Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-16 06:59:48 följande:
    Ja men "vanlig" sex har han med sin fru, det behöver han inte dig (eller andra kvinnor) till.

Jag tror fortfarande (tror att jag skrivit det förut?) att han redan från början var övertygad om att du var helt införstådd i att alla kärleksförklaringar m.m bara var tomma ord som ingår i älskarinna-spelet som du visste att du gav dig in på. Han har nog inte för en sekund tänkt lämna sin fru utan ville bara ha lite "kul" på sidan av ett tag, tills han tröttnat och du var nog varken hans första eller senaste älskarinna. 

Tidigare älskarinnor har troligen förstått så han har aldrig sett det problemet. Med dig märkte han att du tog det ni hade gravallvarligt och seriöst och det ville han inte, därav blev han tvungen att bryta er kontakt.
    Ja du har skrivit det. Visst bråkar mitt huvud med mig men jag tror verkligen verkligen inte att det var så. 
    Jag tog det inte gravallvarligt förrän han försvann, då rämnade hela världen kändes det som.

Jag tycker inte alls att det verkar helt otroligt att två människor blir kära i varandra trots att den ena är i en relation. Sen beslutar sig den ena parten att det inte är värt det, han vill inte bryta det liv han har och känslorna kvävs. 
    Jag tycker inte att det låter heeelt taget ur en fantasi.
    Han borde inte ha tagit upp kontakten igen om han såg mig som problemet, det är INTE jag som har legat på den här gången. Jag har hållit mig undan, vi hördes inte på över en månad innan HAN hörde av sig på nytt. 

Det jag är ledsen över, förutom att det inte blev vi, är att han har behandlat mig som skit under tiden han har velat fram och tillbaka. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 08:00:15 följande:
    Vad spelar det för roll om han blev kär i dig eller inte? Han valde sin fru och behåller dig som praktisk bonussex och ekoboster. Han vet exakt hur jan ska få dig att komma krypande och släppa till.

Han ser inget problem. Han väljer sin fru, nir kåt, kontaktar dig, smörar lite och tömmer sig.

Du å andra sidan väljer hela tiden att behålla den falska dröm du har istället för att gå vidare med ditt liv enligt premissen "Helre en falska dröm än ett säkert avslut"
    Jag bara försvarade mig, eftersom du säger att alla andra älskarinnor förstått skillnaden. Men det spelar ingen roll, det blev inte vi. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 09:04:15 följande:
    Nej, alla förstår inte och framförallt vill inte förstå. Många förstår nog innerst inne men vill inte erkänna för sig själva eller vågar inte syna för då kan det positiva och hoppet försvinna
    Japp, jag ville inte överge hoppet 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Z) skrev 2024-05-16 08:30:29 följande:
    Åh snyggt jobbat! Så glad för din skull att du tagit det steget. Sen är det ju inte helt säkert att just den psykologen passar dig men då är det bara att boka någon annan 😊

Det låter tungt, du kanske kan skriva lite i tråden istället även om jag fattar att det inte alls är samma sak som att prata med honom. 
    Ja det ska bli spännande. På fredag ska jag prata,  hoppas jag får lite verktyg i framtiden 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-05-16 09:45:02 följande:

Det är inte helt omöjligt att en gift man kan falla för en. Det har du rätt i. 

MEN om man verkligen vill vara säker på att det är sant så väntar man med att dejta en gift tills han lämnat sin fru först!  Jag är rätt säker på att dina odds hade varit mycket högre då. Men förhoppningsvis har du lärt dig, om det någon gång i framtiden händer igen, att göra det i rätt ordning.

Jag tycker ändå du ska vara glad att du inte gjorde rätt med honom. Då hade du fått en man som inte är trogen och håller dina hand när det blåser hårt. Ibland får man se det som att någon högre makt hjälper en att inte falla i dumma fällor. Ditt liv kommer bli såå mycket bättre utan en velig otrogen man! 

Underbart att höra att du sökt hjälp. Det kommer hjälpa dig på vägen. Hoppas du får en riktigt bra psykolog som leder dig in på rätt väg i livet, gör dig stark och motståndskraftig mot bedragare. 

Önskar dig all lycka till! 🤗

Visst är det så, rätt ordning är att föredra. Men jag vill poängtera igen att jag inte har för vana att springa efter gifta män. För det första så springer jag inte efter män alls, för det andra är jag rätt blyg. Och som vi konstaterad här i tråden, självkänslan är rätt körd i botten så jag är verkligen inte den som tar för mig. Skulle aldrig få för mig att sno någon annans man normalt. 
    Jag hade verkligen inte räknat med känslor, jag var nyfiken och provade på och så dök han upp. Han blandade in känslor och jag agerade på det. Det var verkligen inte rätt tillvägagångssätt men nu blev det så.

Vi har tillbringat så mycket tid tillsammans, vardagen. Det är klart jag trivdes med honom annars hade jag aldrig fortsatt. Och otroheten var mycket diskussion från början, jag var tydlig med att jag fixar inte det mot mig själv och jag kände mig som en skit mot hans fru. Han visste det. 

Jag hade verkligen hoppats det skulle bli vi även om det förmodligen är tur att det inte blev så. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-05-16 09:45:02 följande:

Underbart att höra att du sökt hjälp. Det kommer hjälpa dig på vägen. Hoppas du får en riktigt bra psykolog som leder dig in på rätt väg i livet, gör dig stark och motståndskraftig mot bedragare. 

Önskar dig all lycka till! 🤗

Glömde tacka!! ❤️
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-05-16 12:25:15 följande:
    För att få något man vill ha. I detta fallet sex.
    Mycket arbete dock för lite sex. Så bra i sängen är jag inte att det vore värt det
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 13:00:11 följande:
    Jo, enligt honom.

Släpp det, du försvara honom och försöker hitta minsta halmstrå att han ville något seriös med dig och att det inte är dött.
    Ja, mitt i prick
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 13:12:07 följande:
    Du har två val. Fortsätta som nu, ha lite kontakt, ses ibland, sex, lite småsmulor från honom.  Det kommer fortsätta till han hittar någon bättre eller ledsnar på dig. Då försvinner han ur ditt liv och du blir hårt övergiven.

Eller så tar du smärtan nu, bryter ALLA kontakt, lider ett tag och gå sedan vidare med ditt liv.

Eller har du någon annan plan?
    Han har ju dock brutit nu så så länge jag inte tar kontakt så kommer det inte hända att vi ses något mer. 
    Lika bra för jag kommer ju som vanligt inte kunna säga nej. Så synd att jag inte kan eftersom jag verkligen försökte bryta med honom men sen inte sa emot när han hörde av sig.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 13:27:37 följande:
    OK, nu tar vi det igen -

Vad gör du om han kontaktar dig? Han kommer att göra det, när det kliar för mycket!

Jag skriver här först. Men jag är dock helt helt säker på att det inte kommer ske OM inte JAG på något sätt tar kontakt  och inte ens då är jag säker på att han kommer svara. 
Svar på tråden Han vågar inte