• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-04-01 12:38:13 följande:
    Vem kontaktar man? 

Jag fick av denna anledning utskrivet antidepp av läkare i vintras, när det var som överjävligast innan hoppet kom tillbaka och vi träffades igen. Det är inte i närheten lika illa nu. Fortfarande jätteledsen men mer tom än utom mig av sorg. Sörjer det som han fick mig att känna och det jag ville uppleva tillsammans men den fruktansvärda hjälplösheten är borta. 
    Åt aldrig av det läkaren skrev ut så har det kvar men vill helst inte ta det heller. 
    Du kan kontakta vårdcentralen om du vill prata med en psykolog.
    På kommunen finns även samtalsterapeuter.

Ok. Läkaren borde kanske ha remitterat dig till en psykolog istället för att skriva ut mediciner.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-01 13:13:15 följande:
    Jag behöver prata med någon via länk pga av min arbetssituation och hur jag bor, har tyvärr inte möjlighet att träffa någon på plats även om jag så klart hade föredragit det. 

Läkaren föreslog kry, men jag har inte orkat ta tag i det. Vet inte om det är bra. Känner mig också så fånig. Brustet hjärta lixom, för något som jag har dragit på mig själv. Varit svinig mot en annan människa också (hans fru och barn). Är verkligen inte i en position där jag orkar med moralkakor från någon - och jag VET ju redan att det är dåligt. Vill bara ha tröst. Men folk har ju riktiga problem och inte dum skit som man får skylla sig själv med. 
    Ja,men i så fall är väl en vårdapp ett bra alternativ.
    Då får du prata med någon via länk.

Du vet väl att de aldrig får döma dig? De ska finnas där och lyssna på dig och kanske ge dig verktyg för hur du ska hantera dina känslor.
    Och den som har betett sig mest svinigt är trots allt han.
    Du har ansvar för dina egna handlingar. Inte hans.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-01 13:32:47 följande:
    Tack för att du orkar svara mig flitigt. Jag uppskattar det.
    Vet att de inte ska döma mig, men jag känner mig så jävla dum. Vad trodde jag lixom? Att det för en gångs skull skulle gå bra? 

Och jag känner mig så jäkla korkad som öppnade den här känslolådan. Agerar inte på känslor annars, är så rädd att bli sårad och så gick jag och blev kär och berättade det för honom. Så otroligt dumt att ta reda på vad man missar. Var bättre att inte veta. 
    Så lite så. 
    Fast man vet ju aldrig. Det finns ju de som lämnar sina fruar för den nya.
    Och han lyckades ju lura dig att tro att han tänkte göra det.
    Man kan inte hjälpa att man råkar bli kär.
    Det enda man kan göra är att försöka att inte agera på känslorna.
    Men han fick ju dig att tro att han menade det han sa och då är det väl inte så lätt.
    Snart kommer kanske dina känslor att övergå i ilska mot honom och då kommer det nog att kännas lite lättare.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-02 21:10:10 följande:
    Jag vet att många säger emot mig men jag tror verkligen att han faktiskt menade vad han sa. Visst kanske han han rycktes med av den första förälskelsen men jag tror inte att intentionen var att lura mig. Han kände så då. Men med allt som hände runt omkring i hans liv var han inte beredd att ta de förändringar som skulle komma med att lämna henne och vara med mig i stället. 
    Timingen var väldigt dålig, och så även för mig eftersom jag var väldigt sårbar då. Och fortfarande är. 

Ett enkelt förlåt hade betytt så mycket helt enkelt. 
    Oavsett om han menade det eller ej så hade han kunnat vara ärlig mot dig och inte hållit dig på halster.
    Älskar man verkligen någon så är man beredd att släppa personen och låta henne/honom hitta lyckan hos någon annan.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 07:06:53 följande:
    Jag är helt med dig, han har betett sig rent svinigt förutom mor sin fru också mot mig. Helt ärligt. 
    Ja,han har betett sig som ett svin mot er båda.
    Men kanske framförallt mot sin fru.
    Du visste trots allt vad du gav dig in på.
    Men visst är det svinigt att hålla dig på halster som han har gjort och inte kunna ge dig ett ärligt svar.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 20:01:41 följande:
    Man får bara hoppas att antingen han eller hon tar tag i det och de separerar. Kanske utan att alla möjliga sidospår kommer fram. De skadar nog mer än de förklarar, för det är ju inte pga mig de har det dåligt. Jag har ju tillkommit sen.

Och ärligt svar, velat fram och tillbaka. Jag har bett honom att inte leka med mig och det är så jävla dumt att påbörja allt igen när jag trots allt fick mitt avslut som jag ville ha. Varför tyckte han att det var nödvändigt att ta upp kontakten och till och med fråga om jag ville flytta in? Så otroligt onödigt. 
    Om hon hade vetat vilket svin han är så hade hon kanske gjort det.
    Men oavsett om någon av dem gör det,vill du verkligen vara tillsammans med någon som du vet kan bete sig så svinigt?
    Kan han göra så mot sin fru så finns det ju ingenting som säger att han inte skulle kunna göra samma sak mot dig sen.
    Han kan ju bara skylla på att han mår dåligt...^^

Du borde ha bett honom sluta kontakta dig och sen blockat honom.
    Åtminstone för ett tag,tills du har kunnat släppa taget och gå vidare med ditt liv.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 21:07:11 följande:

Jadu, 
    jag vet ju från ett annat håll att det är dåligt där och varit i många år. Och visst är risken överhängande att det händer igen. En gång otrogen alltid otrogen, det pratade vi om från början och jag var tydlig med att det inte är något för mig (men vem är det egentligen något för? Knappast någon). 

Nej, det kommer inte bli något mer, jag kan inte riskera att det händer även mig. Men det betyder inte att jag inte sörjer det jag hoppades på. Och jag vet att jag är dum, men jag vill så gärna att han ska höra av sig. Tittar på telefonen varje dag och hoppas att varje meddelande är från honom.
    Vet att jag borde blocka, men jag är inte där än. 

Ja,och du vet ju inte heller om han kanske haft fler än dig bakom sin frus rygg.
    Men,som sagt,även om hon får veta och väljer att lämna så är han ju inget at satsa på.
    Det har han ju bevisat med all önskvärd tydlighet.

Nej,det är bra att du har den inställningen.
    Men för sin egen skull så tror jag det är bra om du slutar titta på telefonen och vänta på att han ska höra av sig.
    Och skulle han göra det så svara inte.
    Eller gå åtminstone inte på hans snack igen om att träffas osv.
    Du vet ju vad han går för nu.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-05 12:32:51 följande:
    Men det ÄR ju inte pga mig deras förhållande är skit, det har det varit långt innan och kommer fortsätta vara innan någon av dem tar tag i det och avslutar.

Det här med att ge älskarinnan skulden, jag fattar inte det. Det ÄR inte hon som är svekfull. Ja, mot en medsyster men det är fortfarande han som beter sig som ett svin. Och i det här fallet mot två kvinnor eftersom han för henne bakom ljuset och faktiskt fick mig att tro att vi hade en framtid.
    Jag trodde det och jag ville det, det är inte svårare än så. I min värld ÄR det okej att träffa någon ny.

Han fick mig att tro att relationen mellan dem i det närmaste var över, de pratar inte med varandra, sover i olika rum de få dagar i månaden han är hemma. Hon kallar det för sitt hus. Och han sa att han skulle ta tag i det så fort det blev tillfälle,  innan hade han tänkt låta det "rinna ut i sanden" men nu hade han träffat någon som gjorde det värt att ta tag i det. Jag TRODDE på honom. 
    Vad hade jag för anledning att misstro honom? I mina ögon och öron verkade det fullt rimligt. Ingenting av det han sa eller gjorde mot mig antydde något annat.

Men sen hände många saker i hans liv som gjorde att det blev för mycket.  Jag fattar det också men jag hade önskat att ett sådant tillfälle skulle fört oss närmare varandra istället för att han skulle vända sig bort. Jag VILLE stötta honom i det svåra. 

Det jag sörjer är att han inte orkade bemöda sig med att respektera mig så pass att han kunde säga något, han mår så skit så han struntar i att han fick även mig att må skit.
    Nej, jag har inte förtjänat att må så här. Det är inte jag som har ett förhållande vid sidan av.
    Ja, det var fel av mig att inleda något med en upptagen man men jag hade ingen dold agenda. 
    Nej,du har inte förtjänat att må så här.
    Men du måste sluta försvara honom.
    Att han mår dåligt ger honom inte rätten att dra med dig ner i träsket och få dig att må lika dåligt.
    Det ger honom inte rätten att behandla dig,eller sin fru illa.
    Du måste vara snäll mot dig själv och sluta se på honom genom rosa glasögon.
    Han är inte värd dina tårar.
    Som någon skrev,även om han skulle lämna sin fru,skulle du då kunna lita på att du inte blir behandlad på samma sätt som hans fru om han börjar må dåligt igen?
    Det finns många fina män där ute som skulle behandla dig på ett bra sätt.
    Du är kanske inte redo för det än,men när du blir det så kommer du att se det.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-05 22:01:15 följande:
    Jag vill inte försvara honom men sanningen är att jag är inte det minsta arg, jag FÖRSTÅR om han väljer sin familj istället för mig. Jag är bara ledsen att jag inte kunde räcka till. Man ger och ger och ger av sig själv och det är aldrig tillräckligt. 
    Han har offerkoftan på (och så även jag nu), men det är inte ok att vara otrogen. Även fast man mår skit, man måste ansvara för sitt eget liv och inte blanda in andra i sin ohälsa. 
    Nej, jag skulle inte lita på honom. Risken att han går och stoppar kuken i fel kvinna för att han mår dåligt är väldigt hög.
    Visst kanske jag skulle varit naiv men han hade behövt kunna kommunicera med mig och det kan han ju inte. Inte ens så mycket respekt kunde jag få att han orkade TALA OM för mig att det inte funkar längre. Han blev bara tyst. 
    Och utan kommunikation är det svårt att få ett förhållande att fungera.
    Och han verkar inte kunna kommunicera varken med dig eller sin fru.
    Så han verkar inte vara mycket att hänga i julgranen.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-06 12:18:22 följande:
    Det är så märkligt. Han berättade i början att pga tidigare händelser så hade han slutat öppna upp sig. Sen pratade han lite i alla fall, minns en gång i början han sa att nu fick jag fasen inte lämna honom för det hade tagit honom flera timmar att somna efter att jag öppnat honom. 
    Och han var sååå noga med att vi skulle prata med varandra om det var något. Jag har också svårt för det, säger sällan vad jag egentligen känner, har också blivit sviken av de som stått mig nära. Har fått lära mig att folk kan vara jävligt elaka om de vill. Brukar hålla god min, nämner inte om jag blir sårad eller som jag tidigare sa ber aldrig om något för mig själv. 
    Och sen hade vi en händelse där vi inte förstod varandras agerande och jag var tvungen att berätta varför jag mår som jag mår och gör som jag gör. Och han var så otroligt tröstande och förstående och sa att det var svårt för mig att vara lycklig i nuet för att jag blivit skadad förr men att han önskade att jag kunde. 
    Och då försökte jag släppa loss, var så otroligt glad över honom, VÅGADE tro på något. 

Och så går han och gör precis exakt så som jag har berättat är det som gör mig mest illa. 
    Jag förstår inte. 
    Han kanske kan lyssna och trösta när det gynnar honom.
    När han vet att han kan få sex.
    Men att kommunicera om vad han känner och vill verkar inte vara hans starka sida.
    Inte heller verkar han ha någon vidare empati för dig fast han vet att han har sårat dig.
    Som sagt,inte mycket att hänga i julgranen.
Svar på tråden Han vågar inte