Anonym (Deppig) skrev 2024-04-05 12:32:51 följande:
Men det ÄR ju inte pga mig deras förhållande är skit, det har det varit långt innan och kommer fortsätta vara innan någon av dem tar tag i det och avslutar.
Det här med att ge älskarinnan skulden, jag fattar inte det. Det ÄR inte hon som är svekfull. Ja, mot en medsyster men det är fortfarande han som beter sig som ett svin. Och i det här fallet mot två kvinnor eftersom han för henne bakom ljuset och faktiskt fick mig att tro att vi hade en framtid.
Jag trodde det och jag ville det, det är inte svårare än så. I min värld ÄR det okej att träffa någon ny.
Han fick mig att tro att relationen mellan dem i det närmaste var över, de pratar inte med varandra, sover i olika rum de få dagar i månaden han är hemma. Hon kallar det för sitt hus. Och han sa att han skulle ta tag i det så fort det blev tillfälle, innan hade han tänkt låta det "rinna ut i sanden" men nu hade han träffat någon som gjorde det värt att ta tag i det. Jag TRODDE på honom.
Vad hade jag för anledning att misstro honom? I mina ögon och öron verkade det fullt rimligt. Ingenting av det han sa eller gjorde mot mig antydde något annat.
Men sen hände många saker i hans liv som gjorde att det blev för mycket. Jag fattar det också men jag hade önskat att ett sådant tillfälle skulle fört oss närmare varandra istället för att han skulle vända sig bort. Jag VILLE stötta honom i det svåra.
Det jag sörjer är att han inte orkade bemöda sig med att respektera mig så pass att han kunde säga något, han mår så skit så han struntar i att han fick även mig att må skit.
Nej, jag har inte förtjänat att må så här. Det är inte jag som har ett förhållande vid sidan av.
Ja, det var fel av mig att inleda något med en upptagen man men jag hade ingen dold agenda.
Nej,du har inte förtjänat att må så här.
Men du måste sluta försvara honom.
Att han mår dåligt ger honom inte rätten att dra med dig ner i träsket och få dig att må lika dåligt.
Det ger honom inte rätten att behandla dig,eller sin fru illa.
Du måste vara snäll mot dig själv och sluta se på honom genom rosa glasögon.
Han är inte värd dina tårar.
Som någon skrev,även om han skulle lämna sin fru,skulle du då kunna lita på att du inte blir behandlad på samma sätt som hans fru om han börjar må dåligt igen?
Det finns många fina män där ute som skulle behandla dig på ett bra sätt.
Du är kanske inte redo för det än,men när du blir det så kommer du att se det.