Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 10:15:50 följande:
Vet du, jag håller faktiskt med dig. Jag har inte lagt mig i hur de sköter sitt äktenskap. Det är inte jag som vänstrar. HAN står mellan valen att fortsätta vara oärlig och ha oss båda eller välja en av oss. Det är omoraliskt av mig att ligga med någon annans man ja! Men det är i grunden inte jag som är oärlig. Varför är det alltid älskarinnan som får skulden?
Nu kommer jag få mängder av hat efter mig - men det är klart jag sympatiserar med hans fru. Jag har inget som helst otalt med henne, men vi kommer aldrig träffas ochbmest troligt får hon heller inte nys om mig. Hon är säkert helt fantastisk men råkade slå sig ihop med en skit till man.
Jag och han kommer inte ha någon framtid, han kommer inte välja mig. Han kommer antingen stanna med henne och fortsätta vänstra eller så skiljer han sig men jag tror ändå inte att det blir vi. Kanske för ett tag men han kommer vänstra mot mig med. Det har blivit rutin för honom, första gången är svårast och nu är det vardag. Lättare att doppa kuken än att vårda relationen. Han skiter i att jobba på äktenskapet och han har redan struntat i att han gör mig ledsen. Klart det inte kommer bli något. Men hur kan det vara mitt fel?
Jag trodde det skulle bli vi, och vi pratade om det här och han bedyrade när det blev vi så skulle han må bra = ingen vid sidan av. Men han står ju 100% sig själv närmast, inte kommer han jobba på att hålla oss flytande heller.
Så. Redo för hatstormen.
Finns inget mer att säga än att det verkligen svider i ögonen att läsa att du "sympatiserar med hans fru".
Herre-f-cking gud så fruktansvärt j*kla falsk du är! Beter du dig såhär mot andra i din närhet så förstår jag att du är ensam nu! Ingen vill ha en sån person i sin närhet varken som partner eller vän.
Nej, det kommer aldrig någonsin bli ni. Bra att du i alla fall har insett det.
Jag tror det finns 2 alternativ, antingen stannar han resten av sitt liv med frun eller så träffar han någon han blir kär i och lämnar henne för.