt hjärta gick i tusen bitar. 

Det är många i den här tråden  som verkar tro att jag har någon form av intellektuellt handikapp och det har jag inte. Jag har ett ganska normalt iq och ett högt eq. Jag har bara varit med om saker som gjort mig olycklig och därför knutit an till någon jag inte borde.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ribba) skrev 2025-02-21 10:21:27 följande:

Vad svarade du honom, har du sagt att han är välkommen? Vad skulle hända om du bara för att testa honom inte skulle svara?vänta ett dygn eller så med att ge honom ett svar?

Vet att det är svårt att stå emot, träffas man så är alla känslor där igen och såklart har man sex. Det tråkiga är ju att man sen igen kastas tillbaka i tiden, med alla förväntningar m.m. Så funkar det för mig iaf. Men nu har jag iaf kommit fram till att om man haft en människa i sitt liv i 10 år, så kanske det är meningen att den ska ha en plats i ens liv. Så svårt för mig att stänga av människor.
    Kämpa på TS Hjärta

Jag svarade undvikande att vi fick höras för jag visste inte hur min vecka såg ut. 
    Om jag väntar med att svara raderar han sina meddelanden och bland skickar han 10 meddelanden på rad och frågar om jag undviker honom. Det beror på hans humör. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-02-21 15:36:04 följande:
    Men då borde du ju ändå veta att det är vad du faktiskt måste göra för att kunna gå vidare. Blockera.
    Han fortsätter ju höra av sig för att du tillåter honom att göra det. För att du inte säger ifrån.
    Han hör av sig för att veta att du finns kvar när han behöver det. När det pirrar i hans byxor. 
    Därför blir han också sur när han får veta att du har träffat någon annan.
    Ge honom inte det. Då kommer du aldrig att kunna gå vidare.
    Och det säger jag av all välmening.
    Jag förstår att det är svårt. Men för din egen skull så måste du.

Träffar du fortfarande psykologen?
    Jooo jag hade ett samtal med min psykolog och berättade att han hört av sig med avsikt att komma förbi och han tappade helt ansiktet och sa har du ingen självbevarelsedrift. Jag fick faktiskt skratta åt honom. Men problemet med de här nätpsykologerna är att det är limiterat till ca 10 samtal för att det är tänkt för "kortvariga problem" tex kärlekstrassel eller så. Och jag hade förmodligen inte blivit accepterad om han hade förstått vad det är som ligger bakom att jag knöt an till en känslomässigt otillgänglig man från början utan han hade rekommenat mig till en "riktig" mottagning. Det är ju inte sen här mannen som är grundproblemet utan det är mycket som ligger bakom att det blev så här. Men jag har fått tillåtelse att återkomma nån gång då och då men jag kan inte ha regelbundna samtal längre. 

Jo, jag är skiträdd att det ska göra lika ont igen. Att jag ska få tillbaka alla känslor och att han ska såra mig på nytt. Och jag VET ju att det kommer hända på ett eller annat sätt. Förhoppningsvis så förstår mina känslor det och håller sig svala. 
  • Anonym (Deppig)

Det blev inte bra det här. Jag är så ledsen att han hörde av sig. Jag skulle sagt åt honom att inte kontakta mig mer. Jag tyckte att jag varit tydlig. Sluta lek med mig, jag fixar det inte.
    Jag håller på att stressa sönder efter hans meddelande. 
    Och trots att jag vet att jag inte kommer höra något mer så hoppas och hoppas och längtar jag efter att han kommer som han sa. Jag vill bara att han ska hålla om mig. Jag trodde att alla känslor var kvävda, jag hade slutat hoppas. Men nu gör jag det igen. Han väckte allt. 

Jag orkar inte med hatet i den här tråden. Jag är nog ledsen som det är. Det äter fan upp mig.

• Anonym (Deppig)

Jag vill bara prata. Att någon kan trösta mig och säga att det kommer gå över. Jag orkar inte med att höra jag borde veta. Jag VET ju. Men jag kommer inte ur det.

Det gick så bra, jag kände inget. Och så drogs allt upp igen. 

• Anonym (Deppig)

Förlåt hörni. Jag var trött och ledsen igår och så otroligt stressad över hela situationen. 
    Det är mycket bättre idag, jag har sovit gott och är inte lika trött.

Och tack för att ni håller mig sällskap i den här vansinnigt långa tråden.

• Anonym (Deppig)

Jag är otroligt tacksam till alla som engagerar sig i den här tråden. Jag tror inte ni förstår hur mycket hjälp jag har fått. Det jag blir ledsen över är att många verkar tro jag är dum i huvudet, men någon som inte varit i samma sits förstår nog inte. Några gör det, några har liknande erfarenheter.

Ja, det är lite drygt ett år sedan han försvann första gången. Sen fick vi kontakt igen och hade det där bra avslutet jag ville ha. Ville bara att han skulle säga att det inte var mitt fel, för jag förstod inte vad jag hade gjort. Det var så jag kände då. 
    Sen har han hållit kontakten med mig. Och avslutat och tagit upp på nytt. Jag betonar igen att jag aldrig kontaktar honom. Jag tänker inte jaga någon som inte vill, ett nej är ett nej och det förstår och respekterar jag. Men så hör han av sig igen. Och igen. Det är DET som gör det så svårt, annars hade det här ju varit avslutat för länge sen. 

Det kommer inte bli han som gör det, det måste bli jag. Men som någon här tidigare skrev, det är svårt för mig för jag vill känna att jag gjort vad jag kunnat. 
    Om det är omedvetet, eller medvetet kanske, men jag klarar det inte. 

Jag är inte korkad, men han får mig att känna att det är jag som är felet.

• Anonym (Deppig)

Han bodde hos hos mig istället för hotellet som hans jobb ordnade. Två-tre veckor i sträck, hemma en helg osv. Han betalade så klart ingenting, och jag var glad att han kom till mig.
    Han jobbar inte borta lika mycket längre och hans jobb har inte längre projekt i min stad men han måste ändå passera då och då. 

Och nej, han har inga vilda sexfantasier. Jag är nog vildare än han om man ser det från den sidan. 

Hans vän är inget att hänga i granen, och vi har inte kontakt längre. Jag var aldrig intresserad av mer med honom, han är bara bra för "en sak". 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-23 11:35:29 följande:

Ja jag tycker det är så mycket som stämmer in på ett förhållande med psykisk misshandel och psykisk manipulation.

Och även om, ett stort OM, han inte gör det medvetet/med flit, så blir det ändå de mekanismerna hos TS.

Inga logiska argument kommer bita för hon är redan övertygad om att detta är fel, han är väldigt fel och hon borde lämna en gång för alla, TS VET det. Men det känslomässiga bundenheten är för stark. Det kan dröja åratal och TS kan behöva utså många smällar och svek till innan hon kommer vidare i processen.

Ja, tack. Precis så är det. 
    Jag tror inte han gör det medvetet. Han har nog problem själv som gör att det blir så. Visar tydliga drag på bipolaritet och kanske även något annat ligger där och skräpar. 
    Han har kontakt med mig när han känner att han kan ta över världen, och när allt är nattsvart så klipper han allt igen. 
    Problem för mig är att jag var så otroligt lycklig med honom och jag maniskt jagar den känslan igen. Den kommer ju inte åter, men han lyckas få mig att hoppas.
    Jag förstår ju också att han, om han faktiskt hade lämnat sin fru och blivit med mig, gjort likadant mot mig som mot henne. Vi pratade mycket om det i början och han bedyrade att det skulle inte hända. Men han lovade också att aldrig försvinna så hans ord är ju inte så trovärdiga. 

Men ett ny befattning på jobbet, i en ny stad för mig - nu är det dags att vända blad som man säger. Jag hoppas att det här blir bra :) 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 10:34:50 följande:
    Felet är att han är känslokall och skiter i andra människor. Till exempel dig, hans fru och alla andra kvinnor han jonglerar med. 

Det är en sak att råka bli kär i nån annan och inte kunna stå emot känslorna. Men att åka på trekantsträffar med främmande kvinnor när man är gift? Är det en sån man du vill ha? 

Om ni bodde ihop - hur kunde han "dra sig tillbaka utan förklaring"? Han måste väl ha haft en massa grejer hos dig? Var han skriven på din adress? 
    Angående det där när han försvann, en dag kom han bara inte efter jobbet som han brukade. Han hade tagit sin jobbresväska och flyttade in på hotellet. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-23 14:48:23 följande:

Ja, jag visste ju att du inte skulle tro att han gör det med flit, men oavsett om han är medveten om vad han gör eller inte, så blir det samma effekter för dig.

Det här stämmer också in på ett offer i ett misshandelsförhållande, du försöker analysera honom och letar ursäkter och förklaringar till att det kanske inte är hans fel egentligen, eller att han inte menar det, att han kan inte hjälpa det.

Ja en psykisk misshandlare ser till att en stark känslomässig bindning uppstår och att du ska ha svårt att släppa och istället fortsätta hoppas. I ditt fall räcker det tydligen med att det en kort tid var fantastiskt sen kan han strössla luppmärksamhet lite då och då för att du ska behålla bindningen, intresset och hoppet. Sveken kommer alltid igen och de gör fruktansvärt ont, men det kan du ändå ta, du kommer ändå inte släppa honom åtminstone inte än. Och med släppa menar jag lämna i betydelsen att du tar steget och aktivt avslutar och inte är öppen för vidare kontakt igen.

Jag kommer dit, en dag - om det här fortsätter. 
    Jag har skrivit färdigt ett meddelande redo att skicka, där jag talar om för honom att nu räcker det. Men jag kan inte skicka det bara sådär - han måste ta kontakt för jag skriver ju inte till honom annars. Han måste såra mig en gång till för att jag ska göra det. Förmodligen fler. 

Vad gör det så svårt? Jo, att då visar jag honom att jag är sårbar, att han faktiskt betydde något och att jag trodde jag var värd att älska. Och det är så jävla svårt att ta de orden i min mun. Det är lättare att spela med - jag får ta det jag får. Ska vara glad om någon vill ha mig även om det bara är sporadiskt och jag får gråta ögonen ur mig miljoner gånger. 
    Så många gånger jag har fått höra det - var glad att någon vill ha dig, förstår att du inte har någon, att ingen vill vara med dig, förstår att du inte har vänner. 
    Det är lätt att börja tro på det, när det sägs av någon som borde älska en villkorslöst. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 17:09:15 följande:
    Jag tror att hon är för trasig för att ha en relation just nu. Hag tror att hon behöver hjälp med att läka och bygga upp sig själv. Annars upprepar hon samma mönster. Hon var ju på väg att dejta den andra mannen i trekanten. 

Absolut  inte! Jag är bara attraherad av honom, en relation har aldrig varit aktuell. 

Jag har ju dejtat ganska mycket den här tiden, med visst hopp om att hitta rätt men eftersom han då och då hör av sig på nytt så är det svårt att släppa in någon annan. 
    Jag träffade en man, ganska tidigt efter, en stor grön flagga. Och jag var ärlig och tydlig med att jag inte visste hur lång tid jag skulle behöva - det skulle vara villkorslöst. Men han föll hejdundrande pladask och tillsist blev det alldeles för mycket för mig. Han skrämde skiten ut mig rent ut sagt och jag kände mig kvävd. Var livrädd att få så där ont igen. 

Det är svårt att hitta lagom, och jag förväntar mig att känna så starkt för någon igen trots att jag egentligen vet att jag behöver tid för att få känslor för någon. Rätt dos, vid rätt tillfälle men det är svårt att hitta balans. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 17:26:21 följande:
    Men resten av hans grejer då? Betalade han hyra och räkningar den månaden? 

Om han inte kunde förklara varför han flyttade in på hotell så var det väl för att frun kom på honom eller för att han träffade nån annan tjej? Vad skulle det annars kunna vara? 

Frun visste alltså inte att han bodde hos dig i flera månader? Trots att de har barn? Låter som en riktigt sjuk människa.
    Det var ju när han var borta på jobb, hur skulle hon veta?
    Barnen är vuxna. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-23 17:31:00 följande:

TS har träffat andra efter denna man men inte blivit tillräckligt intresserad för mer än sex och visst umgänge utanför sängen om jag fattat rätt.

Ja. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-23 17:40:46 följande:
    Det blev inget med honom och du kände inte samma tillbaka men åtminstone så kan du ju ta med dig då att du säkerligen är värd att älskas trots allt. Stor sannolikhet att den mannen hade börjat älska dig om ni hade fortsatt.
    Jag är ju bra, jag vet ju det. Jag kan laga mat, städar, har jobb, egna intressen, bra i sängen, ser ganska bra ut, social. Ett kap egentligen. Men jag har mått så dåligt under så många år och det är svårt att förstå sitt eget värde. Ibland tänker jag att det finns så mycket tomtar där ute som lyckas bra i livet och verkar lyckliga - vad gör jag för fel? Jag fick fel föräldrar i alla fall, men annars har jag verkligen skött mig i livet. Jag skolkade inte i skolan, har utbildat mig, bra vänner, dricker sällan, tar inga droger, tränar och är aktiv. Jag har liksom inte gjort några fel utom att jag tyvärr verkar ha en dålig kompass när det gäller vilka män jag faller för.
    Ska det inte vända snart?
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 16:39:13 följande:
    Fast så funkar det inte i en destruktiv relation. Det finns massor av forskning på området för den som är intresserad. Det hjälper inte att skuldbelägga TS. 
    Ibland tänker jag att det är bättre att känna så som jag har gjort än att inte känna något. Det är i alla fall en känsla jag känner igen, att vara hjärtkrossande ledsen och otröstlig. 
    Ja, det är ett självskadebeteende lika väl som för någon som skär sig i armarna. För då känner man något. Jag har också gjort det som ung. Och då smärtade armarna istället för det andra. 
Svar på tråden Han vågar inte