• Anonym (LOB)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 09:43:27 följande:
    Nej uppenbarligen inte. Han hittade mig när jag försökte hitta mig själv och jag kände mig så otroligt hel med honom. Och så blev allt bara värre. 
    Och nu lägger du ansvaret på honom att reda upp ditt liv?
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-16 20:28:46 följande:

Fan vad ont det gör

Var lugn.  Snart kommer han kontakta dig. Ni kommer ses och allt kommer kännas bättre en stund.  
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-17 08:28:58 följande:
    Det skulle han absolut inte göra, och hur som helst är ett öppet förhållande inte aktuellt för mig.
    Jag har "sett mellan fingrarna" bara för att jag inte vill att det skulle ta slut. Det var aldrig meningen att det skulle bli så här, jag ville inte dela ens från början. Jag trodde och hoppades att det skulle bli vi. Att det var svårt förstod jag men att jag skulle hamna där jag inte kan stå upp för mig själv hade jag inte räknat med.

Jag är så otroligt trött på att vara så här ledsen och det som gör set extra jobbigt är att jag intalar mig själv att jag inte har rätt att vara lycklig. Jag är inte tillräckligt bra för att få vara glad. 

Det är inte lika smärtsamt som det varit tidigare, när det kändes som ett öppet sår som höll på att ta ihjäl mig. 
    Nu är det mer ett ihärdigt malande som inte går över. 
    Du har accepterat ett öppet förhållande under lång tid och kommer fortsättra gå med på det!
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-17 09:26:11 följande:
    Jag kanske har accepterat det för att jag har stuckit huvudet i sanden men det är inte min gej. 
    Har man en partner så har man en partner, och då är det den som gäller eller så får man avsluta och gå vidare (vilket jag också sa till honom från början). 
    Vad ni än verkar tro om mig är polyamoritet inget för mig.
    Men lik väl släpper du till varje gång han tar kontakt och vill ha dig. Och du kommer göra det nästa gång också!
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-17 10:03:34 följande:
    Om det nu är så att han vill ha mig. Just nu inbillar jag mig att han har bedrivit någon form av välgörenhet eftersom jag har tvingat mig på honom. 

Och jag vet att jag sagt det förr, men nu ser jag verkligen ingen anledning till att han skulle höra av sig igen.
    Men ge dig! Du tillåter ett öppet förhållande om och om igen och kommer göra det i framtiden

Du tar inget ansvar för diyt liv och bygger din framtid på att han inte kommer höra av sig vilket du både vet och hoppas på att han gör.,

Gör något vuxet och ansvarsfull för en gång skull i denna relation
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-17 10:41:28 följande:
    Vad är det vuxna och ansvarsfulla här? Blockera? Är det så enkelt? 
    Avsluta det måste jag ju men hur? Hur man gör i både teori och praktik vet jag ju, men var finner man kraften och modet till det. 
    Att vara vuxen här är att säga att det är slut och att ni inte ska ses mera.

Du kan sen underlätta genom att blockera, inte svara mm.

Kraften får du genom att inse att du är myndig och vuxen samt ensam ansvarig för ditt eget välmående och liv.
  • Anonym (LOB)

Har du inte lärt dug ett dugg???

Du kommer inte kunna stå emot om han kontaktar dig

Varför krånglar du till allt.  Blockera, bryt ihop och gå vidare

• Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-09 17:48:00 följande:
    Som jag hade avslutat om jag inte trodde det skulle bli något mer. Jag försöker inte försvara mig, bara förklara hur jag tänker. 
    Och oavsett, jag är inte den första kvinnan han vänstrat med - vad hade ett enstaka ligg spelat för roll? Hade han inte legat med mig hade han gjort det med någon annan. 
    Förstår du nu vad du betyder för honom och vilken roll du har i hans liv?

Ett hål som öppnar sig med lite snack och man kan tömma sig i.  Enkelt utbytbart
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 10:15:50 följande:
    Vet du, jag håller faktiskt med dig. Jag har inte lagt mig i hur de sköter sitt äktenskap. Det är inte jag som vänstrar. HAN står mellan valen att fortsätta vara oärlig och ha oss båda eller välja en av oss. Det är omoraliskt av mig att ligga med någon annans man ja! Men det är i grunden inte jag som är oärlig. Varför är det alltid älskarinnan som får skulden? 

Nu kommer jag få mängder av hat efter mig - men det är klart jag sympatiserar med hans fru. Jag har inget som helst otalt med henne, men vi kommer aldrig träffas ochbmest troligt får hon heller inte nys om mig. Hon är säkert helt fantastisk men  råkade slå sig ihop med en skit till man. 

Jag och han kommer inte ha någon framtid, han kommer inte välja mig. Han kommer antingen stanna med henne och fortsätta vänstra eller så skiljer han sig men jag tror ändå inte att det blir vi. Kanske för ett tag men han kommer vänstra mot mig med. Det har blivit rutin för honom, första gången är svårast och nu är det vardag. Lättare att doppa kuken än att vårda relationen. Han skiter i att jobba på äktenskapet och han har redan struntat i att han gör mig ledsen. Klart det inte kommer bli något. Men hur kan det vara mitt fel?
    Jag trodde det skulle bli vi, och vi pratade om det här och han bedyrade när det blev vi så skulle han må bra = ingen vid sidan av. Men han står ju 100% sig själv närmast, inte kommer han jobba på att hålla oss flytande heller. 

Så. Redo för hatstormen.
    Du blev kär, du blev lurad. Du har ansvar för ditt liv. Hur ska du ha det?
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-11 08:11:39 följande:

Så jag tycker inte att det är så konstigt att jag trodde på det. 

Nej men nu vet du läget.  Hur tänker du gå vidare? Genom att då och då pytsa mer bränsle på elden?
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-11 08:20:59 följande:
    Jag måste ju avsluta det så klart. Men jag har ju fortfarande känslor, så mycket kan jag erkänna. Men jag är inte ledsen eller sårad på samma sätt. Lite har det börjat läka. 
    Du är inte den första i världen som bryter en dålig relation med känslor kvar.  I ditt fall måste du bryta helt.  Sluta bjuda hem honom, sluta ses, sluta svara, blockera.

Du sörjer ett tag och sen går det över
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-10-21 16:02:36 följande:

Gissa vem som har hört av sig

Absolut ingen överraskning. Han är väl k-t, ensam och behöver lite egoboost

Vad tänker du göra?
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 17:21:08 följande:
    Därför att han är den första människa som fått mig att uppleva något som jag inte ens visste att jag saknade. Närhet och ömhet och att få känna sig uppskattad och att jag vågade lita på det och även visa mina känslor tillbaka. Jag biter mig fast med näbbar och klor för att få känna det igen men det är ju så klart förbi sedan länge och han kommer inte kunna ge mig det igen. 
    Det är den enkla sanningen. 
    Gör det du skulle gjort för läånge sedan.. Blocka honom, gråt. sörj och gå vidar med ditt liv helt utan honom.

Eller så fortsätter du precis som de senaste åren till han tycker du är för gammal och  sladdrig och byter ut dig 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 12:46:38 följande:
    Ja, det är det. Jag vet inte varför jag gör så här mot mig själv. Men jag kan inte sluta och jag är så olycklig. Inte bara på grund av honom, men jag var verkligen lycklig när jag träffade honom. För första gången på riktigt. 
    En gång när jag frös jättemycket kissade jag på mig. Det blev varmt och skönt. Sen jättekallt. Det var dumt gjort men jag lärde mig.

Jag hade i alla fall kloksakpen att byta till något torrt.

Skärp dig! Du lever i en fantasivärd med en dröm

• Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 12:55:26 följande:
    Det betyder absolut ingenting känslomässigt, bara passionerat sex. Men det är absolut noll känslor mellan oss. Och det var inte meningen att tänja några gränser eftersom jag trodde all kontakt var över. Och sen var det dumt att fortsätta ha kontakt med båda, så klart. 
    Har du ett seriöst självskadebeteende?
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 13:21:57 följande:
    Men hur kan jag rättfärdiga att såra någon annan för att jag själv blivit sårad? Jag lovar att det inte var vad jag ville, och jag vet att ni säger att han inte är det men jag tror det.
    Jag ville vara en bättre människa helt enkelt. Och att vi kunde ha fina minnen av varandra. 
    Men är du dum på riktigt????

Du drömmer om något som inte fans och aldrig kommer finnas.. Jag du var kär och hade det jättebra med honom men det var en fantasivärd utan grund.

Ta hand om dig sjäv nu och din framtid
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 13:39:08 följande:
    Nej, eller jo. Och då greppar jag efter alla små halmstrån jag kan finna som kan få mig att känna något positivt om än så bara för ett litet tag. 
    Du kissar alltså i byxan för att det ska kännas skönt en liten stund med vetskap om att det blir väldigt obehagligt i framtiden? Dumt? Smart?
  • Anonym (LOB)
    Lynx123 skrev 2024-12-15 23:16:28 följande:
    Varför skriver du på engelska helt plötsligt? Och varför dillar.du om vänskap från hans sida? Är det så man behandlar.sina vänner? Det här är bara drama utan substans. Ledsen, men det finns inget romantiskt i den här.situationen.
    Offerkofta på i form av ett citat av Ernst Hemmingway
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-16 07:42:27 följande:
    Det var verkligen inte meningen att ta på mig ifferkoftan, det känns inte alls så. Jag är inte ledsen på samma sätt. Jag såg det där citatet och tyckte att det passade in på hur jag kände och mådde när vi började ses. När han uppmuntrade mig att öppna mig och låta mig svepas med. Och så blev jag lite ledsen för jag vet inte hur jag ska kunna det igen, det var det enda.
    När du blockerar honom tror jag dig
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-12-16 08:25:53 följande:
    Jag kan inte min Hemingway, citatet kom upp av en slump i mitt flöde och jag kände igen mig i texten. Lägg inte för mycket vikt vid den. 

Jo, jag vet att jag kommer våga igen men när man har blivit sårad tillräckligt många gånger, av de som ska stå en nära. Det blir svårare och svårare. Jag vill inte stänga in mig, men jag var trött, ledsen och emotionell igår. Det kommer nya dagar. Men jag tyckte verkligen om honom, och jag tyckte om hur han fick mig att må när vi började ses. 
    Och jag vet att ni säger att han alltid kontaktar mig igen  men det känns annorlunda den här gången. Jag tror att det var sista gången nu och det gör mig ledsen att det skulle sluta så här.
    Jag hoppas att det var sista gången, för annars tar jag mig aldrig vidare. 
    Blir det bättre av att du har fortsatt kontakt med honom?
Svar på tråden Han vågar inte