Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Namn?) skrev 2024-03-17 15:51:52 följande:

Ts, heter han Christer?

Nej. Antar att det finns fler som han. 
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-17 16:02:11 följande:

Jag är lite nyfiken på varför han med bestämdhet redan nu kan säga, att det aldrig blir ni? Den enda anledningen till att man kan göra det är ju om känslorna inte är tillräckligt starka och han känner mer för sin fru. Eller om ni på något vis är släkt.

I övrigt ser jag inga anledningar till att det aldrig kan bli ni?

Låt mig inte börja hoppas igen.  Och någon gång har man fått sin sista chans ändå. 
    molly50 skrev 2024-03-17 16:19:19 följande:
    Jag tycker att du har sagt det som behövde sägas.
    Du behöver inte säga något mer. Även om du gärna vill.
    Om du hade börjat berätta om hur mycket du tycker om honom osv så hade ni nog snart varit tillbaka på ruta ett igen.

Jag blev också väldigt sårad av mitt ex.
    Men jag lyckades gå vidare och idag är jag lyckligt gift och har två barn.
    Klarade jag det så gör du det också.
    visst sa jag hur mycket jag tycker om honom men som vanligt negligerade han bort det med att det inte fanns något att tycka om, han gör det inte ens själv. 

Tack, tittar på små filmer som är tagna ganska i början när vi började ses. Jag ser så lycklig ut. 

Trodde aldrig att jag skulle sitta och slänga ur mig de här sakerna om en man, som att jag är beroende av honom. Det är jag inte, bara hjärtekrossad. Men jag känner inte igen mig själv. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-03-17 16:45:12 följande:
    Ok. Men det säger ju också att han inte vill veta att du har känslor för honom för det gör det bara svårare för honom att säga att det inte är besvarat.
    Och även om det skulle vara det så måste han ta tag i sina problem först innan han ens kan tänka tanken på att träffa någon annan,om han inte vill stanna hos sin fru.

Jag tycker du ska försöka låta bli det med. Även om det är svårt.
    Det hjälper dig inte att gå vidare.

Jag förstår det. Men jag tror det skulle vara bra för dig att bli lite arg.
    Att se de mindre bra sidorna hos honom,som det att han låter dig gå och vänta och ger dig falska förhoppningar osv.
    En man som verkligen bryr sig gör inte så.
    Det kan vara värt att tänka på.
    Det var han som började med känslor inblandade, sa att han älskade mig - med mening bakom vid bra tillfällen. Inte bara i farten. Jag har inte sagt det tillbaka, men jag har tagit emot det på ett bra sätt och han blev nog väl medveten om hur jag kände för honom. Det har varit optimala "jag älskar dig-situationer" om man kan förklara det så. 
    Så jag är rätt säker på att känslorna var där, men de kanske har dött ut. 

Oavsett om han och jag hade haft en framtid så tycker jag inte att han och hans fru borde fortsätta.  Det är absolut inte min sak men uppenbarligen har han varit oärlig mot henne under en längre tid och jag vet från annat håll att det äktenskapet har varit kört för många år sedan. Det är bara bäddat för många fler års dystert liv för dem båda. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-03-17 17:07:01 följande:
    Ok. Men oavsett så borde han ju då ha avslutat sitt dåliga äktenskap innan han drog in dig i det här.
    Speciellt om han inte vet vad han vill och mår dåligt.
    Någonstans måste man dra en gräns och jag tycker att han har överskridit gränsen för hur många chanser man kan få.
    Han kan inte både äta kakan och ha den kvar och tro att du bara ska hoppa på tåget och sitta och vänta på honom.
    Det finns ingen människa som är så perfekt att h*n är värd att vänta på i evigheter.
    Gränsen är passerad så många gånger, men hjälper inte att jag inte känner mig helt förstörd nu. Hoppades verkligen att allt skulle bli bra. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-03-17 19:09:15 följande:
    Du kanske skulle ta kontakt med en psykolog eller samtalsterapeut?
    Du behöver få prata med någon och få verktyg att hantera det här.
    Jag vill inte vara ett psyko som blir helt förstörd för att det tar slut med en kille och måste ha samtal mer en terapeut. Jag känner mig fruktansvärt misslyckad som det är att jag har låtit mina känslor ta såna proportioner. I min släkt känner vi ingenting, och om vi skulle råka känna något så visar vi det inte. Och vi pratar definitivt inte om det. 

Det är ju klart och tydligt att jag inte funkar i huvudet som jag ska - bli kär i en gift man och dessutom går på skiten han säger. Det är ju bara att läsa majoriteten av svaren i den här tråden så är det många som inte önskar annat än att karma ska bita mig i röven och jag förtjänar att känna så här.

Men, tack till dig i alla fall som tar dig tid att svara på allt mitt ältande. Det är skönt att skriva av sig. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-03-17 20:49:54 följande:
    Men det är inte fel att ta hjälp. Det måste du förstå.
    Jag gjorde det,och mig hjälpte det.
    Man är inte ett psycho för det.

Du är långt ifrån den enda som råkat bli kär i en gift man.
    Och du är långt ifrån den enda som gått på den gifte mannens skitsnack.
    Man kan hoppas att karman ska bita honom i röven.

Ja,det kan vara bra att skriva av sig också,om man tycker att det känns bättre. 
    Så klart att jag förstår att man inte är psyko bara för att man pratar med någon, vad jag menar är att jag har låtit mina känslor för den här mannen styra mitt liv och mående. Jag borde veta bättre. 
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-17 21:06:43 följande:

Jag borde ha utvecklat lite bättre för att undvika missförstånd. Jag menade egentligen att det tyvärr låter som han redan bestämt sig långt innan att det inte ska bli ni. Med tanke på att han helst säkert kunde haspla ur sig det. Jag var nyfiken på varför han sade så istället för att ge förhoppningar som så många andra otrogna gör. Kan det vara så att han redan initialt i förhållandet vetat att han inte kommer lämna sin fru? Om han säger att det aldrig kommer bli ni talar han ju i princip om att känslorna aldrig kommer vara starka nog för att lämna sin fru? 

Jag tycker för den delen inte att karman ska bita dig i röven. Du har gjort fel som låtit det fortgå, och tyvärr är priset ökade känslor och svårare att lämna. För tillfället är det bara du som betalar priset för er romans. Men den som karmen bör bita i röven är mannen. Nu är du fortfarande i romantiska stadiet och har svårt att se hur illa han behandlar er båda, men det går över med tiden. Förhoppningsvis kan du se tillbaka på det som ett fint minne som förmodligen inte hade varit lika fint om det blivit ni. Att leva med en man som varit otrogen med dig, innebär ofta en rädsla att han ska göra detsamma mot dig.

Jag önskar dig lycka, och att du snart kommer över honom och hittar en som behandlar dig bra.

Jag förstod vad du menade, men jag tror faktiskt att hans intentioner från början var att det skulle bli vi. Men sen har nånting hänt som gör att han inte vill. 
    Han har tidigare nämnt, när han bara försvann i vintras, att det skulle innebära förändringar i hans liv som han inte är villig att göra. Sa ingenting om sin fru men man kan anta att han inte var beredd att lämna det liv han lever tillsammans med henne. Och skulle det nu vara så att han älskar henne och vill leva resten av sitt liv med henne - självklart! Jag stöttar att han väljer familjen. Men jag förstår inte varför han måste behandla mig som skit för det. Ett enkelt förlåt hade hjälpt mig mycket. 

Och att han sen startade upp allt igen med att prata om en framtid för oss tillsammans, jag förstår inte. Det hade varit perfekt att avsluta det när vi sågs förra gången. Jag var klar. Ledsen men klar. Och sen drog han igång kontakten igen.

Vill så gärna att han ska höra av sig. Men ännu är det tyst. Jag kommer inte skriva till honom, men jag är så rädd att han har blockat mig om jag skulle försöka. Vill inte att vi ska vara ovänner, jag vill att vi ska ha fina minnen av varandra även om det inte finns en framtid.

Tack för ditt stöd <3

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-18 09:00:07 följande:

Jag tror att han tänkte att du liksom tidigare (nuvarande?) älskarinnor förstår att det  här "kärleks snacket" ingår i konceptet och bara är tomma ord.
    Som det låter har han troligen aldrig haft intentionen att lämna frun för dig, precis som han dessutom sagt.
    Har lite svårt att förstå hur du kan ha fått så pass starka känslor dock? Ni har aldrig haft en seriös relation,  bara träffats nån gång ibland när tillfälle funnits antar jag och detta under väldigt kort tid. Några månader? Du borde verkligen söka hjälp så du kan bli starkare, må bra och gå vidare.

Alltså han flyttade ju in hos mig, vi har setts dagligen under knappt ett halvår. 
    Han sa visst intentionen att lämna frun, att han inte ville göra den förändringen i livet kom sen när vi bröt upp första gången. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-18 09:33:21 följande:
    Var fanns frun när han bodde hos dig? Nu förstår jag inte alls. Var de tillfälligt separerade då? Var han utkastad men att hon gav honom en ny chans?

Nu förstår jag iaf varför du fått starka känslor. 
    Han jobbade i min stad, här två veckor, hemma en helg osv. Nu är han på ett nytt projekt,  inte i min stad men inte hemma heller. För långt från mig för spontana besök men träffar frun ännu mer sällan nu. 
    Han har levt såhär I många år så kontakten med frun är väldigt liten. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-18 14:54:28 följande:
    Det beror på hur mycket man reflekterar över sina känslor. Det är väldigt sällan kärlek uppstår från ingenstans. För unga och oerfarna personer kan blixtförälskelse uppstå.

Men för vuxna är det en process där man tillbringar tid med någon. Känslor kommer under denna tid och en mogen person reflekterar över dessa medan en omogen person dras med. Innan man blir kär känner man oftast en stark känsla att träffa eller kommunicera med personen. Men redan där man man reflektera över det och bryta. Det är sällan man bara råkar bli kär. Då har man inte reflekterat över sina känslor och tagit avstånd fast man kunnat. 
    Helt klart var det en process, jag blev inte blixtförälskad utan det växte fram. 
    Jag var väldigt tydlig med att jag inte ville ha något trassel när vi började ses, är inte intresserad av gifta män, letade inget seriöst, hade rätt roligt så att säga, så en kk-relation hade varit lämpligt. Men ju mer vi sågs så kom ju så klart känslorna och vi pratade mycket om det. Var han inte seriös så skulle vi avsluta allt men han menade att han verkligen var det. Jag var också tydlig med att "en gång otrogen - alltid otrogen" är inget för mig, men som han beskrev det så var det en lång process och nu hade han träffat någon som han var beredd att avsluta sitt äktenskap för. 
    Och vem var jag att säga emot? Jag stöttar inte otrohet men det är klart att man när som helst i livet kan stöta på en ny förälskelse och då kan man välja att gå vidare med den personen eller stanna i det gamla och antingen jobba på det eller fortsätta vara olycklig. Jag trodde på honom helt enkelt. 

Jag skulle inte säga att jag är omogen i mina känslor, snarare är jag väldigt försiktig med att agera efter dem eftersom jag vet hur sårad man kan bli. Kommer själv ur ett långt (+10 år) förhållande som var allt annat än kärleksfullt innan jag träffade den här mannen som gav mig en massa kärlek och bekräftelse som jag inte ens visste att jag saknade. Och det var så fruktansvärt skönt att ha någon som höll om mig och som jag kunde luta mig mot. Klart att jag blev kär. På riktigt för första gången i mitt liv. 
    Och nu är jag skitbränd och kan inte ens tänka tanken att jag skulle våga bli kär i någon ny. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-18 17:28:03 följande:

Jag hör tyvärr rödflagg direkt när jag hör om män som reser och bor borta mycket.

Jag hoppas du klarar av att komma förbi den jobbigaste perioden ( avvänjningen), och gå vidare starkare än någonsin. Det är ingen klyscha, det blir bättre med tiden ❤️

Normala fall har de projekten på samma ställe i ganska många år, men detta blev avslutat i förtid. Så i så fall hade han bott här och när nästa projekt att startat hade jag inte haft något emot att följa med. Är själv hitflyttad och har inget som håller mig fast, och jag kan antingen jobba med det jag gör någon annanstans eller kanske prova något nytt. 

Tack för ditt stöd, det känns fördjävla tungt nu och jag har gråtit så mycket. Önskar att det ska gå över. 
  • Anonym (Deppig)
    Skizzu skrev 2024-03-18 17:47:17 följande:

Vadå din stora kärlek? Sluta grina och skaffa en ny kille basta! 

Har försökt - "To get over a man you need to get under another". 
    Men jag hade verkligen hoppats att jag inte skulle behöva ge mig ut i dejtingdjungeln igen. Jag har redan gått igenom min hoe-phase efter mitt sista uppbrott (på mitt initiativ) och har ingen lust att ge mig ut på jakt igen. Ville att det skulle räcka så här. Och hur träffar man någon? Känns som att de flesta är upptagna och är de inte det så är det något fel med dem. 
Svar på tråden Han vågar inte