Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 17:35:07 följande:
Nej absolut inte hämnas. Jag och hans vän hade en sexuell relation innan han kom in i bilden, hade sen ingen kontakt med honom alls under den tiden vi var ett "par" utan den togs upp igen efter att jag blivit dumpad och inte alls med något sexuellt motiv från min sida, utan det var hans vän som drev på det. Och sen har vi haft kontakt men endast träffats ett par gånger. För det första trodde jag aldrig att han skulle få reda på det, hans vän skulle aldrig berätta det och vi pratade ju inte heller med varandra. Och så trodde jag verkligen att vi var över så om han så skulle få reda på det skulle det inte spela roll för "oss". Jag trodde inte han skulle uppskatta det så klart så av den anledningen tyckte jag heller inte att det var något att nämna, och sen har jag försvarat det med att vi inte längre är ett par (ja, jag vet att ni tycker vi aldrig varit det) och att jag får ligga med vem jag vill. Det har aldrig varit tal om en relation med hans vän, endast lust.
Men den senaste tiden har det känts som att vi på något sätt hade hittat tillbaka till varandra, kanske inte för att vi skulle sluta tillsammans men i alla fall att kunna prata med varandra utan att såra den andre. Men tydligen så brydde han sig så pass mycket att han nu brutit kontakten med mig helt. Och jag känner mig så skyldig och ledsen och ja, jag saknar honom så innerligt.
Om inte hans vän eller du berättat, hur fick han då reda på det? Om han nu blivit sårad av det och därför brutit kontakten med dig så är det väl lika bra. Nu slipper du bli kontaktad av honom hela tiden och kan fortsätta ditt liv. Kanske till och med träffa någon som kan ge dig den bekräftelse du behöver. Hoppas du ursäktar men på mig verkar det som om det är vad det hela handlar om.
Om du hade riktiga känslor för mannen skulle du knappast ha agerat som du gjort med hans vän. Jag tror att du behöver lära dig älska dig själv innan du kan älska någon annan. När man känner kärlek för någon annan sätter man dennes lycka före sin egen, även om det skulle innebära att man låter dem gå. Egoism och kärlek hör inte ihop.