Han vågar inte
ÅH!
Jag glömde skriva att om du inte vill ställa krav, så kanske det är så att du hellre försöker lämna och glömma honom? Jag har bara varit så insatt i att du verkar vilja ha honom i ditt liv.
ÅH!
Jag glömde skriva att om du inte vill ställa krav, så kanske det är så att du hellre försöker lämna och glömma honom? Jag har bara varit så insatt i att du verkar vilja ha honom i ditt liv.
Sen tycker jag du ska tänka riktigt noga på hur han verkar få dig att må. Är han verkligen värd att du sparkar så mycket på dig själv och tvivlar på dig själv? Verkar inte vara ett förhållande som ger dig bra mående eller självförtroende.
Ett förhållande ska skänka glädje, kärlek, harmoni och få en att må bra. Glöm inte det!.
Vet inte hur gammal du är, men antar över 35 år+ om du tycker det är sent med barn.
Du måste sluta nedvärdera dig själv, och inse att det är han som fått dig att må så. Inte hans ord, utan hans agerande! Du måste börja inse att förhållandet ni har inte är fint, utan destruktivt! Han drar med dig i det destruktiva, gång på gång.
Det är så svårt att förstå som utomstående,hur du kan vilja uppleva de nedvärderande känslor du känner? Det enda som hjälper är att hoppa av karusellen.
Men vet du vad?
Du kan må bra och börja se dig som värdefull igen!
Troligen är han inte den person som skulle kunna få dig att må bra. Han har en för destruktiv personlighet för det.
Jag tycker du ska försöka lämna honom så snar5 som möjligt ( utan dåligt samvete- glöm inte att han är otrogen och leker med två kvinnors känslor!) . Sedan jobba på dig själv så att du i framtiden undviker falla i samma fällor!!
Det stämmer inte att du är för gammal!! Min mamma hittade sin stora kärlek vid 55- årsålder och hon hade några dåliga förhållanden innan det ( bl.a två alkoholister och en sjukligt svartsjuk). Det är aldrig för sent att hitta sin kärlek, det blir bara lite svårare med åren eftersom man blir mer kräsen!! ( på gott och ont)🙂
Bara för att du blivit dåligt behandlad som barn, är det inte rätt att ge tillåtelse för andra att behandla dig dåligt. Tycker inte du att det är dags att vända på saken nu?
steg 1) Jobba på dig själv. Gör verkligen ALLT från saker du kan hitta på nätet till att söka professionell hjälp. Lär dig få bättre självkänsla, lär dig att dina tankar om dig själv inte är annat än negativa, nedbrytande spöktankar pga barndomen, dålig självkänsla och självförtroende. Gör saker som förbättrar ditt självförtroende och får dig må bra. Träna, yoga, gå promenader och gå på spa.
Steg 2) Skriv ner hur du gör framsteg, och skriv ner hur du vill bli behandlad / hur du aldrig mer vill bli behandlad.
Steg 3) Gör en redig storstädning. Kasta allt som påminner om honom. Om du kan ( har råd) ta en liten resa bort från allt.
4) Bestäm dig för att du är värd så mycket mer och att du inte kommer ha med honom att göra. För din skull och för hans oskyldiga fru och barns skull, känn att du gör det rätta! ( den känslan gör en starkare!)
MEN när du gör det är risken hög att han kommer försöka övertala dig och tjata. När han känner att du blir starkare och han förlorar makten, så blir det till en sport för honom att få tillbaka dig. Det stärker hans ego.
Dessutom ökar attraktionen till dig när han ser dig som stark och självständig.
Det är då du behöver vara som allra starkast, och därför viktigt att du har jobbat ordentligt på dig själv.
Jag hoppas att det är vägen du väljer. Den enda som leder till att du i framtiden hittar riktig kärlek, som du är värd!! Dålig självkänsla och självförtroende drar tyvärr män(inskor) till sig som utnyttjar det, och så länge du inte ser dig värd att älskas, kommer inte andra göra det heller.
Tack hörni
Ska sluta gnälla.
Håller er uppdaterade om han försöker något nytt
Tumme upp på att uppdatera. 👍🏻
Gör mig inget om du gnäller, bättre det än att du vänder dig till honom. Hoppas bara på att du slutar skriva att du inte är värd något och i stället skriver: HELL NO, han är inte värd mig!!
Det är inte helt omöjligt att en gift man kan falla för en. Det har du rätt i.
MEN om man verkligen vill vara säker på att det är sant så väntar man med att dejta en gift tills han lämnat sin fru först! Jag är rätt säker på att dina odds hade varit mycket högre då. Men förhoppningsvis har du lärt dig, om det någon gång i framtiden händer igen, att göra det i rätt ordning.
Jag tycker ändå du ska vara glad att du inte gjorde rätt med honom. Då hade du fått en man som inte är trogen och håller dina hand när det blåser hårt. Ibland får man se det som att någon högre makt hjälper en att inte falla i dumma fällor. Ditt liv kommer bli såå mycket bättre utan en velig otrogen man!
Underbart att höra att du sökt hjälp. Det kommer hjälpa dig på vägen. Hoppas du får en riktigt bra psykolog som leder dig in på rätt väg i livet, gör dig stark och motståndskraftig mot bedragare.
Önskar dig all lycka till! 🤗
Ber om ursäkt att jag skriver lite hafsigt och inte läser igenom stavfel etc. Jag försöker oftast få iväg inlägg på kort tid när jag hinner.
Hoppas du förstår ändå