-
Syftade på det som TS faktiskt vet. Han var ju väldigt frånvarande hemifrån.Lynx123 skrev 2025-03-11 21:36:14 följande:Det vet bara de två. Gifta män är ju inte direkt kända för att berätta om sitt mysiga familjeliv för sina älskarinnor...
-
Du VET att han inte är att lita på, så att du hoppas ändå är ju ditt eget val, inte hans.Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 15:31:47 följande:Men ge dig. Du har hängt upp dig på ett ord som jag skrev för ett år sedan som dessutom var klumpigt uttryckt. Jag har aldrig haft för avsikt att övertala någon, kanske att övertyga om att det här gräset är grönare hade varit något annat men inte övertala. Man ska vara tillsammans för att man VILL inte för att någon tvingar en till det. Om så varit skulle jag väl för länge sedan ha berättat för hans fru så att han "inte hade något val" (ni vet vad jag menar- han hade också kunnat välja nån annan eller de fortsatt vara tillsammans).
Jag trodde jag varit tydlig tråden igenom med att jag är ledsen för hur han behandlar mig och att jag hade hoppats på något annat, inte en lång klagan på hur jag ska kunna omvända honom. Det är ju jag som måste jobba på mig själv, att säga ifrån eller acceptera vad som är.
Han ändrar sig ju stup i kvarten mot mig, det är det jag är ledsen över. Att han leker med mina känslor. Han försvann utan att jag förstod nånting, jag var helt förkrossad. Jag skuldbelade mig själv något så fruktansvärt.
Vi har ju pratat sen så jag känner inte likadant längre. Visst att jag önskar att jag hade varit bättre, att han skulle vilja ha mig för att jag är fantastisk. Jag hade verkligen gjort allt för det. Men det som river upp såret på nytt är att han låter mig hoppas. -
Så han skiter alltså i hur du känner det. Han är inte rädd om dig eller hur du mår. Vad ska du göra med den vetskapen?Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 15:33:13 följande:Det vet han. Jag har sagt att jag ville vara med bara honom och att jag ville att han skulle vilja vara bara med mig.
-
Du låg alltså långt ner på prioriteringslistan.Anonym (Deppig) skrev 2025-03-12 16:03:33 följande:Jag har svarat på det flera gånger nu. Livet var skit, han hade problem ekonomiskt, projektet blev avslutat, han var inte beredd att göra den förändringen i sitt liv.
-
Eller så fattar han allvaret men skiter i det. TS känslor och välmående är inte viktigt för honom.molly50 skrev 2025-03-12 16:32:30 följande:Men han har ju uppenbarligen inte tagit det på allvar.
-
Varför är det viktigt? Du tycker ju att hon ska blocka honom då spelar det väl ingen roll vad han tror/vet.molly50 skrev 2025-03-12 16:57:39 följande:Ja,så kan det också vara. Men desto viktigare att TS sätter ner foten och säger ifrån,i så fall.
Hon måste visa att hon inte accepterar att bli behandlad så. Att det får henne att må dåligt. -
Eller så lär han sig att det kan funka så här länge och går vidare till nästa offermolly50 skrev 2025-03-12 17:22:19 följande:Jag har också hela tiden sagt att jag tycker att hon ska sätta ner foten och tala om att han sårar henne när han leker med hennes känslor och att de inte kan träffas mer.
Sen kan hon blocka.
Då förstår han kanske att han inte kan fortsätta som han gör. -
Klart han inser sanningen, men det erkänner han såklart inte utan lägger skulden på TS istället. Han manipulerar henne.molly50 skrev 2025-03-12 20:53:24 följande:Han vill väl inte inse sanningen. Att det är han som är svår och komplicerad. Och ett stort rövhål.
-
Vad säger han om det idag? Vad han lovade dig?
Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 18:31:05 följande:Uppenbarligen inte tillräckligt. Men det var ju också därför jag inte var intresserad av något seriöst innan han övertygade mig om det inte var någon fara. -
Ja alltså fy fan vad vidrig han är. Synd att det ska dröja så länge för TS att inse det.Ezmeraldah skrev 2025-03-13 22:28:54 följande:Okej. Han kanske bara sa så för testa om du var beredd att flytta till honom. För att kolla om han fortfarande har makt över dig. Det behöver ju inte betyda att han faktiskt gade tänkt anställa dig och erbjuda dig den lönen. Det vet man ju inte. Om han är chef borde han ju ha en ännu högre lön än den han erbjöd dig. Ändå har inte råd att skilja sig.
Märkligt att dessa män som bara råkar vara konstant otrogna alltid är framgångsrika, högavlönade och deprimerade, har chefsposition, flera olika hus, ångest, ekonomiska problem, familjeproblem och en fru som de inte kan lämna. Det verkar vara en väldigt vanlig kombination. De har stort ansvar på sina jobb och massor av anställda men är så psykiskt svaga och deprimerade att de måste göra slut via sms. -
Och då svarade du väl att du är tyst pga att han skulle blocka dig? Vad sa han då?Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 19:59:39 följande:Att han kände så då men ändrade sig och inte ville göra den förändringen i sitt liv. Och jag sa att det är okej att ändra sig men säg det då och var ärlig. Då sa han att han kanske skulle blocka mig så att jag fick chans att komma över honom. Och vi hördes inte på två månader till han hörde av sig på nytt och undrade varför jag var så tyst.
-
Han manipulerar dig.Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 07:51:57 följande:Ja exakt. Jag var inte beredd på att bli så ledsen om jag skulle upptäcka att han gjort det, plus att vi var överens om att det blir inget mer mellan oss. Jag uppfattade det som att jag "gjorde slut" med honom.
Han svarade att det skulle han aldrig göra.
(Fast sen gjorde han ju det en gång i alla fall, men jag vet inte om han vet att jag vet) -
Självklart vill han ha både trekanter och pengar. Han lever det goda livet och har allting, pengar, sex, fru, hus, barn och en kärlekstörstande älskarinna som finns där tillgänglig så fort det passar honom. En riktig vinnare. TS är förloraren. Han får allt och hon får inget.Ezmeraldah skrev 2025-03-15 10:07:07 följande:Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.
Brukar de kanske partyknarka lite? -
Har någon i tråden påstått att din älskare är en sexköpare?Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 11:12:40 följande:
Nej, jag är väldigt säker på att han inte köper sex.
Vännen skulle moraliskt kunna det för han har en väldigt respektlös kvinnosyn men jag tror inte det ändå. Eller ja kanske förresten. För att han kan.
-
Ok missade det, fick för mig att du kanske syftade på mig. Ursäkta.Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 11:55:01 följande:
HärEzmeraldah skrev 2025-03-15 10:07:07 följande:Alternativt att han ställer upp på trekanter för att han är skyldig sin vän miljonbelopp. Men mest troligt är förstås att han också gillar trekanter och har det av fri vilja, den förklaringen tror jag mest på. De kanske till och med köper sex ihop, han och den rika vännen, det skulle inte förvåna mig.
Brukar de kanske partyknarka lite? -
Den här mannen inser givetvis att det gynnar honom att påvisa till TS olika orsaker till att han har det svårt och eländigt. Och det verkar ha fungerat bra. Det hjälper TS att överse med hans vidriga behandling av henne.Anonym (Wake up call) skrev 2025-03-15 11:55:13 följande:Jag håller med i sak.
Men det kan också användas som ett svepskäl till varför man mår dåligt och inte orkar ses? Eller varför man inte orkar bryta upp sin relation? Ungefär som det klassiska frun har psykiska problem och kan ta livet av sig. -
För att TS ska känna att han redan är mycket pressad i sitt liv och förhoppningsvis inte ställa några jobbiga krav på honom. För att TS ska känna att han har det eländigt och därför lyckas han inte så bra med deras så kallade förhållande eller ens behandla henne som en människa.Ezmeraldah skrev 2025-03-15 17:13:05 följande:Men varför skulle han säga till TS att han hade en skuld på miljonen om det inte var så? På nåt sätt verkar han ju ha ekonomiska problem? Han kanske inte har riktigt så god ekonomi som han vill få det att framstå som? Eller så kanske han har nåt missbruk, kanske spelberoende eller nåt.
Jag tror att han har flera kärlekstörstande älskarinnor på olika orter där han arbetar, som står beredda med både sex, bostad och pengar.
Fast det gäller ju förstås oavsett om skulden är sann eller ej. Det är möjligt att det var sant. -
Fast du tycker ju att det är okej eftersom du fortsätter godta hur han behandlar dig.Anonym (Deppig) skrev 2025-03-16 19:36:16 följande:
Nej, jag tror inte att han är "bra", en fin kille. Jag vet att han har behandlat mig ruttet. Men jag blev jättekär och han fick mig att må så bra. Jag är inte heller perfekt, jag trodde att det skulle bli bra ändå. Vi har alla våra brister men att behandla våra nära och kära dåligt är inte okej.
Vilket för övrigt är systematiskt och det är helt hans val och ansvar, det kan man inte skylla på någon diagnos (som dessutom inte ens är konstaterat att han har) -
I förlängningen så har du nog mer utan honom än med honom.Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 01:08:32 följande:
Jag får inte ut nånting, annat än att utan det känns det som att jag inte har något. (Menar inte att det här är något heller, men jag är rädd att det ska bli tomt)
Jag har bestämt att jag ska skicka det där meddelandet om han hör av sig igen. Kanske jag kortar ner det, omformulerar.
Men i alla fall att det räcker nu.
Jag tror inte jag kommer göra det, men jag har i alla fall tänkt det. Jag ska försöka våga.
Är du beredd på att om du skickar meddelandet att han kommer fortsätta kontakta dig ändå? (för det kommer han göra, förr eller senare, oavsett vad du tror) Vad har du för plan för att hantera det?