Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Han har hört av sig för att önska gott nytt år, så nej jag har inte blockat honom. Önskade detsamma och sen var det inget mer med det. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-01-02 12:14:16 följande:
    Nämen! Den såg man inte komma. Han har hört av sig och du har inte blockerat honom. Chockerande! Äntligen händer det något nytt i tråden.
    Jag tyckte faktiskt att det var en fin gest. Han vill inte fortsätta men det är inget groll mellan oss. Jag hade nog tyckt att det var värre om han inte gjorde det, då hade han "spolat" mig utan att ens komma ihåg mig. Det hör till vanligt hyfs att säga gott nytt år. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-01-02 15:00:55 följande:
    Men varför blockerar du honom inte bara? Han rör ju upp dina känslor varje gång han hör av sig,
    Och en sådan man borde inte ens vara värd att vara din vän.
    Det finns bättre därute,men som du riskerar att missa så länge du klamrar dig fast vid den här mannen.
    Jag menar inte att låta hård. Men det är verkligen dags att du klipper all kontakt med honom nu. För din egen skull.
    Du mår inte bra av att ha den här kontakten,och han låter dig aldrig gå vidare så länge han fortsätter att kontakta dig.
    Gör det klart för honom och klipp sen kontakten och blockera.
    Jag förstår att det är svårt,men du måste göra det för att du ska kunna gå vidare.
    Och jag vågar lova att du kommer att må mycket bättre sen.
    Jag kommer absolut inte skriva till honom. Och jag tror att han kommer dröja länge till nästa, om det ens blir en nästa gång. Och då har jag förhoppningsvis blockat honom eller kommer låta bli att svara. 
    Det känns helt okej, jag är inte ledsen. Det är vad det är.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-01-06 11:04:44 följande:
    Då hade du ju kunnat passa på att få ditt fina avslut som du säger dig så väl behöva?
    Vi har haft ett avslut nu. Sista gången vi träffades kändes det bra, som att om det var sista gången vi sågs så fick det vara bra med det. Jag var så klart ledsen att det var över men kände mig inte bortkastad och som att jag sörjt färdigt. 
    Sen kom ju hela den där soppan fram om hans vän och jag blev ledsen igen, men ju mer jag tänkte på det så kändes det ändå inte som att jag gjort något betydande fel. Visst, att ligga med hans bästa vän skulle ju inte rädda oss men alla de gångerna var ju när vi inte hade kontakt/han hade blockat mig osv. Jag har inte bedragit honom när jag var med honom, varken med hans vän eller någon annan, och egentligen inte ens alls under hela den tiden vi kännt varandra eftersom han heller aldrig varit exklusiv med mig.

Och den här gången hörde han ju av sig. "Jag vill inte fortsätta så här", ordagrant vad han sa. Och det respekterar jag så klart. 
    Dimisi skrev 2025-01-06 13:03:22 följande:
    Sexuellt bekräftelsesökande människor är såklart SJUKT sköna att ha sex med. Någon undrade över TS:s sekundära vinst...
    Ja, sexet har så klart varit jättebra men inte himlastormande. Jag blev kär i hur han fick mig att må, hur han sa sig uppskatta mig och såg mig på ett sätt som jag inte upplevt förut. Sexet var en bonus.
  • Anonym (Deppig)

Han hörde av sig. 
    Ville komma förbi. Jag har inte sagt ja till det, och jag sätter 1000 spänn på att när dagen han nämnde närmar sig kommer jag inte höra något mer. 

Jag kommer flytta. Ironiskt nog närmare honom, vilket betyder att vi absolut inte kommer ses igen. Han kommer inte åka iväg från sin familj när han är hemma. Vi har setts när han har varit här, i mitt område eller på väg genom det.

Kanske får jag nu möjlighet att komma över honom helt när den här dörren där alla minnen finns kommer stängas för gott.

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-19 23:44:18 följande:

Tror att det beror på, helt eller delvis, att TS vill inte att det ska vara hennes fel/ansvar/VadManNuSkaKallaDet att det blev slutligen över mellan dem när hon i framtiden ser tillbaka på detta. Utan det ska ligga mer på honom och TS vill känna att hon gjort vad hon kunnat för relationen/att han ska vilja ha henne

Något sånt skulle jag tippa på 

Ja. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att själv avsluta det, men det är precis som du säger.
    Jag inbillar mig ju inte att det ska rätta till sig och att det är så kört det bara kan bli förstår jag och jag hoppas inte heller. Men jag förmår mig inte att säga stick och brinn, det går bara inte. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2025-02-20 09:52:44 följande:
    Det är okej att du inte säger stick och brinn. Det är ditt val hur du vill göra. Men det är just det. Ditt val. Klart du kan säga stick och brinn, om du skulle vilja. 
    Jag nöjer mig liksom med att kontakten rinner ut i sanden, åter igen är det aldrig jag som kontaktar honom och skulle han inte höra av sig mer så är det okej för mig. Det skulle väl vara det bästa så att vi båda kan gå vidare. 

Mitt val har varit att inte blocka honom, och jag har varit helt beredd på att varje gång han säger att det blir inte mer så blir det inte mer. Och sen går det några veckor, nån månad, ibland två och så hör han av sig igen. Kanske för att kuken kliar som någon skrev. Men vi har inte setts så just det kan jag inte hjälpa honom med. 

Och jag kan sätta min ena njure i pant på att nu kommer det gå ett par månader igen innan vi hörs på nytt, det där han surrade om att komma förbi, det tror jag inte på. Det var bara för att kolla om möjligheten fortfarande finns och jag har heller inte sagt att det går. Kanske står han bara där utanför dörren en dag, vad gör jag då?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Miam) skrev 2025-02-20 09:16:04 följande:

Jag sitter också här 1,5år senare o har svårt att släppa den gifta mannen. Vi ses. Vi säger att vi älskar varandra. Nu börjar hans fru tröttna för de har det dåligt hemma. Jag vill egentligen bara släppa honom. Men älskar honom. Mår illa av allt och av mig själv, 

Kram till dig.
    Noll kontakt är väl det som hjälper mest, men det tar så emot att vara den som bryter allt. Jag önskar att han kunde stå för sitt beslut, inte ta upp allt om och om igen. Trivs han inte hemma, avsluta det. Vill han inte vara med mig - kontakta mig inte då. Han förstör ju även för mig med att vela. 
    (Nej han velar inte, han har tagit sitt beslut jag vet jag vet men ni förstår min poäng)
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-02-20 10:57:42 följande:
    Han tänker inte ett enda dugg på att han "förstör för dig", han har varken respekt eller känslor för dig att tänka i de banorna. Det är du och enbart Du som tror och hoppas på det. Du betyder inte ett sk*t för honom, har du verkligen inte förstått det än?
    Var i mitt inlägg läser du in att jag tror att han förstår det eller att han skulle bry sig i hur jag mår i hela soppan? 

Om jag inte betyder ett skit för honom behöver han ju inte hålla kontakten,  så enkelt är det. Vi har inte träffats på många månader nu så att han bara skulle vilja ligga stämmer inte heller in. 
    Jag hoppas inte på något med honom längre. Jag gav er bara en uppdatering om att han åter hörde av sig. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-02-20 12:19:12 följande:

Men hur tänker du. Han bryr sig inte ett dugg om hur du mår eller  tänker. Han bryr sig om sitt ego och pitt som när han inte blir kliad någon annan stans är du en bra kliare.

Jag bryr mig inte om mina domkraft men den kan ändå vara bra att ha ibland så då får den ligga kvar i bakluckan. Kollar till den ibland för att se att den är kvar.
    Jag VET att han inte bryr sig, det var det jag menade. Jag bryr mig om hur jag mår och jag vet att jag skulle må dåligt av att blocka. För jag skulle få skuldkänslor. Utan grund, ja visst. Men skulle ändå få dem. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-02-20 14:28:25 följande:
    Varför väljer du att flytta närmare honom?
    Varför inte tillbaka till din gamla hemstad?
    Då är ju risken mindre att ni råkar på varandra också.
    Att jag flyttar har inget som helst med honom att göra, det är en omorganisation på jobbet och jag passade bäst. Jag hade egentligen gärna stannat här men ser också fördelen med att börja om på ett rent blad.
    Hur som helst så kommer möjligheterna att ses minska iom att vi har träffats när han varit borta på jobb. Så att vi nu kommer ha bara en tredjedels avstånd mellan oss kommer inte betyda att vi riskerar att stöta ihop med varandra och han kommer inte prioritera bort sin familj under sin "hemmatid" för att komma till mig. 

Men hur som helst spelar det ingen roll, jag uppdaterade tråden för att ja, ni har ju hängt med på den här resan länge nu. Jag tror att jag har allting under kontroll, jag är varken glad/ledsen att han hörde av sig eller förväntansfull att han ska komma. Det som hände var att jag blev rädd att jag trots allt kommer känna något - om han frågar igen, om han kommer hit, om han ställer in eller struntar i att höra av sig. DET oroar jag mig för, hur jag kommer reagera då. Inte att han har hört av sig. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-02-20 21:27:11 följande:
    Ok. Då förstår jag.

Att du ens funderar över hur du kommer att känna om han hör av sig eller dyka upp visar ju att du fortfarande bryr dig.
    Du måste avsluta det här om du ska slippa ha de här funderingarna.
    Det var en period när han hade blockat mig och jag först var så ledsen för det är ju inte jag som hållit kontakten utan enbart han, men efter ett tag kände jag mig så lugn. Att jag skulle kunna gå vidare. Det var skönt. Och så var jag faktiskt på väg ut på en dejt, så fick jag ett meddelande från honom. Det blev ett sånt stresspåslag. Varför? Vad ville han? Och varför då? 
    Så ja, ett enkelt avslut är ju att jag blockar men det skulle ta så lång tid innan jag skulle komma över det. Det är inte jag.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-21 09:25:16 följande:

Jaha så nu har ni gjort upp om träff? Nästa vecka? För vad? Sex?

Han har frågat men jag tror ju inte jag kommer höra något mer om det, han kanske hör av sig på ett par veckor och låtsas som att det regnar.

Jag träffar honom inte för sex, jag har så jag klarar mig på den fronten ändå. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-21 09:57:08 följande:
    Ok så ni kommer inte ha sex om han dyker upp till träffen nästa vecka ?
    Jag tror inte han kommer. Men det är ingen mening med att vara oärlig, det är inte därför jag har den här tråden. Om han kommer så kommer vi nog ha sex. 
    Jag hoppas att han inte hör av sig mer, utan att det som vanligt rinner ut i sanden. Jag kommer nog inte kunna stå emot.  
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-21 10:18:10 följande:
    Ja det är bra om du kan vara ärlig. Förstår om det kanske är svårt med tanke på reaktioner i tråden.

Men ok då är det väl bara att hålla tummarna för att han ställer in eller bara inte dyker upp nu då.

Hur många gånger får han göra så här utan att du avslutar en gång för alla? Kan det potentiellt fortgå resten av ditt liv, om vi nu ponerar att han för alltid kommer fortsätta samma mönster?
    Jo faktiskt är det svårare att uppdatera tråden nu. Jag har använt den som min terapi för att jag har behövt berätta vad som händer och hur jag mår. Det är ju inte direkt som att jag går runt och basunerar ut på stan att jag haft en affär med en gift man och att mitt hjärta gick i tusen bitar. 

Det är många i den här tråden  som verkar tro att jag har någon form av intellektuellt handikapp och det har jag inte. Jag har ett ganska normalt iq och ett högt eq. Jag har bara varit med om saker som gjort mig olycklig och därför knutit an till någon jag inte borde.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ribba) skrev 2025-02-21 10:21:27 följande:

Vad svarade du honom, har du sagt att han är välkommen? Vad skulle hända om du bara för att testa honom inte skulle svara?vänta ett dygn eller så med att ge honom ett svar?

Vet att det är svårt att stå emot, träffas man så är alla känslor där igen och såklart har man sex. Det tråkiga är ju att man sen igen kastas tillbaka i tiden, med alla förväntningar m.m. Så funkar det för mig iaf. Men nu har jag iaf kommit fram till att om man haft en människa i sitt liv i 10 år, så kanske det är meningen att den ska ha en plats i ens liv. Så svårt för mig att stänga av människor.
    Kämpa på TS Hjärta

Jag svarade undvikande att vi fick höras för jag visste inte hur min vecka såg ut. 
    Om jag väntar med att svara raderar han sina meddelanden och bland skickar han 10 meddelanden på rad och frågar om jag undviker honom. Det beror på hans humör. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-02-21 15:36:04 följande:
    Men då borde du ju ändå veta att det är vad du faktiskt måste göra för att kunna gå vidare. Blockera.
    Han fortsätter ju höra av sig för att du tillåter honom att göra det. För att du inte säger ifrån.
    Han hör av sig för att veta att du finns kvar när han behöver det. När det pirrar i hans byxor. 
    Därför blir han också sur när han får veta att du har träffat någon annan.
    Ge honom inte det. Då kommer du aldrig att kunna gå vidare.
    Och det säger jag av all välmening.
    Jag förstår att det är svårt. Men för din egen skull så måste du.

Träffar du fortfarande psykologen?
    Jooo jag hade ett samtal med min psykolog och berättade att han hört av sig med avsikt att komma förbi och han tappade helt ansiktet och sa har du ingen självbevarelsedrift. Jag fick faktiskt skratta åt honom. Men problemet med de här nätpsykologerna är att det är limiterat till ca 10 samtal för att det är tänkt för "kortvariga problem" tex kärlekstrassel eller så. Och jag hade förmodligen inte blivit accepterad om han hade förstått vad det är som ligger bakom att jag knöt an till en känslomässigt otillgänglig man från början utan han hade rekommenat mig till en "riktig" mottagning. Det är ju inte sen här mannen som är grundproblemet utan det är mycket som ligger bakom att det blev så här. Men jag har fått tillåtelse att återkomma nån gång då och då men jag kan inte ha regelbundna samtal längre. 

Jo, jag är skiträdd att det ska göra lika ont igen. Att jag ska få tillbaka alla känslor och att han ska såra mig på nytt. Och jag VET ju att det kommer hända på ett eller annat sätt. Förhoppningsvis så förstår mina känslor det och håller sig svala. 
Svar på tråden Han vågar inte