Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Lynx123 skrev 2024-12-16 07:55:35 följande:
    Intressant att du väljer att citera en förmodad narcissist.

Du kommer kunna känna så igen - det är inte som om man förlorar förmågan att känna. Men du måste bryta dina själdestruktiva mönster och inse att de val du gjort inte bygger upp utan river ner.
    Jag kan inte min Hemingway, citatet kom upp av en slump i mitt flöde och jag kände igen mig i texten. Lägg inte för mycket vikt vid den. 

Jo, jag vet att jag kommer våga igen men när man har blivit sårad tillräckligt många gånger, av de som ska stå en nära. Det blir svårare och svårare. Jag vill inte stänga in mig, men jag var trött, ledsen och emotionell igår. Det kommer nya dagar. Men jag tyckte verkligen om honom, och jag tyckte om hur han fick mig att må när vi började ses. 
    Och jag vet att ni säger att han alltid kontaktar mig igen  men det känns annorlunda den här gången. Jag tror att det var sista gången nu och det gör mig ledsen att det skulle sluta så här.
    Jag hoppas att det var sista gången, för annars tar jag mig aldrig vidare. 
  • Anonym (Deppig)

Nej, det är inte meningen att lägga ansvaret för mitt mående på någon annan. 
    Jag träffade honom när jag var i en fas i livet att bygga nytt, att lära mig om mig själv. Och han gav mig en fast punkt och fick mig att känna något jag aldrig känt förut. Det var helt fantastiskt. 
    Jag var inte beredd att känna så här, jag visste inte hur det var att vara kär. Jag blev så att säga "tagen på sängen". Och sen när det försvann så hade jag plötsligt inget, det jag lärt mig om mig själv och brutit upp från mitt gamla jag blev för mycket för mig.

Jag mår  verkligen mycket bättre nu, jag är inte alls lika förkrossad som jag har varit. Men visst saknar jag honom, det är ingen hemlighet. Jag ville verkligen att det skulle bli vi. Att jag skulle få känna så för alltid. Jag var så otroligt STOLT över honom, jag ville skrika ut det för hela världen.
    Jag vet att många lever själv, det är inte det. Jag har ett aktivt liv, fina vänner - om än inte här. Jag träffar nya människor efter vägen som jag tycker om. Jag har min hund och mina intressen. 
    Men jag saknar så att ha någon vid min sida, som jag kan höra av mig till, som hör av sig till mig. Att sova nära, äta middag tillsammans med, prata om sin dag. Någon som håller om en, som man kan gråta ut mot axeln på. Jag saknar det verkligen, det kändes så självklart att vara en del av någons liv.
    Det känns som att tiden rinner ifrån mig, jag är inte så ung längre. Alla runt mig har något fast. Jag har inte det. Jag har en galen familj som har visat sig att de inte finns där när man behöver dem. De hugger kniven i ryggen på en när man som mest behöver någon att luta sig mot. 

• Anonym (Deppig)

Jag hör och läser allt som ni säger och skriver. Och jag håller ju med er! Jag hade gett samma råd till vem som helst i samma situation som jag. Faktum är att jag hade sett personen som en riktig idiot som jagar efter någon som inte vill ha hen. Jag har själv alltid i alla andra situationer då jag blivit avvisad eller vad jag ska kalla det gett kalla handen, aldrig att jag skulle förnedrat mig själv. 
    Jag har alltid hållit mig så inom min komfortzon och aldrig öppet visat känslor, det här är första gången jag har gjort det. För att jag kände mig trygg, för att jag trodde det var säkert. 
    Och det är så svårt att släppa greppet för jag var så otroligt lycklig under den här korta perioden. 
    Jag släppte på alla spärrar och det blev helt fel.

Jag har, redan innan jag träffade honom, försökt att ta mig ur mitt skal, utforska, säga ja, uppleva. Jag intalade mig att vad har jag att förlora? Spelar man inte så vinner man inte. Och så satsade jag allt jag hade på fel häst och blev bankrutt. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Miam) skrev 2024-12-19 22:19:49 följande:
    Känner så igen mig i dig och dina resonemang. Så jobbig sits. Jag hoppas att både du och jag antingen får vår kärlek eller går vidare till en ny lika stark kärlek. 
    Kram till dig! Jag tänk så skönt det varit att bara släppa alla känslor och gå vidare. Det går bättre och bättre, men visst hade jag velat att det skulle bli vi. 
  • Anonym (Deppig)

God Jul, gänget 🎄
    Tack för att ni har lyssnat på allt mitt ältande det här året. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-12-24 09:18:04 följande:

Men om du tänker efter så innerst inne hade du nog inte velat att det skulle bli ni. Du hade inte mått bättre i ett förhållande med en man som söker en ny älskarinna när kommunikationen inte fungerar hemma. En man som velar och aldrig vet vad han vill, och vars humör ständigt växlar. Nej, ett sånt förhållande är nog inte alls vad du skulle må bra av. 

Med tanke på att du söker en som kan ge dig den bekräftelse och kärlek du behöver är han absolut fel person för dig, Den dagen du inser att du inte alls behöver eller vill ha en sån person i ditt liv. Då först har du släppt honom.

Jag hoppas innerligt att nästa år blir bättre för dig. Att du lyckas släppa fantasin om honom på riktigt. God jul.

Tack! 
    Jo, jag vet. Jag hade aldrig kunnat slappna av. 
    Men nu är det vad det är - det blev inte så, och är förmodligen lika bra. Men sårad blev jag, det kändes som att jag aldrig skulle läka. Men det gör jag ju så klart, fast det tar tid. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-24 14:28:46 följande:
    Jag är inte i din situation men lite i alla fall, nu sitter jag ensam här på en sunken kvarterskrog på julafton och vill helst bara somna in.
    Träffade mannen på julafton för 6 år sen, nu 6 år senare blir jag dumpad på julafton (eller om jag dumpade?).
    Idag känner jag som du skrivit hela tiden, har aldrig känt såhär, aldrig känt mig så älskad trots en del långa förhållanden. 

Vem firar du jul med ts? Har han hört av sig?
    Åh! Kram kram kram till dig! Att känna som att hjärtat brister önskar man inte ens sin värsta fiende, känns som att ingenting gör det värt att känna så 💔

Nej, han har inte hört av sig och jag kommer heller inte göra det. Säger han att han inte vill fortsätta så ska jag så klart respektera det. Det har jag gjort hela tiden men jag blev sårad över hur han hanterade det, ville ha ett annat slut. Som vuxen kan man "göra slut på riktigt", ghosta hör tonåren till.

I år firar jag inte jul, eller jag firar själv om man säger så. Men jag har hunden som sällskap :) 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-24 14:28:46 följande:
    Jag är inte i din situation men lite i alla fall, nu sitter jag ensam här på en sunken kvarterskrog på julafton och vill helst bara somna in.
    Träffade mannen på julafton för 6 år sen, nu 6 år senare blir jag dumpad på julafton (eller om jag dumpade?).
    Idag känner jag som du skrivit hela tiden, har aldrig känt såhär, aldrig känt mig så älskad trots en del långa förhållanden. 

Vem firar du jul med ts? Har han hört av sig?
    Hur går det för dig, hur mår hjärtat? 
  • Anonym (Deppig)
    Mimosa86 skrev 2024-12-29 12:14:12 följande:
    Jag tänker såhär.. (och jag säger det då jag har liknande erfarenhet som du bakåt i tiden). Att det kan vara en ren välsignelse att det inte blev ni. Om han redan nu gör dig så ledsen och skadar dig emotionellt, tänk bara vilken katastrof det kunde ha blivit om det faktiskt blev ni. Om han inte är kapabel att ge dig det du förtjänar, om han inte redan nu har ditt bästa som prioritet- vad säger att han skulle ha lyckats med det i en fast relation?
    Hans handlingar visar exakt den han är. Jag tror du är mer förälskad av potentialen du såg i honom än hans faktiska jag. Det betyder inte att han är en dålig man, han är säkert jättefin på många sätt eftersom du älskar honom, men han är dålig mot dig. Han sätter inte dig på den piedestal du förtjänar och offrar inte allt för dig- såsom du skulle ha offrat för honom.

Hans förlust. Din lärdom. Du kommer hitta en man som kommer göra allt för dig, och det kommer komma utan några hinder eller besvär. Han finns därute
    Jo, du har helt rätt. Jag är (var) förälskad i hur han fick mig att känna, hur han fick mig att må och tycka om mig själv där den där korta tiden från början. Så som jag aldrig hade känt förut. Och det gör mig så oändligt förkrossad att jag fick veta hur det kändes, det hade varit bättre att inte veta för jag kommer bara jämföra med den känslan igen.
    Jag vet och förstår att det här var det bästa, att det inte blev vi och jag inte hann investera mer än känslor i det. Men det var så ... skönt... att vara åtrådd. Jag var verkligen kär, och samtidigt som jag vill känna så igen är jag livrädd för att bli så sårad en gång till. Jag tror inte att det är värt det. 
  • Anonym (Deppig)
    Mimosa86 skrev 2024-12-29 12:14:12 följande:
    Hans förlust. Din lärdom. Du kommer hitta en man som kommer göra allt för dig, och det kommer komma utan några hinder eller besvär. Han finns därute
    Och tack! Jag vill verkligen tro att det är hans förlust, att han en dag inser hur mycket jag faktiskt var beredd att göra för honom. Jag hade sålt min ena njure om han bad mig -metaforiskt så klart, men jag ville göra allt för att han skulle bli lycklig. Och jag vägrar tro att man är en svag människa för att man vill vara sitt bästa jag för någon annan. Sig själv, givetvis, men att finnas där för någon. I vått och torrt.
  • Anonym (Deppig)

Han har hört av sig för att önska gott nytt år, så nej jag har inte blockat honom. Önskade detsamma och sen var det inget mer med det. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-01-02 12:14:16 följande:
    Nämen! Den såg man inte komma. Han har hört av sig och du har inte blockerat honom. Chockerande! Äntligen händer det något nytt i tråden.
    Jag tyckte faktiskt att det var en fin gest. Han vill inte fortsätta men det är inget groll mellan oss. Jag hade nog tyckt att det var värre om han inte gjorde det, då hade han "spolat" mig utan att ens komma ihåg mig. Det hör till vanligt hyfs att säga gott nytt år. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-01-02 15:00:55 följande:
    Men varför blockerar du honom inte bara? Han rör ju upp dina känslor varje gång han hör av sig,
    Och en sådan man borde inte ens vara värd att vara din vän.
    Det finns bättre därute,men som du riskerar att missa så länge du klamrar dig fast vid den här mannen.
    Jag menar inte att låta hård. Men det är verkligen dags att du klipper all kontakt med honom nu. För din egen skull.
    Du mår inte bra av att ha den här kontakten,och han låter dig aldrig gå vidare så länge han fortsätter att kontakta dig.
    Gör det klart för honom och klipp sen kontakten och blockera.
    Jag förstår att det är svårt,men du måste göra det för att du ska kunna gå vidare.
    Och jag vågar lova att du kommer att må mycket bättre sen.
    Jag kommer absolut inte skriva till honom. Och jag tror att han kommer dröja länge till nästa, om det ens blir en nästa gång. Och då har jag förhoppningsvis blockat honom eller kommer låta bli att svara. 
    Det känns helt okej, jag är inte ledsen. Det är vad det är.
Svar på tråden Han vågar inte