Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (LOB) skrev 2024-11-21 13:25:48 följande:
    Men är du dum på riktigt????

Du drömmer om något som inte fans och aldrig kommer finnas.. Jag du var kär och hade det jättebra med honom men det var en fantasivärd utan grund.

Ta hand om dig sjäv nu och din framtid
    Ja det gör jag. Och jag är inte dum. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-11-21 13:23:48 följande:
    Har du ett seriöst självskadebeteende?
    Nej, eller jo. Och då greppar jag efter alla små halmstrån jag kan finna som kan få mig att känna något positivt om än så bara för ett litet tag. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-21 13:53:03 följande:
    Håller med, nu kommer jag skrika på dig ts. DU HAR INTE SÅRAT NÅGON - du behöver hjälp, vård, terapi. Ditt självskadebeteende blir bara värre och nu verkar du även fått vanföreställningar.  

Ring psyk, inget nätet terapi utan riktig vård. Glöm dessa människor.  Har du vänner i ditt liv? Familj? Även om ingen bor nära kan du ta kontakt via telefon.  Du går ju under av detta. 

När jag började läsa detta blev jag så arg på dig, din arrogans mor hans fru och barn (känner inte dem och bryr mig inte skrev du) , senare blev jag arg (inte arg på riktigt såklart, men det förstår du nog) för att han inte vill ha dig utan alla hans ord var lögn och du blir "förkrossad". Det har ju varit en lek redan från start, redan hur ni träffades satte prägel på hur oäkta och oseriös er s.k "relation" alltid varit.

Snälla ts, inse att ditt liv går utför.... Du paddlar för livet men båten fortsätter sjunka.....

Önskar dig allt gått, ta hand om dig..... {#emotions_dlg.flower}
    Jag vill bara korrigera en sak, i övrigt håller jag med dig. Jag har aldrig sagt att jag inte bryr mig om hans familj. Tvärtemot är jag helt säker på att hans fru är en fantastisk kvinna som bara råkade gifta sig med fel man.
    Jag vet inget om henne, bara hennes namn. I övrigt är hon ett blint kort för mig och så vill jag att det ska förbli. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-21 18:28:51 följande:
    Du har skrivit rätt illa om henne ibland. Skitsamma,  hoppas du mår bättre snart.
    Har jag? Det hoppas jag verkligen inte, för jag tycker inte illa om henne. Vet verkligen ingenting om hur hon är eller knappt ser ut. Jag vet hennes hårfärg typ men skulle aldrig känna igen henne. 
    Tack, försöker. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-21 19:42:02 följande:
    Kommer inte ihåg exakt och orkar självklart inte leta. Du har skrivit att du hoppas på skilsmässa för att Hon inte behandlar honom bra, att han pratat illa om frun och du håller med för att du hoppades på att det han sa var sant.
    Men väldigt många gånger har du skrivit som du gör nu, att du inte alls har nåt emot henne och om han är lyckligare med henne så önskar du dem lycka till.
    Tror att du är förvirrad och har tappat greppet lite?
    Nej, det har jag ingen aning om ifall hon gör. Och han har aldrig pratat illa om henne, in fact pratar han aldrig om henne, vilket är tur för det vill jag inte höra. Jag har sagt att jag önskade att mina föräldrar separerat när jag växte upp och det står jag fortfarande för. De är inte lyckliga ihop och har aldrig varit. 
    Och självklart tycker jag inte att de ska leva tillsammans bara för att det är bekvämt, men om de älskar varandra ska de så klart vara med varandra. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-11-22 16:36:46 följande:

fortsättning.

Jag undrar hur du trodde att han skulle reagera?  Är det så att du vill hämnas en smula och få honom att må dåligt, eftersom du mår som du gör?
    I så fall måste jag faktiskt klandra dig en smula. Du mår inte ett dugg bättre av att han också mår dåligt.

Nej absolut inte hämnas. Jag och hans vän hade en sexuell relation innan han kom in i bilden, hade sen ingen kontakt med honom alls under den tiden vi var ett "par" utan den togs upp igen efter att jag blivit dumpad och inte alls med något sexuellt motiv från min sida, utan det var hans vän som drev på det. Och sen har vi haft kontakt men endast träffats ett par gånger. För det första trodde jag aldrig att han skulle få reda på det, hans vän skulle aldrig berätta det och vi pratade ju inte heller med varandra. Och så trodde jag verkligen att vi var över så om han så skulle få reda på det skulle det inte spela roll för "oss". Jag trodde inte han skulle uppskatta det så klart så av den anledningen tyckte jag heller inte att det var något att nämna, och sen har jag försvarat det med att vi inte längre är ett par (ja, jag vet att ni tycker vi aldrig varit det) och att jag får ligga med vem jag vill. Det har aldrig varit tal om en relation med hans vän, endast lust. 

Men den senaste tiden har det känts som att vi på något sätt hade hittat tillbaka till varandra, kanske inte för att vi skulle sluta tillsammans men i alla fall att kunna prata med varandra utan att såra den andre. Men tydligen så brydde han sig så pass mycket att han nu brutit kontakten med mig helt. Och jag känner mig så skyldig och ledsen och ja, jag saknar honom så innerligt. 
  • Anonym (Deppig)

Jag har redan bett om ursäkt ifall jag sårat honom. 

• Anonym (Deppig)

Det har aldrig varit tal om att vi varit tillsammans för enbart sex, även om vi så klart haft det med. Men bekräftelse, absolut, och samma kärleksspråk. Och vi har båda bekräftat varandra innan det blev en smutsig soppa av allt. 

Anonym (M) skrev 2024-11-22 20:55:04 följande:

intressant att många tvärsäkert vet vad som är kärlek och inte. att få sex och bekräftelse är en form av kärlek. en viktig del med. lögner och svek är dock inte kärlek och kan förstöra allt.

• Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2024-11-23 08:25:56 följande:
    ok. vad gjorde det smutsigt då? att han aldrig lämnade sin fru? fast han sa att han skulle göra det? eller var det när ni fortsätter ha sex fast du egentligen vill ha någon som är din helt och hållet? eller för att du inte vill inse att du är lite polyamorös och älskar flera? det du behöver göra är att ta kontroll över situatiomen. att sätta gränser och stå upp för dej själv.
    Jag är absolut inte polyamorös. När jag är i ett förhållande är jag otroligt monogam men jag resonerade som att vi inte var det, att "vi" var över, även om det aldrig var "vi" för honom. Att när jag dejtar inte ser ett problem med att ha sex med flera samtidigt är inte samma sak som att jag har romantiska känslor för någon, då är jag bara med den personen och jag vill att den är bara med mig. Det ville jag med honom också. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-11-23 02:59:53 följande:
    Om inte hans vän eller du berättat, hur fick han då reda på det?  Om han nu blivit sårad av det och därför brutit kontakten med dig så  är det väl lika bra. Nu slipper du bli kontaktad av honom hela tiden och kan fortsätta ditt liv.  Kanske till och med träffa någon som kan ge dig den bekräftelse du behöver. Hoppas du ursäktar men på mig verkar det som om det är vad det hela handlar om.

Om du hade riktiga känslor för mannen skulle du knappast ha agerat som du gjort med hans vän.  Jag tror att du behöver lära dig älska dig själv innan du kan älska någon annan. När man känner kärlek för någon annan sätter man dennes lycka före sin egen, även om det skulle innebära att man låter dem gå. Egoism och kärlek hör inte ihop.

Jag tror att hans vän försagt sig eller att han på något vis har råkat se att vi skickat meddelanden till varandra och sen frågade han mig och jag bekräftade. Jag visste ju inte vad de sagt till varandra och hur som helst ville jag inte ljuga. Från min sida var det aldrig hemligt även om jag förstod att han inte skulle uppskatta det. Det hela är smutsigt från början till slut och jag är så ledsen hur det har blivit, hela historien. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-23 19:47:09 följande:
    Tror att ingen annan än ts tror (eller hoppas kanske är ett bättre ord?) att han är sårad och känner sig bedragen. Sårat ego har han säkert, men bortsett från det bryr han sig troligen inte alls.

Möjligen även lite irriterad på sin s.k vän. Hur nära vänner är dem egentligen? Gamla kollegor (ej så nära) eller träffas ofta på egen hand? Firar nyår och midsommar ihop? Träffas med partners/fruar?
    Ja. Bästa vänner skulle jag nog säga 😔
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-23 18:30:50 följande:
    Varför gjorde du det?
    Han om någon ska väl be om ursäkt,som har behandlat (och behandlar) dig som hundskiten under skon.
    Därför att jag inte ville göra något för att såra honom. Verkligen inte. 
    Och även om han som ni säger inte är det, så känner jag ändå att jag har gjort det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 20:30:05 följande:
    Så varför låg du med hans bästa vän om du verkligen inte vill såra honom. Det är obegripligt.
    Därför att jag är vansinnigt attraherad av honom som sexpartner men inte mer. Och jag hade ju haft ihop det med honom innan, men jag hade inga planer på att ta upp det igen. Men jag tror att hans vän älskar att spela ett spel bakom så många ryggar han bara kan. 
    Det var dumt av mig, verkligen. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 20:30:05 följande:
    Så varför låg du med hans bästa vän om du verkligen inte vill såra honom. Det är obegripligt.
    Och jag trodde att vi aldrig skulle ha kontakt igen så att det inte skulle spela någon roll.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-23 21:32:43 följande:
    Så attraktionen till kompisen var starkare alltså. Så intressant.
    Nej. Men han är en bra sexpartner. 
    Och jag ångrar all kontakt med honom något så vansinnigt. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-11-23 21:47:20 följande:
    Äsch då, fortsätt du och njut av killkompisens sällskap. Det kommer ge dig mycket mer positivt än vad du kommer få av den gifte mannen.
    Nej. Och dessutom så är det game over i det här fallet eftersom jag är rätt säker på att hans vän bara gått igång på att spela ett spel.
Svar på tråden Han vågar inte