• Anonym (o)

Han vågar inte

Ezmeraldah skrev 2025-03-11 00:19:17 följande:
    Vad skulle han ha sagt liksom... Jag vill bara knulla efter jobbet, kan jag flytta in hos dig? 
    Ja det är klassiskt men TS är verkligen hårt manipulerad utöver det vanliga verkar det som. Som ett misshandelsförhållande. Det är en riktigt otäck person den här mannen. Se bara hur hon försvarar honom tråden igenom.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 07:58:45 följande:
    Det är inte riktigt sant. Livet har rullat på mellan och jag har accepterat det och försökt gå vidare, men varje gång han hör av sig är cirkusen igång igen. Ja, jag kan sätta stopp för det genom att vara tydligare och förstår han inte så får jag blocka. Men innerst inne VILL jag ju inte det, jag ville att vi skulle kunna respektera varandra. Allra helst ville jag ju att det skulle bli vi, men eftersom det inte går eller blir, pga vad han känner/inte känner, så hade vi väl kunnat göra slut som vuxna människor och inte leka med varandras känslor. 
    Vad har att avsluta en kontakt och inte träffa personen mer, med att vara respektlös? Du kan avsluta på ett respektfullt sätt om det är det du önskar. Vill du ha tips på hur du på ett respektfullt sätt kan uttrycka dig och bemöta honom när du avslutar?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 09:20:52 följande:
    Nej så klart, det var inte så jag menade. Jag menade att det är respektlöst av honom att ghosta mig och sen låtsas som ingenting. 
    Jag vet hur man avslutar. Men det är svårt för det är ju egentligen inte vad jag vill. 
    Så du ska vänta på att han beter sig respektfullt mot DIG, och DÅ kan du avsluta?
  • Anonym (o)

Han är ingen bra man eller någon för dig att ha ett fint känslomässigt utbyte med, han är skräp, rent ut sagt, men det tror jag att du någonstans inser faktiskt

• Anonym (o)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 10:07:44 följande:

Det är ett stort kaos av sårade människor, du är sårad, mannen är sårad och framförallt hans respektive. Det kommer inte komma något gott ur att fortsätta. Jag tror att du, för din egen sinnesfrids skull, kanske ska söka professionell hjälp och få någon att prata med som kan hjälpa dig att acceptera situationen och gå vidare. 

Släpp taget om gammalt och skapa utrymme för nya känslor och upplevelser.

Är hans respektive sårad? För vad?
  • Anonym (o)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 10:40:43 följande:
    Du tror inte hans respektive blir sårad när han är otrogen?
    Jag tror ingenting, har inte framkommit något om det i tråden iallafall. Vad jag förstår så vet hon inte om otroheten. Så varför påstår du att respektive är sårad? Och mannen dessutom? Finns inget som tyder på det.
  • Anonym (o)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 11:04:08 följande:
    Jag tror att det är så, jag tror inte att någon av partnerna kan komma ur situationen på något annat sätt om detta fortsätter. 

Sen om du tror att det inte är så får vara upp till dig. 

Fast du uttryckte dig som att hon är sårad NU, och även mannen, varför? Och varför tar du för givet att otroheten kommer fram, om det nu är det du menar? De kan gå isär av helt andra orsaker dessutom, kanske frun träffar en annan och lämnar honom till exempel? Eller någon av dem dör?

tror ingenting som sagt, förstår du inte skriven text?

• Anonym (o)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-11 12:22:54 följande:

Jag tror verkligen inte att han har den minsta aning om att du är sårad och ledsen. Du varken säger eller visar det, av rädsla att han försvinner helt. Istället är du alltid redo närhelst han vill komma (!) och även hans bästa kompis har alltid ett säkert kort hos dig. Tror han ser dig som ett enkelt billigt ligg som alltid finns kvar och han tänker nog att han bara är det för dig också. 

Hade ni betytt nåt för varandra så hade ni antingen varit ett par eller brutit helt. Detta är bara lite skoj ibland tror jag han tänker om "er". Det är bara i dina tramsiga fantasier det varit något annat. 

Fast jag undrar vad han tänker om deras ?känsloutbyte? där i början . Tror han inte att det satte några spår i TS?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 12:59:16 följande:

NU visar jag det inte längre, nu håller jag mina känslor för mig själv. Så kanske han tror att det har gått över för mig med, vad vet jag. 
    Han vet hur ledsen jag var, han sa att det kommer gå över. Att jag borde träffa någon "riktig". Och jag svarade att det är inte så lätt så länge jag var kär i honom. 
    Men det här är länge sedan nu, så kanske har han glömt det. 

Har han glömt det så är han ett svin mot dig.

Har han inte glömt det så är han ett svin mot dig.
  • Anonym (o)
    Lynx123 skrev 2025-03-11 14:31:27 följande:
    Ett svin är ett svin. Bara att han ligger runt trots att han redan är i en seriös relation gör honom till ett svin.
    Ja det också. Hur seriöst det nu är. Gifta på papperet åtminstone. Men de verkar ju inte umgås så mycket med varandra.
Svar på tråden Han vågar inte