Inlägg från: Anonym (Varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit där)

Han vågar inte

Tror jag förstår vad du menar. Du önskar att du kunde styra dina känslor men det är som de flesta vet omöjligt. 

Det spelar liksom ingen roll vad som hänt eller inte hänt känslorna finns där åndå.

När du tänker på honom så finns det såklart både lycka och olycka där. 

Jag valde att bevara de lyckliga stunderna  och har fortfarande bara varma känslor för honom.  
    Naturligtvis skulle man kunna klandra honom för mycket men detsamma skulle kunna gälla mig. 

Men i mitt hjärta vet jag att ingen av oss skulle ha velat vara utan den där tiden. Hur jobbigt den än varit, är det en del av mitt liv.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-20 21:12:21 följande:
    Precis så. Tack.
    De bra minnena kommer säkert blekna med tiden och ersättas av något annat. Men jag skulle vilja ha dem kvar, jag vill hellre ha ett lyckligt minne av hur det kändes att vara uppskattad och kär. Jag är rädd att förlora dem och aldrig känna så igen. 
    De bra minnena kommer att vara kvar, det är de dåliga som bleknar med tiden. 

Känslan av att känna sig viktig för en annan människa kommer du alltid bära med dig.  Det är jag sker på.  Att känna sig älskad är något av det starkaste som finns.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-20 22:37:57 följande:

Och han skiter ju fullständigt i om ni skiljs som vänner eller ovänner. Så varför ska du bry sig så orimligt mycket om det? Han vill inte vara vän med dig. Du har gjort det du kan för att ni ska skiljas på ett fredligt sätt. Det räcker så

Jag tror att TS vet mer om honom än vad du gör. Du hjälper inte henne genom att svartmåla. Det verkar nästan som om du vill att hon ska må dåligt. 

Hon mår inte bättre av att du utmålar någon du inte känner som en skit. Du vet ingenting om deras förhållande eller om dem som personer. Allt du vet är hur dåligt hon nu mår just nu.  Hon mår inte bättre av att du svartmålar deras förhållande.
  • Anonym (Varit där)

Förstår att det är svårt att sätta sig in i en situation man aldrig varit i. Det är nog därför man ifrågasätter TS och hennes tillgänglighet. 

Av egen erfarenhet vet jag att det knappast är fråga om att vilja vara tillgänglig utan mer en svårighet att stänga alla dörrar till något man levt med under en lång tid. 

Det låter på några som om TS är ett offer för en samvetslös man, men i verkligheten är de båda offer. man kan klandra mannen för att han inte lämnade frun men han klarade inte det. man kan klandra TS för att hon inte stängde dörren, men vi har alla våra svagheter. 

TS mår inte bättre av klander. Hon vill bara ha någon som lyssnar till henne. Som älskarinna har man vanligtvis ingen att anförtro sig åt.

Det handlar om hjärtesorg helt enkelt

• Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 15:33:01 följande:
    Hur vet du att mannen försökte lämna frun, eller någonsin ens hade en seriös tanke på att göra det?
    Hur vet du att han inte hade det?
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 17:36:11 följande:
    Det vet jag inte, och det har jag heller inte påstått att han inte hade.

Du däremot påstår ju att han inte klarade att lämna fru, det implicerar att han hade ambitionen att göra det men misslyckades. Så kan du nu svara på hur du vet att han försökte eller någonsin hade en seriös tanke på att göra det?
    Ingen annan än han själv kan svara på detta
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 19:26:59 följande:
    Så varför påstår du då att han inte klarade det? Han kanske inte ens försökte.
    Ganska enkelt. Enligt TS har han sagt att han ville bryta upp från äktenskapet. Han klarade inte av detta. Orsaken till detta kan bara han svara på och detta har inget med TS tråd att göra.

Hon är lessen och behöver ge utlopp för detta. Hon blir inte mindre lessen av att vi klandrar mannen. 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 20:20:49 följande:
    Fast du skrev ju nyss att bara mannen vet vad han tänkte göra? Hur ska du ha det egentligen?

Det är din åsikt. Jag å andra sidan tycker inte det är speciellt schysst mot TS att försöka utmåla det som att han faktiskt ville seriöst skilja sig men var ett offer för omständigheterna. Stackars stackars man som inte klarade det
    Självklart kan ingen (utom möjligtvis TS veta vad han ville och tänkte). Så varför är det så viktigt för dig att försöka motbevisa henne. Varför får hon inte fortsätta att tro att han skulle ha lämnat frun för henne?  Men av någon anledning klarade han inte det.

Förstår faktiskt inte riktigt din tankegång här. Hur skulle hon bli mindre lessen av att tvivla på vad mannen sa till henne? 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-22 15:35:54 följande:
    Du säger emot dig själv. Å ena sidan påstår du att han inte klarade det, som om det var skilja sig som faktiskt var ambitionen. Men samtidigt skriver du att du inte kan veta vad han tänkte.
    Ingen människa kan väl veta vad en annan okänd människa tänker. varför hänger du upp dig på detta?

Det är verkligen ingen motsägelse att han till TS  sagt att han tänkte lämna frun. Hur och vad han tänkte har jag ingen aning om och inte du heller.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-23 15:07:34 följande:
    Jag hänger upp mig på att du framställer det som att han seriöst tänkte på att lämna henne när du faktiskt inte vet vad han tänkte eller hade för avsikter.

Nej precis att han sa det behöver inte vara en motsägelse. Han kan ju ha sagt saker som han inte menade allvar med.
    Jag hänger inte upp mig på någonting. Jag läser vad TS skrivit.  Jag förstår bara inte varför du ska ifråga sätta vad han sagt till henne. Varför?
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-23 18:53:05 följande:

Sådär säger väl alla otrogna män till sina älskarinnor. Annars får de inte ligga. Det stämmer i bästa fall på1 man av 100. Så nej, han har troligen aldrig tänkt lämna sin fru.

Tror inte att du kan svara för alla män. Du har kanske läst detta här på FL men detta är ingen sanning.  FL är inget sannings medium utan ett forum där ofta bittra människor spyr ut sitt hat mot någon som gjort dem illa. 
  • Anonym (Varit där)

Har följt tråden en tid och förvånas över hur det spekuleras över mannen ifråga. Troligen är han en individ som alla vi andra, om han nu inte råkar vara ett påhitt.

Om det nu är en påhittad person som det spekuleras om är ingen skada skedd. Men om han nu faktiskt skulle finnas i livet så kan ingen av oss veta vad han tänker och känner.  

Det enda vi vet med säkerhet är att så gott som alla här på FL är experter på otrohet. 

• Anonym (Varit där)

Du kan vara lugn i att du skapar ditt eget liv utan honom. Det behöver inte innebära att all kommunikation måste brytas. Han kanske behöver ha en kanal till dig öppen.  Varför kan ingen av oss veta men tydligen vill han veta hur du har det. 

Min erfarenhet är att vi båda hade samma behov. så vi behöll kontakten. Det var aldrig tal om att vi skulle återuppta relationen. 

• Anonym (Varit där)

Kära TS, du måste inse att din framtid är viktigare än hans planer för er.  Om du fortsätter integrera i hans planer, utan att göra det fullständigt klart för honom att relationen är över. så hamnar du förr eller senare i samma situation som förut.

Om ni skulle ha en nära arbetsrelation får han ännu mera makt över dig.

Om jag vore du skulle jag se mig om efter ett nytt arbete där jag är helt bortkopplad från honom. 

I mitt fall löste det där sig genom att det var han som bytte jobb och flyttade långt bort.  I ditt fall kanske det är du som behöver ta steget bort.  

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-16 13:04:55 följande:
    Vi är inte ens inom samma branch, och han är så långt bort från mig man kan vara utan att byta land. Han jobbade i min stad förut men fick ett nytt projekt. Så skulle jag börja jobba för honom måste jag lära om och flytta och det hade jag gjort om omständigheterna vart annorlunda och möjligheterna till en riktig relation funnits, men inte ens jag är så förblindad att jag tror på det.
    Tack och lov för detta

Hoppas att du ändå förstår vad jag menar.  Hoppa inte in i hans drömmar det är inte schyst mot någon av er. 

Av erfarenhet vet jag att det tar tid att komma över sånt här. För mig tog det lång tid innan jag kunde öppna mig och släppa in någon ny.  Men tillslut dök han upp och idag har jag ett jättebra liv och ångrar ingenting.
  • Anonym (Varit där)

Har läst i senaste  50 inläggen och diskussionerna här och tror att fry kan vara svårt för någon som inte varit i samma situation att förstå hur interaktionen fungerar i den här typen av relation.  

Man kan mycket väl ha liknande känslor och beteenden som man har i en normal relation. Allt som kan såra i en vanlig relation sårar i en otrohets relation.  

Man kan rent förnuftsmässigt tänka att man inte har någon som helst rätt att bli sårad om fd älskaren/älskarinnan skulle ha ihop det men en av ens vänner. Men det är nog samma känslor man skulle ha om ens fd fru skulle ha ihop det med någon av ens vänner.

Det handlar inte om etik och moral i detta fall utan om känslor. 

• Anonym (Varit där)

fortsättning.

Jag undrar hur du trodde att han skulle reagera?  Är det så att du vill hämnas en smula och få honom att må dåligt, eftersom du mår som du gör?
    I så fall måste jag faktiskt klandra dig en smula. Du mår inte ett dugg bättre av att han också mår dåligt.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 17:35:07 följande:
    Nej absolut inte hämnas. Jag och hans vän hade en sexuell relation innan han kom in i bilden, hade sen ingen kontakt med honom alls under den tiden vi var ett "par" utan den togs upp igen efter att jag blivit dumpad och inte alls med något sexuellt motiv från min sida, utan det var hans vän som drev på det. Och sen har vi haft kontakt men endast träffats ett par gånger. För det första trodde jag aldrig att han skulle få reda på det, hans vän skulle aldrig berätta det och vi pratade ju inte heller med varandra. Och så trodde jag verkligen att vi var över så om han så skulle få reda på det skulle det inte spela roll för "oss". Jag trodde inte han skulle uppskatta det så klart så av den anledningen tyckte jag heller inte att det var något att nämna, och sen har jag försvarat det med att vi inte längre är ett par (ja, jag vet att ni tycker vi aldrig varit det) och att jag får ligga med vem jag vill. Det har aldrig varit tal om en relation med hans vän, endast lust. 

Men den senaste tiden har det känts som att vi på något sätt hade hittat tillbaka till varandra, kanske inte för att vi skulle sluta tillsammans men i alla fall att kunna prata med varandra utan att såra den andre. Men tydligen så brydde han sig så pass mycket att han nu brutit kontakten med mig helt. Och jag känner mig så skyldig och ledsen och ja, jag saknar honom så innerligt. 
    Om inte hans vän eller du berättat, hur fick han då reda på det?  Om han nu blivit sårad av det och därför brutit kontakten med dig så  är det väl lika bra. Nu slipper du bli kontaktad av honom hela tiden och kan fortsätta ditt liv.  Kanske till och med träffa någon som kan ge dig den bekräftelse du behöver. Hoppas du ursäktar men på mig verkar det som om det är vad det hela handlar om.

Om du hade riktiga känslor för mannen skulle du knappast ha agerat som du gjort med hans vän.  Jag tror att du behöver lära dig älska dig själv innan du kan älska någon annan. När man känner kärlek för någon annan sätter man dennes lycka före sin egen, även om det skulle innebära att man låter dem gå. Egoism och kärlek hör inte ihop.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 14:27:12 följande:
    Jag tror att hans vän försagt sig eller att han på något vis har råkat se att vi skickat meddelanden till varandra och sen frågade han mig och jag bekräftade. Jag visste ju inte vad de sagt till varandra och hur som helst ville jag inte ljuga. Från min sida var det aldrig hemligt även om jag förstod att han inte skulle uppskatta det. Det hela är smutsigt från början till slut och jag är så ledsen hur det har blivit, hela historien. 
    Men du..  Livet går vidare, fastna inte i vad som har varit utan se framåt och bestäm dig för att allt bara kan bli bättre.  Ta små steg framåt så kommer du tillslut att befinna dig långt ifrån där du är nu, idag.

Framtiden ligger där framför dig och du gör den till vad du vill, kanske döljer sig din stora kärlek runt hörnet, kanske hittar du rätt om något eller några år, vem vet?
Svar på tråden Han vågar inte