Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-07 20:23:34 följande:
    Köper inte det där. Du skriver att du dejtar massor men lyckas inte ta till dig någon (för att du inte är redo att dejta). Du behöver inte ligga på soffan, men att dejta massor innan du är redo kommer bara att leda dig åt fel håll.
    Jag tog inte till mig någon innan heller, det var första gången jag erkände känslor för någon. Nånsin. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Gå vidare) skrev 2024-11-07 21:40:08 följande:

Mitt råd är att släppa honom och gå vidare. Jag hade ett hemligt förhållande med min Sambo i två år innan det blev vi, han blev påkommen två gånger utan att lämna. Anledningen till att han stannade var på grund av att de hade en familjeresa inbokad med släkten som han inte ville ställa in och för att han var rädd att förlora barnen. Han sa dock aldrig att han inte ville utan skulle hela tiden separera efter resan. Idag är vi tillsammans och har barn men jag kommer aldrig, aldrig komma över hur han sårat mig genom dessa år. Jag tänker dagligen på det och mår så dåligt över det. Jag önskar så mycket att jag bara släppt honom och gått vidare, det är så djupa sår som aldrig går att läka. Ett sådant fruktansvärt dubbelspel som aldrig går att rättfärdig. Ja jag får skylla mig själv, synden straffar sig själv o.s.v.?Den du är med verkar dock vilja stanna kvar med sin fru, låt honom göra det. Det är det bästa för dig i slutändan. 

Han får gärna stanna med sin fru om det gör honom lycklig. Jag vet att det inte kommer bli vi, och det är inget jag längre hoppas på. Däremot tycker jag, trots allt, fortfarande om honom.
    Jag har flera gånger skrivit det där "lämna mig nu ifred - det räcker"-meddelandet men aldrig skickat det. Kanske kommer den dagen jag faktiskt gör det.
  • Anonym (Deppig)

Jag vet att det inte är vad ni vill höra men han har fortsatt skriva till mig nästan varje dag. Eller jo, det är varje dag faktiskt. En kväll hade jag inte telefonen med mig och när jag upptäckte det hade jag en mängd obesvarade meddelanden. På ett sätt kändes det lite bra. Att jag inte bara var tillgänglig. 

Förut, i den perioden när han drog sig undan kunde han ibland skicka något och om jag inte svarade direkt så raderade han det. Nu fortsatte han att skicka nya meddelanden till han fick ett svar. Jag förstår honom inte. Vad är det med uppmärksamheten från mig han behöver?
    Jag känner mig helt lugn dock, hade lite emotionell dipp den här helgen där han var en del av alla tankar men jag är inte så djupt nere som jag har varit. 

• Anonym (Deppig)

Vi har haft fortsatt kontakt nästan dagligen. Hans meddelanden är nästan som förut, som de var från början. Sist vi sågs nämnde han något om att de "höll på att lösa saker hemma" och jag tolkade det som att det var till det bättre och han bekräftade det. Men trots det har han fortsatt hålla kontakt och har kommit med ett förslag för vår framtid. Det är affärsrelaterat och jag kan inte se hur det skulle lösa något för oss eftersom vi skulle behöva ha en professionell kontakt. Jag kommer så klart inte tacka ja till förslaget, även om det skulle ge mig många fördelar inom allt annat än vår "relation". Jag skulle inte klara av det känslomässigt, men kan medge att det skulle ge mig en viss tillfredsställelse att hålla honom på avstånd för att se hans reaktion. 

• Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-16 11:26:32 följande:
    Vad menar du med affärsrelaterat?
    Ska han använda dig som en prostituerad eller något?
    I så fall så hoppas jag verkligen att du ber honom dra en gång för alla.
    Ingen man i världen är värd något sådant.
    Nej nej, verkligen inte. Så knäpp är inte ens han. Uttryckte mig klumpigt, jobbrelaterat hade nog passat bättre. Helt enkelt att vi skulle jobba med vissa saker ihop.

Han har frågat någon gång om mitt sexliv och hur jag ser på saker jag gjort förr eller vill göra igen och så men jag tror han testar mig. Hur som helst är det privat och angår inte honom.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-16 11:53:48 följande:

För honom är det inga som helst problem att ha kontakt med dig. För till skillnad mot dig har han inga känslor för dig, inget du gör kan såra honom. För dig däremot är det bombsäkert att du kommer bli rejält sårad - igen, som så många gånger förr.

Affärer ihop låter ju väldigt skumt. Är det nåt svepskäl han behöver om frun kommer på honom? 

Han hoppas förmodligen på ett ligg då och då men utan att behöva lura i dig massa bs om en framtid ihop, ska lämna frun och bla bla bla....

Typ som att jag skulle bli hans sekreterare, ja. Många timmar övertid. Men det är ingen bra idé, jag skulle inte kunna hålla det på en professionell nivå utan börja blanda in känslor och övertänka allting. Dessutom skulle det vara en mycket högre risk att frun kommer på oss eftersom vi skulle få något annat gemensamt och känna fler människor ihop. Och risken skulle ju också finnas att jag får träffa henne och det vill jag verkligen inte. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-11-16 12:43:19 följande:

Kära TS, du måste inse att din framtid är viktigare än hans planer för er.  Om du fortsätter integrera i hans planer, utan att göra det fullständigt klart för honom att relationen är över. så hamnar du förr eller senare i samma situation som förut.

Om ni skulle ha en nära arbetsrelation får han ännu mera makt över dig.

Om jag vore du skulle jag se mig om efter ett nytt arbete där jag är helt bortkopplad från honom. 

I mitt fall löste det där sig genom att det var han som bytte jobb och flyttade långt bort.  I ditt fall kanske det är du som behöver ta steget bort.  

Vi är inte ens inom samma branch, och han är så långt bort från mig man kan vara utan att byta land. Han jobbade i min stad förut men fick ett nytt projekt. Så skulle jag börja jobba för honom måste jag lära om och flytta och det hade jag gjort om omständigheterna vart annorlunda och möjligheterna till en riktig relation funnits, men inte ens jag är så förblindad att jag tror på det.
  • Anonym (Deppig)

Nu har jag förstört allt och vi kommer inte ha kontakt igen. Jag går sönder av alla känslor. Har sårat honom trots att jag visste att jag var ute på tunn is och nu har allt brakat ihop. 
    Jag är så förkrossad så det finns inte och jag känner mig så oerhört skyldig trots att jag egentligen inte har gått bakom ryggen på honom. Det här går aldrig att laga igen och fast jag har kunnat förlåta allt som han gjort mot mig kommer han aldrig göra det för mig. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-20 12:11:05 följande:

Men skärp dig. Sårandet står han för. Vet du han skiter fullständigt i dig och dina känslor. Han kan säkert spela ut att han är försmådd osv. Inte ett dugg förvånad över att du inte berättade vad du sa eller gjorde. Som drama Queen sa du säker nej för en gång skull. Eller var DU en kränkt liten bitch och ringde hans fru? Finns många varianter men skit sak samma. Målet är att bli av med honom och gå vidare i livet. Fortsätter du att vela och mår dåligt så har du valt det själv. 

Nej, jag har sårat honom på ett annat sätt eftersom jag inte trodde det spelade någon roll och att han inte brydde sig tillräckligt. Nu har han fått reda på det, och trots att jag egentligen inte har gjort något fel har jag handlat omoraliskt och jag visste att han inte skulle uppskatta det om det kom fram. Men jag trodde att "vi" var över. Vilket vi förstås var, men det plågar mig ändå att jag lyckades svika honom.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-20 13:17:09 följande:
    Är det så att han har fått veta att du har dejtat andra män?'
    Det har väl du all rätt att göra.
    Han är dessutom gift själv så vem är han att bli sur på dig för det,om så är fallet?
    Han är inte sur, jag tror han är sårad helt enkelt. Jag har gjort något jag visste han inte skulle uppskatta och ändå så gjorde jag det. Nu var vi ju inte i ett förhållande så ska man  dra det har jag inte gjort fel, men kanske något omoraliskt.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-20 13:46:02 följande:
    Vilket skitsnack. Du sitter själv på alldeles för mycket betydelse i den här soppan. Moral? Vad har han för moral som är otrogen. Säkert med flera. Din moral är fan inte fläckfri heller. Du möjliggjorde hans otrohet. Det är inte moral för dig heller. Var du tvungen att informera honom att du träffat kille och ni har legat? Du är ju dessutom elak. Sluta gnäll nu om att du sårar. I ärlighetens namn så spelar han dig rätt upp i krysset. Han vill se dig plågas och han myser just nu. Skit i karln och gå vidare. 
    Och jag har inte berättat nånting. Han har fått reda på det. Och det är inte vad jag gjort, det vet han nog mycket väl att jag inte bara suttit hemma och väntat, utan det är med VEM som är problemet. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-20 13:14:51 följande:
    På vilket sätt har du sårat honom?
    Han kan väl gott få smaka på sin egen medicin efter hur han har behandlat dig.
    Och det här var kanske det bästa som kunde hända så att du kan bryta kontakten med honom en gång för alla.
    Ha inget dåligt samvete. Om någon ska ha det så är det han.
    Det dåliga samvetet är inte för att utan för med vem. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (E) skrev 2024-11-20 17:03:38 följande:
    Tyvärr tror jag att du har fel. Han kommer kanske ta en paus, men kommer att höra av sig igen när han känner för det. Du skrev tidigare att du inte ville avbryta kontakten för att du inte ville erkänna för honom att du hade känslor för honom, men jag tror att det hela handlar om att du fortfarande, på något sätt, hoppas att det ska bli ni. Vi människor är väldigt duktiga på att lura oss själva. 

Du borde fokusera mindre på honom som person och mer fundera över vad han representerar. Varför har en person som behandlar dig så illa blivit så viktig för dig?
    Därför att han är den första människa som fått mig att uppleva något som jag inte ens visste att jag saknade. Närhet och ömhet och att få känna sig uppskattad och att jag vågade lita på det och även visa mina känslor tillbaka. Jag biter mig fast med näbbar och klor för att få känna det igen men det är ju så klart förbi sedan länge och han kommer inte kunna ge mig det igen. 
    Det är den enkla sanningen. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-20 16:44:26 följande:
    Jaha så du har legat med en gemensam bekant. Inte förvånad. Det borde inte han vara heller. Han kommer nog över det ska du se. Knappast så att han varit dig "trogen" heller.
    Jag har inte varit otrogen eftersom vi uttalat inte haft ett förhållande det senaste året. Jag tog upp kontakten med denna gemensamma bekant efter att jag blivit dumpad, och att vi två sen har spelat något sexuellt spel mellan varandra det senaste året vilket nu denna man fått reda på. Men jag har på inget vis varit med någon annan medan vi uttryckte att vi hade ett förhållande med varandra.
    Det hela har inte varit någon hemlighet från min sida, hans vän har förmodligen mer att förlora eftersom de är nära varandra men bryr sig nog föga om vem han sårar efter vägen. Men jag har tyckt att det vore onödigt om han visste eftersom han med all säkerhet inte skulle uppskatta det. Men nu har han alltså fått reda på det, och bröt kontakten med mig på fläcken. Ja först sa han att han inte brydde sig i vem jag träffar och sen att nu hörs vi inte mer. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-20 21:16:45 följande:
    Men vad har det för betydelse?
    Han är ju,som sagt,själv gift,så han har ju ingen som helst rätt att försöka styra över dig och vad du gör.
    Om han blir så sårad över vem du dejtar så borde han väl ha lämnat sin fru för dig när han hade chansen då.
    Nej,var glad att du är av med honom. Han kommer bara att fortsätta att få dig att må dåligt.
    Problemet är att hans vän har njutit av spelet för att det har skett bakom hans rygg. Det är ingen bra människa, men jag gillar honom för ytlig kontakt. Hade jag dock trott att jag och den här mannen haft en framtid hade jag aldrig haft den här kontakten med hans vän. Det har bara varit roligt från min sida, jag har inte menat att såra någon. Jag trodde att vi var över helt enkelt.
    Men de senaste veckorna, eller månaden, har det känts som att vi kanske kunde avsluta allt som vänner istället för att bli främlingar för varandra igen. Jag tycker ju om honom, och jag vill honom verkligen inget illa. 
    Och nu känner jag att jag har sårat den människa som faktiskt betytt väldigt mycket för mig, trots allt som hänt mellan oss.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-20 21:35:45 följande:
    Såhär tror jag också ts, du inbillar dig att du betyder så mycket mer för honom än du faktiskt gör. 

Tror definitivt inte att han är det minsta sårad, möjligen irriterad över att du tramsar med hans vän när du inte kunde få honom. Just den saken hade även jag stört mig på. Men sur eller sårad? Nej, knappast. 

Bra om det är över på riktigt nu dock så ni slipper varandra. 

Du kanske ska satsa på den snubben? Är han också gift?
    Absolut inget att satsa på. Och förmodligen kommer jag inte ha någon kontakt med honom heller framöver, han har bara underhållit mig för att han gillar att tänja på gränserna.
    Jag hoppas bara att deras vänskap inte har fått sig en törn, även om jag inte ger mycket för hans väns avsikter. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-20 23:22:44 följande:
    Ja,men då är det väl honom han ska vara arg på och inte dig.
    Ni hade inte ens en relation och han själv är otrogen mot sin fru.
    Så ha inget dåligt samvete. Det har ju uppenbarligen inte han med tanke på hur han behandlar dig.
    Så varför ska du ha det för honom?
    Jag har dåligt samvete för att jag haft kontakt med båda, helt enkelt. Det var inte ärligt av mig då jag dessutom ville mer med honom. Men jag trodde verkligen att det var helt över mellan oss (ja, jag vet - men även att all kontakt mellan oss skulle vart över)
Svar på tråden Han vågar inte