Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Ni kommer hata mig nu, men det är lugnt känner mig nog förnedrad som det är.
    Han ville ses, och jag sa ja. Första gången som han skulle "anstränga sig" för att ses sen allt bara blev skit. 
    Nu har han ställt in. Och jag kan igen inte andas. 
    Trodde det var över. Verkligen. Det måste ju vara något fel på mig. 

• Anonym (Deppig)

Jag förstår inte varför han gör så här. Det är INTE jag som tar kontakt, jag gör allt jag kan för att gå vidare. 
    Och så hör han av sig, lite då och då. Jag kommer aldrig med inviter, svarar bara på det han skriver. Varför föreslår han att vi ska ses om han inte vill?
    Jag förstår inte varför han leker med mig. Det borde ju vara enklare för honom också att bara låta det rinna ut I sanden, jag förstår inte vad han vinner på att behålla kontakten. Och om han vill det, så kan han väl nöja sig med hej hur mår du. Varför ska han prompt ses när han egentligen inte vill?

• Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-08-10 00:51:44 följande:
    Snälla du. Det enda raka är att blockera honom.
    Annars lär du få svårt att komma vidare.
    Du måste vara snäll mot dig själv.
    Har du pratat något mer med psykologen?
    Jo, jag har pratat med min psykolog i veckan men det var innan han ställde in. Det var därför jag skrev här, behövde häva ur mig det här och jag var så ledsen.
    Vi diskuterade att han hade tagit kontakt och hade för avsikt att ses men att jag bara väntade på att planen skulle ändras. 
    Jag har nästa samtal nästa vecka, hade behövt det idag eller ännu hellre redan igår. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-09 20:14:43 följande:

Gissar att han var lite kåt och då kontaktade dig. Sedan löste han det på annat håll och du behövdes inte längre.

Hur trodde du att han tänkte?

I en veckas tid och sen precis innan han ska åka mot mig så träffar han någon annan? Jag vet inte..  Och jag vet också att det inte är den vackraste mannen (även om jag nu tycker det) på jorden så att bara få napp sådär... 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-08-10 10:55:42 följande:
    Du kanske kan ringa och be att få ett samtal tidigare?
    Du behöver verkligen få prata med någon och kanske få verktyg för att kunna hantera det här.
    Du klarar det uppenbarligen inte på egen hand så länge du fortsätter ha kontakt med honom och träffas.
    Därför tycker jag du ska antingen säga att ni inte ska ha mer kontakt eller blockera honom om du inte kan sätta stopp för det här på annat sätt.
    Jo, jag ska blocka honom. Är ett steg närmare nu, för jag orkar verkligen inte må så här mer. Varje gång det känns som att man har fått upp huvudet över ytan så är han där och trycker ner mig igen. Jag är helt slut och jag skäms så förskräckligt över hur jag beter mig. 
    Men jag vet också att jag skulle vilja blocka med möjligheten att kunna läsa om han skriver, i efterhand. Som att öppna upp en dold mapp sådär om ett halvår eller något. Dumt, jag vet. Men hade den möjligheten funnits hade jag alla gånger gjort det för länge sen. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-08-10 11:02:50 följande:

vad anledningen än var så visar han gång på gång hur viktig du är för honom. Ger han inte ens en förklaring eller ursäkt till att ställa in? 

En annan sak. Varför ge du honom hela tiden makten att avsluta förhållandet? Varför kan du inte bara själv besluta dig för att det är nog och blocka honom? Han behandlar ju dig rent utav vidrigt.

Han kommer inte avsluta det eftersom det ger honom bekräftelse gång på gång att du bara väntar på honom. Den bekräftelsen är väldigt stark, att känna sig åtråvärd av någon annan än sin fru, att ha total makt över en annan kvinna trots att man beter sig som en skit. Du göder hans ego och självförtroende helt enkelt, och det är enda anledningen till att han kontaktar dig gång på gång. Hur mycket han bryr sig om dig bevisas av inställda träffar utan giltig förklaring, och hur mycket han bryr sig om hur du mår av hela situationen. Ett riktigt kap, verkligen 😣

Han ställde in pga en sak som jag skrev. Han skrev att han var på väg (tar ett par timmar att komma till mig) och jag svarade att jag hade en grej men han fick så klart komma ändå. Och då sa han att han skulle skita i det och sen var det inte mer med det. Han vet att jag blev ledsen men skulle inte lägga två fingrar i kors för att trösta mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-08-10 11:57:58 följande:

Han låter otroligt barnslig och manipulativ.

Det låter nästan som att han vill få det till att det är ditt fel att han inte kommer och/eller att du ska böna och be. Du ska droppa allt för honom men inte han för dig.

Det är svårt att se mycket positivt i kans personlighet, man hoppas verkligen att du snart kommer fram till samma insikt du med.

Absolut, det är hans främsta vapen. Att säga att det är jag som inte kan/ställer in. Trots att han vet att jag försöker slå knut på mig själv för att finnas där. Så det är anledning till att jag hela tiden känner att jag inte är tillräckligt, att jag inte har försökt tillräckligt mycket. 

Nej det är inget positivt, det enda som har varit det är hur han fick mig att må och känna mig uppskattad som jag aldrig kännt förut. Och från att känna så till att inte ens kännas värd att finnas - det är ett ganska stort kliv. Men han fick mig att ta det. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-08-10 12:43:46 följande:
    Det låter ju nästan som att han hade förväntat sig att få sex och blev sur för att du hade annat.
    Barnsligt,om du frågar mig.
    Och det visar ju då också vad du betyder för honom.
    Du är bara en sexdocka för honom. Inget annat.
    Jag menar inte att låta hård,men jag tror att det är den krassa sanningen.
    Det är så märkligt för det var aldrig tal om att inte ha sex, utan bara att vi skulle behöva ändra planerna lite. 
    Och eftersom jag normalt är den med mer lust, eller jag har i alla fall alltid velat när han vill så får jag inte ihop den ekvationen. Men det spelar ingen roll, jag är lugnare idag och steget att faktiskt blocka honom är rätt nära. 

Jag vet ju att vid tidigare tillfälle när vi planerat att ses och han har rest till mig (när jag fortfarande trodde att vi skulle hålla det casual) har förvarnat om mens och han har kommit i alla fall, för det var inte för sex han ville träffas.

Nåja, nu blev det som det blev. Inte lika mycket tårar idag.
  • Anonym (Deppig)
    Cathariiina skrev 2024-08-10 16:08:49 följande:
    Men alltså, är man kär i någon så vill man vara tillsammans med honom eller henne så mycket som möjligt, under vilka omständigheter som helst bara man får vara nära. Om det så innebär fem minuter på en kylig perrong, där den ena byter tåg. Är man riktigt kär så kör man tio mil för de fem minutrarna. Det är väl klart att han inte är kär i dig om han ställer in för att "ni skulle behöva ändra planerna lite"?!!

Jag skulle aldrig acceptera att bli behandlad på det där sättet.
    Det är inte tal om 10 mil i det här fallet men jag vet. Jag vet att hans känslor har ändrats för vi gjorde det förut - jag har fortsatt med det men han slutade. 
    Har aldrig hävdat att han är kär fortfarande - jag har sagt att han VAR det. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-08-10 17:08:16 följande:
    Det låter som att du,i alla fall,sakta är på väg framåt.
    Jag tycker absolut att du ska blockera honom.
    Och försöker han då kontakta dig på andra sätt så förklarar du läget.
    Han måste förstå att han måste sluta leka med dina känslor.
    Tänk så lätt det hade varit att agera i affekt och skicka iväg det där fan ta dig som ligger så nära till hands. Det är inte alltid bra att behärska sig och vänta på att känslorna ska lugna sig. 
Svar på tråden Han vågar inte